شناسهٔ خبر: 60391771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به رونمایی ایران از موشک خرمشهر 4

متیو میلر سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا: توسعه موشک های بالستیک از سوی ایران تهدیدی جدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رونمایی از موشک خرمشهر ۴ با نام «خیبر» به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر هراس و عصبانیت ایالات متحده آمریکا را همچون همیشه به همراه داشت و متیو میلر سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا در واکنش آن را "تهدید" خواند.

متیو میلر سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایالات متحده آمریکا به رونمایی از موشک جدید ایران ادعا کرد: توسعه موشک های بالستیک از سوی ایران تهدیدی جدی برای امنیت منطقه ای و بین المللی محسوب می شود.

سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما این گزارش ها را دیده ایم. همانطور که اعلام کرده ایم  توسعه و تکثیر موشک های بالستیک از سوی ایران تهدیدی جدی برای امنیت منطقه ای و بین المللی محسوب می شود و برنامه موشکی ایران همچنان یک چالش در مقابل منع اشاعه است.

میلر افزود:  ما همچنان از ابزارهای مختلف منع اشاعه از جمله تحریم ها  برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر برنامه موشکی ایران و توانایی این کشور برای ارائه  این موشک ها و تکنولوژی آنها به دیگران استفاده می کنیم.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ایران با وجود محدودیت های برنامه موشکی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، همچنان  به دنبال دریافت تکنولوژی مختلف موشکی از تامین کنندگان خارجی است و با بی توجهی به این قطعنامه به انجام آزمایش های موشکی خود ادامه می دهد.

میلر مدعی شد: همانطور که قبلا اعلام کرده ایم، یک ایرانِ با سلاح هسته ای تحریک آمیز تر عمل خواهد کرد و به همین دلیل ما مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهیم بود.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما