شناسهٔ خبر: 60392443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با تحولات فلسطین

درگیری فلسطینیان با صهیونیست‌ها در کرانه باختری/ تصویب قطعنامه‌ در سازمان جهانی بهداشت به نفع فلسطین

درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری، تصویب قطعنامه‌ در سازمان جهانی بهداشت به نفع فلسطین و تدارک اسرای جبهه خلق برای آزادی فلسطین برای اعتصاب نامحدود غذا از آخرین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نظامیان صهیونیست امروز جمعه بار دیگر به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کردند. 

منابع آگاه اعلام کردند: اشغالگران صهیونیست با یورش به خانه‌های فلسطینی در نابلس، جنین، قدس و طولکرم با فلسطینیان ساکن این شهرها درگیر شدند و ویرانه‌های زیادی را بر جای گذاشتند. 

نیروهای مقاومت فلسطین نیز با پرتاب بطری‌های آتش‌زا و بمب‌های دست‌ساز به مقابله با نظامیان ارتش رژیم اشغالگر قدس برخاستند. 

در جریان این درگیری‌ها، شماری از فلسطینیان زخمی و شماری دیگر هم بازداشت شدند. 

شایان ذکر است که نظامیان صهیونیست هر روز به شهرها و روستاهای کرانه باختری حمله‌ور می‌شوند و دست به سرکوب فلسطینیان می‌زنند و هدف از این تجاوزات خاموش‌کردن شعله مقاومت در کرانه باختری است.

تصویب قطعنامه‌ در سازمان جهانی بهداشت به نفع فلسطین

به گزارش العالم، سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه قطعنامه‌ای درباره وضعیت بهداشتی در فلسطین اشغالی و مسئولیت رژیم صهیونیستی در قبال آن تصویب کرد. در این قطعنامه، از رژیم اشغالگر خواسته شده است سلامت فلسطینیان را تضمین کند.
 
این قطعنامه درباره وضعیت سلامت در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و بلندی‌های جولان اشغالی سوریه با ۷۶ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۳۵ رای ممتنع به تصویب رسید.
 
رای‌گیری برای تصویب این قطعنامه به عنوان بخشی از هفتاد و ششمین دوره مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت انجام شد.
 
این قطعنامه بر رسیدگی به نیازهای بهداشتی و سلامت مردم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تمرکز دارد.
درگیری فلسطینیان با صهیونیست‌ها در کرانه باختری/ تصویب قطعنامه‌ در سازمان جهانی بهداشت به نفع فلسطین
در این قطعنامه آمده است: نبود مدیریت سلامت در اراضی اشغالی فلسطین چالش بزرگی برای ارائه مؤثر مراقبت‌های بهداشتی به مردم فلسطین است.
 
این قطعنامه همچنین خطاب به رژیم صهیونیستی می‌گوید: اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر، مسئولیت حفاظت از سلامت و تحقق حق بهداشت همه فلسطینی‌های ساکن در کرانه باختری اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه را برعهده دارد.
 
این قطعنامه می‌افزاید: مسئولیت‌های اسرائیل شامل تضمین برابری و عدم تبعیض در ارائه مراقبت‌های بهداشتی از جمله عدم تبعیض بر اساس نژاد، سن و جنسیت، حمایت از تحقق و تضمین حق سلامت فلسطینیان تحت کنترل آن و مقابله با تهدیدات بهداشت عمومی از جمله همه گیری کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت فلسطین می‌شود.

اسرای جبهه خلق برای آزادی فلسطین در تدارک اعتصاب نامحدود غذا

اسرای جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کردند که گردان شهید خضر عدنان ـ یکی از شاخه‌های اسرای این جبهه در زندان‌های صهیونیستی ـ به زودی دست به اعتصاب غذا می‌زنند. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جبهه تاکید کرد که این اقدام در واکنش به سیاست سرکوبگرانه زندان‌های صهیونیستی علیه رهبران و اعضای این جبهه و به نشانه مخالفت با سیاست رژیم صهیونیستی در زمینه سهل‌انگاری پزشکی و همچنین به نشانه همبستگی با اسیر اندیشمند ولید دقه و اسرای زندان الرمله و بیمار صورت می‌گیرد. 
درگیری فلسطینیان با صهیونیست‌ها در کرانه باختری/ تصویب قطعنامه‌ در سازمان جهانی بهداشت به نفع فلسطین
این جبهه تصریح کرد که 54 تن از اسرای جبهه خلق برای آزادی فلسطین در مرحله اول دست به این اعتصاب می‌زنند و این اقدام پس از لجاجت‌ورزی و مخالفت مدیریت زندان‌های اسرائیلی با آزادی  اسیر بیمار ولید دقه و تلاش‌های مستمر این مدیریت در راستای آسیب وارد کردن به احمد سعدات از رهبران اسیر این جبهه در زندان‌های صهیونیستی صورت می‌گیرد. 

جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد که این جبهه در چارچوب مقابله با اقدامات انتقام‌جویانه زندانبانان صهیونیستی علیه احمد سعدات و دیگر رهبران اسیر این جبهه در زندان های اسرائیلی تصمیم به اعتصاب غذا گرفت.

شهادت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست


پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش داد: یک جوان فلسطینی در جنوب شهر «الخلیل» واقع در کرانه باختری رود اردن بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی صبح امروز، 5 خردادماه، اعلام کردند که نظامیان اشغالگر به سمت یک فلسطینی که به دنبال عملیات ضدصهیویستی در شهرکی صهیونیست‌نشین در جنوب الخلیل در کرانه باختری بود، تیراندازی کردند.
درگیری فلسطینیان با صهیونیست‌ها در کرانه باختری/ تصویب قطعنامه‌ در سازمان جهانی بهداشت به نفع فلسطین
شبکه عبری کان هم گزارش داد که یک فلسطینی قصد حمله به شهرک‌نشینان در ورودی کنیسه یهودی در داخل شهرک‌نشین «تانا عومریم» در جنوب الخلیل را داشت که نظامی اسرائیلی به سوی او تیراندازی کرد.

منابع صهیونیست به شهادت جوان فلسطینی که بر اثر تیراندازی زخمی شده بود، اشاره کردند.

این در حالی است که منابع صهیونیست از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک تانا عومریم در جنوب الخلیل و هشدار به اسرائیلی‌ها برای بستن درها و پنجره‌ها و عدم ترک منازل تا اطلاع ثانوی و نیز منع تردد در داخل این شهرک خبر دادند.

هنیه، رژیم صهیونیستی را مسؤول جان اسیر «ولید دقه» دانست
 
رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگوی تلفنی با همسر اسیر فلسطینی ولید دقه، رژیم صهیونیستی را مسؤول جان و سلامت این اسیر و دیگر زندانیان فلسطینی دانست‌.
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با سناء دقه، همسر ولید دقه، اسیر فلسطینی که دچار بیماری شده است، گفت آنچه در زندان رژیم صهیونیستی بر سر دقه می‌آید، ماهیت حمله صهیونیست‌ها به جنبش اسارت و نمادهای آن را منعکس می‌کند.
درگیری فلسطینیان با صهیونیست‌ها در کرانه باختری/ تصویب قطعنامه‌ در سازمان جهانی بهداشت به نفع فلسطین
هنیه همچنین تاکید کرد که با توجه به وخامت وضعیت جسمانی دقه و اینکه وی بر اثر سرطان تحت عمل جراحی ریه خود قرار گرفته است، خود شخصا به وضعیت سلامت او توجه دارد.
 
هنیه در همین حال از استواری دقه در اسارت و ثباتش در برابر اعمال جنایتکارانه مقامات اشغالگر علیه وی تمجید کرد.

جنایت شهرک‌نشینان صهیونیست در به آتش کشیدن خودروهای فلسطینیان

پایگاه خبری «شهاب نیوز» گزارش داد: شهرک‌نشینان صهیونیست امروز جمعه در شرق را‌م‌الله پنج خودروی فلسطینیان را در حد فاصل بین دو روستای ترمسعیا و المغیر آتش زدند.
 
«مرزوق ابونهیم»، عضو شورای روستایی المغیر گفت که شهرک‌نشینان شهرک «عدی عاد» به زمین‌های کشاورزی در منطقه «السدر» واقع در حد فاصل بین دو روستای ترمسعیا و المغیر یورش برده و پنج خودروی فلسطینیان را آتش زدند.
 
نظامیان صهیونیست با هدف حمایت از شهرک‌نشینان به منطقه مذکور یورش آوردند که باعث وقوع درگیری بین آن‌ها و شهرک‌نشینان شد و در نتیجه آن چهار فلسطینی هدف اصابت گلوله جنگی قرار گرفته و زخمی شدند.
 
نظامیان صهیونیست ورودی‌های روستای المغیر در شرق رام‌الله را برای چهاردهمین روز متوالی بسته و از ورود و خروج شهروندان فلسطینی ممانعت بعمل می‌آورند.
انتهای پیام

نظر شما