شناسهٔ خبر: 60395927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد

هر جا پرچم قرآن بالا برود مردم عاشقانه کنار آن جمع می شوند

اسماعیلی بر لزوم ایجاد خیزش های جدید قرآنی تاکید کرد و گفت: هر جا پرچم قرآن بالا برود مردم عاشقانه کنار آن جمع می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  شبستان از شهرستان، ملایر محمدمهدی اسماعیلی امروز جمعه پنجم خرداد ماه در نشست شورای اداری این شهرستان که با حضور فعالان فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد،  با استناد به فرمایشات رهبر معظم  انقلاب در راستای توجه به حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یک اولویت  و اصل گفت: امروز رهبر انقلاب، پرچم دار این نهضت هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رهبری در نمایشگاه کتاب سه ساعت وقت گذاشته و و به دقت به حوزه کتابخوانی توجه ویژه دارند افزود: این نشان از اهمیت حوزه کتاب و کتابخوانی دارد و یکی از مطالبات ایشان توجه  ویژه بدر این حوزه است.

 وی به همیت پویش کتاب خوانی و ضرورت جدی گرفتن این مهم،  بیان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر تلاش کردیم بعنوان سربازان مردم و رهبری، مطالبات بر زمین مانده را برطرف کنیم.

وی  به اوج اقتدار نظام در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: پیروزی انقلاب معجزه ای بزرگ بود و تثبیت، ارتقا و ادامه این انقلاب معجزه ای بزرگ تر است.

اسماعیلی  به تلاش‌های دشمن برای بر اندازی نظام طی چهار دهه از پیروزی انقلاب تا به امروز اشاره کرد و گفت: آنها امروز از نفس افتادند اما انقلاب اسلامی سر افرازتر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

 اسماعیلی با  تاکید بر اینکه تردید نداریم همه مشکلات حل شدنی است و انقلاب به روزهای درخشان خود خواهد رسید، بیان کرد: در جنگ گرفتار حداقل ها بودیم اما مسیر انقلاب با قوت جلو خواهد رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  تقدیم هزاران شهید در طول دفاع مقدس را سند افتحخار و عظمت کشور برشمرد و گفت: مقاطع دشواری را پشت سر گذاشتیم و با قوت مسیر انقلاب را پیش خواهیم برد.

 

 

وی حوزه فرهنگ خود را موظف می داند سیره و سلوک مومنانه را در کشور توسعه دهد، تصریح کرد: ملایر شهرستان با تاریخ پر افتخار و شهدای بسیاری است و امروز اهالی هنر و رسانه در این شهرستان می درخشند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه حتما از همه فعالیت های ترویجی در این شهر حمایت کرده و آماده ایم با تمام وجود از اقدامات فرهنگی حمایت کنیم، گفت:  یکی از معاونان بنده در حال بازدید از تاسیسات زیر بنایی  شهرستان است که پس از ارائه گزارشات، برای تکمیل این تأسیسات فرهنگی و هنری تلاش می کنیم.

وی خطاب به هنرمندان گفت: تلاش می کنیم حداکثر مطالبات اجرایی شود و ما در کنار شما و موظف به پیگیری نیازهای شهرستان هستیم.

وی همچنین بر لزوم ایجاد خیزش های جدید قرآنی تاکید و مطرح کرد: هر جا پرچم قرآن بالا برود مردم عاشقانه کنار آن جمع می شوند.

اسماعیلی یادآور شد:  برنامه کوتاه مدت ما حل مسائل فوری است، و در حوزه سینما‌، تئاتر و هنرهای تجسمی کارهای بزرگی شروع کرده ایم.

اگر مجموعه ای ضعیف باشد مورد هجمه قرار می‌گیرد

هادی بیگی نژاد نیز با اشاره به اینکه  اگر مجموعه ای ضعیف باشد همه به آن هجمه می کنند تا آن را از بین ببرند از ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی و مجموعه ارتش که برای کشور آبرو خرید و برای ایران اسلامی اقتدار آفرید قدردانی کرد.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به اهتزاز درآوردن پرچم ایران دور دنیا را بازدارندگی و عزت خواند و افزود: قدرت نمایی ما تکریم زورگویان عالم را به دنبال خواهد داشت.

 

جشنواره مبل و منبت ملایر تیر ماه برگزار می شود

احد آزادیخواه نیز  با اشاره به ظرفیت های شهرستان ملایر گفت: شهرستان ملایر ۱۵ انجمن ادبی و هنری فعال و ۱۲۰۰ هنرمند شناسنامه دار در حوزه های مختلف هنری داریم.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فیلم فجر  و برگزاری موفق نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت:  باید این عظمت، اقتدار و تحول ها را ببینیم و  داشته های خود را باید تبلیغ کنیم .

وی از برگزاری جشنواره مبلمان منبت هشتم تیر ماه سال جاری در ملایر  خبر داد و گفت: با جدیت به دنبال پیگیری برگزاری این جشنواره به بهترین نحو هستیم.

وی ادامه‌ داد:  برای ساخت تیزر تبلیغاتی برگزاری این جشنواره، به تیم رسانه ای شهرستان اعتماد کردیم و آن ها را برای تولید تیزر به سازمان صدا و سیما معرفی کردیم.

 آزادی خواه با بیان اینکه این تیم رسانه ای در حال تولید تیزر تبلیغاتی جشنواره است، تصریح کرد: شهرستان ملایر شهری قرآنی و دارای علمای بزرگ قرآنی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار ایجاد پلاتو، پیگیری هنرکارت و بیمه هنرمندان شد.

 

 جمهوری اسلامی به حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه دارد

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی به حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه ای دارد، گفت: دولت سیزدهم دولت کار، تلاش و اقدام است.

 استاندار همدان  افزود:چیزی که طی سال های گذشته بعنوان گره های کور وجود داشته تلاش شده که برطرف شود.

وی به سفر استانی رییس جمهور به استان همدان اشاره کرد و گفت: در این سفر ۱۴ هزار میلیارد تومان مصوبات برای استان رقم خورد که ۲ هزار میلیارد از مصوبات برای شهرستان ملایربود

وی با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان ملایر در حوزه های مختلف گفت: ملایر دو نشان ملی و جهانی مبلمان منبت و انگور دارد و هنرمندان بزرگی در رشته های مختلف در خود جای داده است

وی با بیان اینکه مردم ولایت مدار ملایر در همه عرصه ها پیشگام هستند گفت این مردم لایق بهترین خدمات هستند و امیدواریم حمایت شوند.

 

 

پایان پیام/579

نظر شما