شناسهٔ خبر: 60395073 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون تکواندو | لینک خبر

تکواندو قهرمانی جهان- باکو/ 20

کرمی: تکواندوکاران ایران رقیبان سرسختی هستند/ قهرمانی جهان باکو جذابیت بالایی دارد

قهرمان جهان در سال های 2003 و 2011 گفت: تکواندوکاران ایرانی می توانند برای حریفان در قهرمانی جهان باکو تولید دردسر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پس از هادی ساعی اسطوره تکواندو جهان، «یوسف کرمی» در رتبه دوم در میان تکواندوکاران ایرانی با 4 مدال طلا و برنز در رتبه دوم ایستاده است. کرمی مدال آوری خود در عرصه جهانی را از قهرمانی جهان 2003 آلمان با کسب نشان طلا  آغاز کرد و 8 سال بعد در کره جنوبی آن را تکرار نمود. قهرمان البرزی در سال های 2005 و 2009 در رقابت های قهرمانی جهان صاحب 2 نشان برنز شد تا پس از ساعی با کسب 2 نشان طلا و 2 برنز دومین تکواندوکار پرافتخار ایرانی باشد.

تکرار طلا پس از چند سال شیرینی خاصی داشت

یوسف کرمی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو در خصوص مدال های طلای خود در سال های 2003 و 2011 عنوان کرد: در سال 2003 برای اولین بار در این رقابت ها حاضر شدم و با رویارویی مقابل نامداران جهان و المپیک از کشورهای مکزیک و ترکیه، فهمیدم هر کاری را که بخواهم می توانم انجام دهم. پس از چند سال توانستم دومین طلای خود را در سال 2011 کسب کنم، مدالی که ارزش زیادی برای من داشت چون در اوج پختگی آن را گرفتم و شیرینی آن را کاملا حس کردم. 

قهرمانی جهان باکو جذابیت بالایی دارد

قهرمان اسبق جهان در ادامه در خصوص رقابت های جهانی باکو عنوان کرد: مسابقات جهانی همیشه اسم بزرگی دارد و کل دنیا با بهترین های خود به آن پا می گذارند. برای همه کشورها در سال منتهی به المپیک مهم است تا در این رویداد مهم نتیجه بگیرند. با توجه به اینکه 50 سالگی فدراسیون جهانی تکواندو نیز در پیش است به نظر من این رقابت ها از جذابیت بالایی برخوردار خواهد شد.

تکواندوکاران ایران رقیبان سرسختی هستند

کرمی در خصوص سطح تیم تکواندو جموهری آذربایجان با حضور «رضا مهماندوست» سرمربی ایرانی این تیم عنوان کرد: جمهوری آذربایجان تیم جوانی دارد و فکر نمی کنم خیلی خطری برای سایر کشورها ایجاد کند. پیش از این شاهد بودیم افرادی مانند «رادیک ایسائف و بیگی» در این تیم حضور داشتند و عیار این تیم را بسیار بالا بردند. در مقابل تیم ملی ایران نامش لرزه به تن حریفان می اندازد همیشه برای سایر کشورها حریفان سخت و آزار دهنده ای به حساب می آید.

باید روی مهارت های روانی تکواندوکار بیشتر کار شود

وی در خصوص آمادگی روانی تکواندوکاران برای درخشش در رقابت های قهرمانی جهان باکو بیان کرد: گاهی اوقات کاهش اعتماد بنفس می تواند کار دست تکواندوکار بدهد. از سال 2015 تا به امروز به نظر می رسد بازیکنان به آن ذهینت و خودباوری از بعد روانی کمتر رسیده اند که می توانند طلای جهان را از آن خود کنند. از دید من بازیکنان باید در کنار بحث فنی در بعد روانی بسیار کار کنند و به نظر من در مجموع بار روانی را کمتر از بار فنی جدی گرفته ایم. در خصوص المپیک 2012 لندن من عنوان کردم، نبود روانشناس ضربه می زند اما گاهی برخی بازیکنان همین را هم مطرح نمی کنند و نهایتا تنها ضرر است که متوجه بازیکن می شود. تکواندوکاران باید روی مهارت های روانی بسیار کار کنند تا مدال مدنظر را از آن خود کنند. 

بازی های آسیایی هانگژو هدف اصلی تیم پاکستان است

سرمربی تیم ملی تکواندو پاکستان درباره پیش بینی اش از عملکرد شاگردانش در رقابت های قهرمانی جهان باکو، عنوان کرد: پاکستان  در این مدت خوب تمرین کرده است اما باید توجه کرد از این تیم باید به حد و اندازه خودش انتظار داشته باشیم. در رقابت های جهانی 2023 همراه با 4 ملی پوش شرکت خواهیم کرد و امیدواریم راهی باشد تا در مسیر بازی های آسیایی هانگژو که اصلی ترین هدفمان است، تجربیات کافی به دست بیاوریم. 

نظر شما