شناسهٔ خبر: 60385108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کرملین: ترور پوتین، خیال‌پردازی‌های تروریستی اوکراین است

سخنگوی کاخ کرملین اظهارات مقام اطلاعاتی اوکراین درباره ترور رئیس جمهور روسیه را آرزوهای تروریستی رژیم تروریست کی‌یف توصیف کرده و گفت که عملیات نظامی ویژه به اهداف خود می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات نایب رئیس سازمان اطلاعات اوکراین درباره تلاش این کشور برای ترور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، با واکنش کرملین همراه شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) گفت که اظهارات مقام اطلاعاتی اوکراین درباره ترور و هدف گرفتن پوتین، خیال‌پردازی‌های تروریستی رژیم تروریست کی‌یف است.

« وادیم اسکیبیتسکی»، معاون رئیس سازمان اطلاعات اوکراین روز گذشته مدعی شده بود که رئیس جمهور روسیه در صدر لیست ترور این کشور قرار دارد و نیروهای کی‌یف بالاخره او را شکار خواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین در پاسخ به سوالی برای اظهار نظر درباره این تهدیدها، توضیح داد: «رژیم تروریستی [اوکراین] از آرزوهای تروریستی خود صحبت می‌کند».

وی درباره جلوگیری از حملات تروریستی أیادی اوکراین به تاسیسات و زیرساخت‌های انرژی در روسیه نیز اظهار داشت: «خصومت‌های رژیم کی‌یف علیه روسیه و همچنین عملیات ویژه نظامی ادامه دارد».

حدود ۳ هفته قبل بود که مسکو با اعلام خبر دفع حمله پهپادی اوکراین به مقر ریاست‌جمهوری روسیه، گفت که این حمله را سوءقصد به جان پوتین دانسته و حق اقدام تلافی‌جویانه را برای خود محفوظ می‌داند.

طبق این گزارش، سخنگوی کرملین درمورد توافق بین روسیه و بلاروس برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای در این کشور گفت: «یکپارچه‌سازی بین مینسک و مسکو یک مورد منحصر به فرد است که باید مورد توجه قرار گیرد».

به نوشته اسپوتنیک، پسکوف با تاکید بر موجه بودن و مورد نیاز بودن انجام عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، تاکید کرد که این عملیات باید با دستیابی به اهداف خود تکمیل شده و پایان یابد.

وی همچنین خبر داد که پوتین امروز دو دیدار دوجانبه با «الهام علی‌اف» و «نیکول پاشینیان» سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواهد داشت و سپس دیداری سه جانبه برگزار می‌شود.

روز گذشته نیز روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از مقام‌های واشنگتن گزارش داد که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از سرویس‌های ویژه اوکراین پشت حمله پهپادی به کرملین قرار دارد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

نظر شما