شناسهٔ خبر: 60394807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه رفسنجان: بخش عمده‌ای از سرنوشت جنگ در فتح خرمشهر رقم خورد

امام جمعه رفسنجان گفت: بخش عمده‌ای از سرنوشت جنگ در فتح خرمشهر رقم خورد که این فتح با مقاومت و ایثارگری رزمندگان به‌دست آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: خداوند در قرآن از همه مبادی تعلیمی و تربیتی ما با عنوان کریم یاد می‌کند و از خودش و قرآن هم با عنوان کریم یاد کرده است و هدفش این است که انسان‌ها هم با کرامت بار بیایند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: خادمیاران رضوی در دهه کرامت از ۹۳۲ خانواده محروم در رفسنجان سرکشی کردند. ۸۴ هزار پرس غذا،  ۲۵۰۰ بسته ارزاق و ۸۰۹ بسته لوازم‌التحریر بین نیازمندان توزیع کردند.

وی با گرامیداشت هفته حج ادامه داد: حج یکی از ارکان دین ماست همان‌طور که نماز ستون دین است حج هم ستون دین است و تأثیر بسیار عمیقی دارد.

عسکری ادامه داد: کسی که امکان تشرف به حج داشته باشد و از سر سهل‌انگاری نرود، مسلمان از دنیا نخواهد رفت.

وی بیان داشت: در هر شهرستان و استان مسؤولان دست به دست هم دهند مسائل و مشکلات مردم را با همگرایی و تعامل برطرف کنند. مردم وقتی می‌بینند تلاش صورت می‌گیرد امیدوار می‌شوند.

عسکری عنوان کرد: سالروز فتح خرمشهر به‌دنبال سلسله عملیات الی بیت‌المقدس بود که بخش عمده‌ای از سرنوشت جنگ در فتح خرمشهر رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه اگر بخواهد به پیروزی برسد باید مقاومت کند و ایثارگر باشد.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: در پی اقدامات گسترده‌ای که فراجا در استان و شهرستان رفسنجان در طرح ارتقا امنیت اجتماعی انجام دادند، موفقیت‌های زیادی داشتند و کشفیات زیادی صورت گرفته که انهدام سه باند سارق مسلح یکی از دستاوردهای این طرح در رفسنجان است.

وی با بیان اینکه این طرح، خاص چند روز و یک مرحله نباشد بلکه به‌طور مستمر با همه ناهنجاری‌ها مبارزه شود تا مردم احساس امنیت بیشتری کنند، افزود: امنیت یک مطالبه جدی مردم از مسؤولان نظام است و البته هیچ اقدامی از طرف دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی بدون مشارکت و همراهی مردم موفق نخواهد بود.

عسکری در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات پیش رو پرداخت و اظهار کرد: کسانی که قرار است کاندیدا شوند خردادماه باید استعفا دهند. در انتخابات پیش رو چند هدف باید مورد پیگیری و جدیت قرار گیرد، اول مشارکت حداکثری و کاندیداهای مختلف در صحنه رقابت کنند تا حضور حداکثری هم شکل بگیرد. انتخابات با امنیت برگزار شود و سلامت انتخاب موضوع مهمی‌ست که از رای مردم پاسداری شود و کسی انتخاب شود که کارآمدتر و لایق‌تر باشد.

تأکید امام جمعه ریگان بر حمایت خیران از ورزشکاران با استعداد کشتی 

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امام جمعه ریگان با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم این شهرستان از خادمان امام رضا(ع) اظها داشت: استقبال از پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) و توجه ویژه به مراسم جشن دهه کرامت نشان از عقیده پاک مردم این سرزمین به امامت و ولایت مداری آنها دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس و انقلابی دانستن این مجلس ادامه داد: وضع قانون بسیار صحیح و انقلابی آنها مانند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران از مجلس یازدهم تمجید کردند.

 رضازاده بر حمایت از ورزشکاران رشته کشتی این شهرستان تأکید کرد و از خیران خواست در این راستا پای کار باشند.

 وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد با قانون صحیح برای مهار تورم و حل مشکلات مردم اقدام شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

 

نظر شما