شناسهٔ خبر: 60393274 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حسینی در جمع دانشجومعلمان مطرح کرد؛

معلم خود را بی نیاز از آموزش‌های ضمن خدمت نداند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: معلم نباید خود را بی نیاز از آموزش‌های ضمن خدمت بداند و معلمان باید در کنار فعالیت‌های روزمره به فراگیری اصول تعلیم و تربیت بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دانشگاه فرهنگیان به مناسبت روز سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر شاهد مراسمی با حضور جمعی از دانشجومعلمان بود.

تجلیل از شهید شاخص سال ۱۴۰۲ شهید هادی ذوالفقاری، سخنرانی سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و نشست صمیمانه وی با دانشجویان از برنامه‌های این مراسم بود.

حسینی در این برنامه با اشاره به تلاش‌های رزمندگان برای آزادسازی خرمشهر گفت: امروز هم ما باید بدون استرس و تنش آفرینی به کمک یکدیگر بیاییم و دست در دست یکدیگر ایران را آباد کنیم. همان طور که در جنگ تجربه کردیم از آن زمان که همدل و همراه شدیم به پیروزی رسیدیم. در جنگ زمانی که سردار شهید صیاد شیرازی در ارتش با سردار محسن رضایی در سپاه باهم عملیات‌ها را شروع کردند ما پیروز شدیم. با وجود اینکه امکانات کمتری داشتیم این پیروزی‌ها محقق شد.

وی با اشاره به لزوم ایستادگی در برابر توطئه دشمنان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید ان تنصرالله ینصرکم اگر خدا را یاری کنیم خدا هم ما را در پیروزی و رسیدن به اهدافمان موفق خواهد کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به لزوم تربیت نیروی انسانی برای کشور گفت: ما کشوری پر از منابع عظیم، ظرفیت‌ها و استعدادهای خدادادی هستیم. درست است که نفت و گاز و معادن برای کشور مهم است اما مهمتر از همه چیز نیروی انسانی است. نیروی انسانی مستعد، سخت کوش و پرتلاش عامل موفقیت کشورها هستند بنابراین باید نگاه بهتری به آموزش و پرورش مخصوصاً به تربیت معلم وجود داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه معلمی یک هنر است گفت: اینکه بتوانیم یک دانش آموز را همراه خود را بکنیم تا درس را فرا بگیرد و مایل به تحصیل در مدرسه شود؛ اینکه بتوانیم فضای صمیمانه‌ای ایجاد کنیم تا دانش آموز از درس و تحصیل خوشش بیاید هنر است.

وی با اشاره به لزوم تقویت هنرستان‌ها و بحث مهارت آموزی گفت: هنرستان‌ها در نزدیکی شهرک‌های صنعتی و در نزدیکی پارک‌های علم و فناوری باید با هم مرتبط باشند. دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی باید در زمینه مهارت آموزی تقویت شوند و تقویت این دو دانشگاه از اولویت‌های ما در نظام تعلیم و تربیت است. آموزش‌های ضمن خدمت معلمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. معلم نباید خود را بی نیاز از آموزش‌های ضمن خدمت بداند معلمان باید در کنار فعالیت‌های روزمره خود به فراگیری اصول تعلیم و تربیت و ارتقای این موارد در میان دانش آموزان بپردازند.

وی با طرح این سوال که چرا ما در مدرسه شاهد آسیب‌های اجتماعی هستیم گفت: باید خانواده و معلم دست در دست یکدیگر این موارد را مطرح و به صورت موردی برطرف کنند. زیبنده نظام اسلامی و یک ملت فرهیخته به نام ایران که کشوری الگو در جهان است؛ این نیست که شاهد ناهنجاریهای اجتماعی در مدارس باشد. همه این موارد ذیل تحقق تعلیم و تربیت است.

حسینی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به دوره‌های پیش دبستانی گفت: شکل گیری شخصیت افراد پیش از دوران مدرسه و در کودکی است که پیامبر هم فرمودند اَلْعِلمُ فی الصِّغَرِ کَالنَّقْشَ فی الْحَجَرِ. اگر می‌خواهیم چیزی در فردی به صورت نهادینه شده ثبت شود باید در کودکی به وی آن را بیاموزیم.

نظر شما