شناسهٔ خبر: 60393046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سرلشکر صفوی: وسعت عملیات فتح خرمشهر به اندازه مناطق رژیم صهیونیستی است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس ۶ هزار کیلومترمربع از سرزمین‌های کشور آزاد شد گفت: عمده سرزمین‌های آباد در رژیم صهیونیستی در منطقه شمالی آن است که حدود ۶ هزار کیلومترمربع یعنی دقیقا به اندازه وسعت عملیات فتح خرمشهر وسعت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد گفت: بعد از آزادی خرمشهر صدام به ژنرال عبدالجبار شنشل خود دستور داد که فرماندهان عالی عراق و هم ژنرال محمد ابوغزاله وزیر دفاع مصر، ژنرال شاکر رئیس ستاد ارتش اردن و فرماندهانی از عربستان سعودی و برخی از کشور‌های عربی را دعوت و تحلیل کنند که چگونه می‌توانند جلوی پیش روی ایرانی‌ها را بگیرند.

سرلشکر صفوی افزود: آن‌ها چند نکته را به صدام گفتند، اینکه ایرانی‌ها یک رهبر شجاع دارند، جمعیت آن‌ها ۲ برابر عراق است، آن زمان جمعیت ایران ۳۷ میلیون نفر و عراق حدود ۱۷ میلیون بود، گفتند ایرانی‌ها وقتی که خاکریز می‌زنند خط را می‌شکنند و خاکریز می‌زنند، پشت خاکریز تا آخرین نفر و تا شهادت می‌جنگند، عقب نشینی هم نمی‌کنند و پیشنهاد دادند، چون نیرو‌های شما نمی‌توانند در برابر ایرانی‌ها استقامت کنند، شما باید زمین را مسلح کنید و تا می‌توانید کانال‌های ضد تانک، ضد خودرو و میدان مین، انواع سیم‌خاردار‌های فولادی که ایرانی‌ها نتوانند از آن‌ها عبور کنند را استفاده کنید.

سرلشکر صفوی ادامه داد: همچنین آن‌هاگفتند نیرو‌های خود را فراخوانی کنید و حدود ۲۰ تا ۳۰ تیپ جیش‌الشعبی تشکیل دادند و به آن‌ها گفتند که شما باید تجهیزات خود را آماده کنید و از فرانسه میراژ و سوپراتاندارد تهیه کنید و موشک‌های پیشرفته ضد کشتی خریداری کردند.

سرلشکر صفوی با اشاره به دیکتاتوری و خشونت طلبی و جنایتکاری صدام به ذکر خاطره‌ای از کامل جابر از افسران ستاد سوم ارتش عراق که در کتاب خاطراتش چاپ شده پرداخت و اظهار کرد: صدام بعد از عملیات بیت المقدس، فرماندهان سپاه سوم ارتش بعث عراق را برای اهدای مدال شجاعت به کاخ ریاست‌جمهوری فراخواند او در این جلسه گفت من از مقاومت شما در خرمشهر راضی نیستم اعطای این مدال به شما صرفا برای تسکین افکار عمومی است، آرزو می‌کردم در بندر محمره کشته می‌شدید وجدان من آرام نمی‌گیرد مگر سر‌های له شده شما را در زیر شنی تانک‌ها ببینم. صدام بعد از اعطای مدال هم تعدادی از آن‌ها از جمله فرمانده سپاه سوم و تعدادی از فرماندهان لشکر‌ها و تیپ‌ها را اعدام کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه حمله نظامی ارتش متفقین به ایران در سال ١٣٢٠ و اشغال ایران و حمله ارتش بعث صدام به ایران در سال ١٣٥٩ الی ١٣٦٧ تصریح کرد: ارتش رضاخان قلدر ۴۸ ساعت هم در مقابل مهاجمین یعنی انگلیسی که هم از عراق آمدند و هم از جنوب آبادان آمدند بمباران کردند نایستاد. در جریان این حمله، روس‌ها هم از خراسان و هم از استان گلستان، گیلان و مازندران به سمت تهران حرکت کردند و بعد هم آمریکایی‌ها آمدند و ایران را اشغال نظامی کردند، اما ۴۸ ساعت هم ارتش رضاخان ایستادگی نکرد و حتی یک دستور عملیاتی هم برای نیرو‌ها صادر نشد.

سرلشکر صفوی با اشاره به نشست موسوم به تهران که در سال ۱۹۴۳ با حضور فرانکلین روزولت رئیس جمهور آمریکا، چرچیل نخست وزیر انگلستان و ژوزف استالین از شوروی در سفارت شوروی برگزار شد گفت: حاصل این نشست عبور نیرو‌های مسلح متفقین از طریق ایران به منطقه آذربایجان و قفقاز برای کمک به شوروی‌ها بود. خود جوزف استالین گفت برای اینکه فشار از روی ما برداشته شود و، چون آلمان‌ها به سمت مسکو حرکت می‌کردند یک جبهه‌ای را در فرانسه باز کنید که آن‌ها بعد‌ها عملیات نرماندی را انجام دادند. این جلسه در سفارت مسکو در تهران انجام شد، در آنجا هم رضا خان را تبعید کردند و محمدرضا را که یک جوان ناپخته ۲۰ تا ۲۲ ساله بود را به جای پدرش پادشاه ایران کردند. هیچ کدام از آن‌ها هم حاضر نشدند که با محمدرضا صحبت کنند، فقط استالین پول زیادی از ایران گرفت و به صورت سرپایی چند دقیقه‌ای با محمدرضا صحبت کرد و جلسه سرپایی بود. بعد هم برای دلخوشی به ایران لقب پل پیروزی دادند. شهریور سال ۱۳۲۰ این‌ها در آن نشست در تهران گفته بودند ما ۶ ماه بعد از پایان جنگ ایران را تخلیه می‌کنیم، اما شوروی تا سال ۱۳۲۴ در ایران ماند.

این فرمانده عالی دوران دفاع مقدس به عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر پرداخت و اظهار کرد: از دوم فروردین سال ۶۱ تا سوم خرداد سال ۶۱ یعنی از عملیات فتح المبین تا بیت‌المقدس طی یک ماه ۳۶ هزار نفر اسیر از عراق گرفته شد و نیرو‌های رزمنده ارتش سپاه و بسیج بزرگترین ضربه را هم به حیثیت سیاسی صدام و هم به ارتش بعث عراق وارد کردند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ایران با عقلانیت و نبوغ برتر فکری نسبت به ارتش بعث صدام طی ٩ ماه چند عملیات پیروزمندانه انجام دادند گفت: از پنجم مهر ماه سال ۶۰ عملیات شکستن حصر آبادان تا آزادسازی بستان در آذر ماه سال ۶۰ و فتح‌المبین و تا آزادسازی خرمشهر در خرداد سال ۶۱، ۹۰۰۰ کیلومتر از سرزمین‌های اشغالی را نیرو‌های مسلح ما آزاد کردند و بازپس گرفتند.

وی افزود: این برتری فکری و نبوغ نظامی واحد‌های ارتش و سپاه سبب پیروزی شد و عراقی‌ها هیچ وقت نفهمیدند، که ما چگونه طرح‌ریزی عملیات انجام می‌دهیم. مثلا در همین عملیات بیت‌المقدس، آن‌ها می‌دانستند که ما بعد از فتح المبین بلافاصله به سراغ آزاد سازی خرمشهر خواهیم رفت یعنی هوشیار بودند، اما در تاکتیک عملیات آن‌ها را غافلگیر کردیم.

سرلشکر صفوی در تبیین و توصیف بزرگی سرزمینی که در عملیات بیت‌المقدس آزاد شد گفت: شما برای این که عظمت این شش هزار کیلومترمربع را درک بکنید من یک مثالی برایتان می‌زنم. کل سرزمین‌های اشغالی فلسطین حدودا ۲۵ هزار کیلومترمربع است که نصف آن صحرا هست و در جنوب آن قرار دارد که نه روستا و نه آبادانی در آن نیست و در آنجا تاسیسات اتمی اسرائیلی‌ها یا همان دیمونا در آن قرار دارد.

صفوی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی فاقد عمق استراتژیک است افزود: عمده سرزمین‌های آباد در رژیم صهیونیستی در منطقه شمالی آن است که حدود ۶۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد یعنی دقیقا به اندازه وسعت عملیات فتح خرمشهر و ۷۰ تا ۷۵ درصد جمعیت یعنی حدود هفت میلیون نفر در این منطقه هستند. تمام تاسیسات و فرماندهی دریایی، هوایی، زمینی، ستاد مشترک ارتش، وزارت جنگ، وسیع‌ترین پایگاه دریایی و بندر حیفا و هر آنچه که رژیم صهیونیستی دارد در این ۶۰۰۰ کیلومتر مربع است. آن شش هزار کیلومتر مربعی که در یک عملیات دوران دفاع مقدس یعنی بیت المقدس آزاد شد به اندازه ٧٠ درصد زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی است!

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به جمله حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند «راه قدس از کربلا می‌گذرد» تصریح کرد: خون شهدای مدافع حرم همچون حاج قاسم سلیمانی، شهدای حزب‌الله لبنان، شهدای افغانی، شهدای پاکستانی و سایر شهدای مدافع حرم راه قدس را باز خواهد کرد. علاوه بر خون شهدای مدافع حرم، تداوم نهضت داخلی و مبارزات مردم مظلوم و قهرمان فلسطین و اتحاد ملت‌های مسلمان و ضعف‌های داخلی رژیم اشغالگر قدس سرانجام منجر به آزادی قدس شریف و مسجدالاقصی و کل فلسطین خواهد شد.

پایان پیام/

نظر شما