شناسهٔ خبر: 60391510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

سید حسن نصرالله:

اسرائیل پشت دیوارها مخفی شده و سلطه‌جویی آمریکا به آخر رسیده است

دبیرکل حزب الله لبنان در بیست و سومین سالروز عید مقاومت و آزادسازی، ضمن قدردانی از ایران و سوریه برای حمایت از مقاومت گفت: اسرائیل مخفی شده و سلطه جویی آمریکا بر جهان به آخر خط رسیده است.

صاحب‌خبر -

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت بیست و سومین سالروز عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ سخنرانی کرد.

از ایران و سوریه که حامی مقاومت بوده و هستند، قدردانی می‌کنیم

سید حسن نصرالله در این سخنرانی گفت: عید مقاومت و آزادسازی، مناسبت عظیمی است که پیروزی بزرگی را که در چنین روزی در لبنان محقق شد، یادآوری می‌کند. من از همه کسانی که در تحقق این پیروزی سهیم بودند و فداکاری کردند و در صدر آنها شهدا، مجروحان، اسیران، آزادگان و مجاهدان و خانواده‌های همه آنها قدردانی و تشکر می‌کنم.

همچنین از کسانی که استقامت ورزیدند و از بستر اجتماعی مقاومت در همه مناطق به ویژه در جنوب و منطقه البقاع قدردانی می‌کنم. از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، ارتش سوریه و همه گروه‌های فلسطینی و رئیسان جمهور لبنان در دوره‌های مختلف و همه کسانی که از مقاومت ما حمایت کردند، سپاسگزاری می‌کنم. از ایران و سوریه که از مقاومت پشتیبانی کردند و همچنان حامی مقاومت هستند و از همه فرماندهان جهادی قدردانی می‌کنیم.

نبرد با دشمن به پایان نرسیده است

وی افزود: هر کسی که گمان کند نبرد با دشمن به پایان رسیده است، در توهم به سر می‌برد، این در حالی است که بخشی از خاک ما همچنان در اشغال رژیم صهیونیستی است. ضروری است که سالروز عید مقاومت گرامی داشته و احیا شود چرا که تجربه و آزمون بزرگی بود که باید فداکاری‌های صورت گرفته در آن، به همه نسل‌های آینده شناسانده شود.

باید به نسل‌های آینده و ملت لبنان یادآوری شود که پیروزی مقاومت مجانی به دست نیامده و نتیجه سال‌های طولانی فداکاری است. طرف‌هایی هستند که می‌خواهند از ارزش این پیروزی کم کنند و ما باید از این کار جلوگیری کنیم.

دیگر چیزی به اسم اسرائیل قوی و بزرگ وجود ندارد

دبیرکل حزب الله افزود: تحولات کنونی رژیم صهیونیستی که تصور می‌شد قوی و مسلط بر اوضاع است، نتیجه مبارزه و فداکاری‌های طولانی مدت است. پس از عقب نشینی رژیم اشغالگر از لبنان در سال ۲۰۰۰ و عقب نشینی از غزه، دیگر چیزی به اسم اسرائیل قوی یا بزرگ وجود ندارد. اسرائیل اکنون در پشت دیوارها و آتش مخفی شده است و نمی‌تواند شرط و شروط خود را در هیچ مذاکره‌ای بر ملت فلسطین تحمیل کند.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری دشمنان بر روی تحولات موسوم به بهار عربی برای تحمیل راهکارهای ذلیلانه از جمله معامله قرن سرنگون شد. آمریکا دیگر بر جهان سیطره ندارد و دنیا به سمت جهان چند قطبی در حال حرکت است و این مسئله، اسرائیل را نگران کرده است. همزمان با اختلاف و چند دستگی داخلی رژیم صهیونیستی، محور مقاومت از انسجام و ثبات بیشتر برخوردار است.

سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه بیانگر انسجام محور مقاومت است

سید حسن نصرالله تأکید کرد: مواضع رئیس جمهور ایران در سفر اخیر به سوریه پس از ۱۲ سال جنگ جهانی علیه این کشور، بر انسجام محور مقاومت تأکید می‌کند. ستون اصلی مقاومت در وهله نخست، رزمنده ای است که به آرمان و حق خود باور دارد و از جرأت و شجاعت برخوردار است و این نقطه قدرت اساسی مقاومت است. در مقابل این قدرت ممتاز انسانی در محور مقاومت، افول نیروی انسانی اسرائیل قرار دارد که از میدان نبرد فراری هستند.

این ما هستیم که رژیم صهیونیستی را به جنگ بزرگ تهدید می‌کنیم

سید مقاومت در پاسخ به تهدیدات نتانیاهو اعلام کرد: این شما نیستید که ما را به جنگ بزرگ تهدید می‌کنید بلکه این ما هستیم که شما را به آن تهدید می‌کنیم. هر جنگ بزرگ، همه مرزها را شامل خواهد شد و میادین این جنگ از صدها هزار رزمنده پر خواهد شد و ما در بعد انسانی از قدرت فوق العاده ای برخورداریم. یکی دیگر از نقاط قوت ما، ضعف جبهه داخلی رژیم صهیونیستی است که به لحاظ اعتقادی دچار اضمحلال شده است.

وی ادامه داد: جبهه داخلی اسرائیل دچار سستی و ضعف است و صهیونیست‌ها خود را برای فرار آماده می‌کنند و این از تحولات مهم است. حال اینکه ما به آزادسازی فلسطین و نماز در مسجدالاقصی و نابودی رژیم صهیونیستی امیدواریم و به پیروزی خود اعتماد و ایمان داریم. از دیگر تحولات مهم، نبود فرماندهان مؤثر میدانی در جبهه صهیونیست‌ها در مقابل اعتماد و اطمینان مستحکم به محور مقاومت و فرماندهان آن است. از جمله تحولات مهم دیگر، پیشرفت و توسعه توان نظامی مقاومت است و شرایط کنونی حزب الله در لبنان، بیانگر و شاهد این موضوع است.

دست‌کم گرفتن مقاومت، اشتباه مهلک دشمن است

سید حسن نصرالله تصریح کرد: رژیم صهیونیستی توانست روابط خود را با برخی رژیم‌های عربی عادی سازی کند ولی از عادی سازی روابط با ملت‌ها عاجز ماند. این رژیم فهمید که رژیم‌ها و حکومت‌های عربی نمی‌توانند عادی سازی روابط با دشمن را بر ملت‌ها تحمیل کنند. اعتماد و اطمینان به مقاومت رشد کرده و افزایش یافته و از سوی دیگر، فرهنگ سازش و تسلیم شدن و باور به سودمند بودن راهکارهای سیاسی بی فائده برای مقابله با رژیم اشغالگر، تضعیف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رژیم اشغالگر تلاش می‌کند نیروهای مقاومت را به گونه‌ای به تصویر بکشد که گویی آنها وابسته و ابزار کشورهای محور هستند و این یک اشتباه مهلک برای این رژیم است زیرا نیروهای مقاومت را دست‌کم می‌گیرد. با وجود اینکه ایران از مقاومت فلسطین حمایت می‌کند، اما این ملت و مقاومت فلسطین هستند که برای خود تصمیم می‌گیرند، صاحب حق هستند، مقاومت می‌کنند و مالکان اصلی سرزمین فلسطین هستند.

رژیم صهیونیستی هزینه هر تجاوزی را پرداخت خواهد کرد

سید مقاومت با اشاره به عملیات انتقام آزادگان خاطرنشان کرد: عملیات انتقام آزادگان، تقویت و توسعه قدرت بازدارندگی مقاومت را در مقابل فرسایش و اضمحلال توان بازدارندگی اسرائیل ثابت کرد. صهیونیست‌ها در تقویت قدرت بازدارندگی خود شکست خوردند و دریافتند که هزینه هر تجاوزی را پرداخت خواهند کرد. تهدیدات اخیر تل آویو نیز پس از شکست در مقابله با عملیات انتقام آزادگان صورت پذیرفت. اما این تهدیدات پس از تشدید هراس شهرک نشینان صهیونیست و رزمایش نظامی اخیر حزب الله فروکش کرد. آنها همچنین به علت ترس از افت درآمد حاصل از گردشگری و سقوط ارزش پول خود از تهدیدات عقب نشینی کرده‌اند.

جنگ بزرگ در منطقه، نابودی رژیم صهیونیستی را در پی دارد

دبیر کل حزب الله ادامه داد: دشمن باید بترسد و محتاط باشد و در ارزیابی‌های خود اشتباه نکند و مرتکب هیچ گونه اشتباهی در هیچ کشوری نشود چرا که ممکن است این مسئله به جنگی بزرگ منجر شود. جنگ بزرگ در منطقه رژیم صهیونیستی را به سوی پرتگاه و نابودی پیش خواهد برد. معادله طلایی ارتش، ملت مقاومت از لبنان محافظت کرد و امنیت و ثبات، شرط اساسی برای هر راهکار اقتصادی و سیاسی است. معادلات جدید در منطقه‌، جای خوش بینی دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان با اشاره به تحولات داخلی این کشور گفت: رئیس کل بانک مرکزی لبنان یا باید خودش کناره گیری کند و یا دستگاه قضائی او را برکنار کند، چرا که دولت پیشبرد امور صلاحیت و اختیار برکناری او را ندارد. مسئله آوارگان سوری را می‌توان از طریق اعزام یک هیأت به نمایندگی از دولت لبنان به سوریه و مذاکرات با دمشق حل کرد.

نظر شما