شناسهٔ خبر: 60374490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

70 درصد مراکز اقامتی کردستان برای خرداد رزرو شده است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، در این جلسه از رزرو ٧٠ درصدی مراکز اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران ورودی به استان در خردادماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، منصور مهرزاد شامگاه امروز در جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر کردستان از رزرو ۷۰ درصدی مراکز اقامتی استان برای خرداد ماه جاری خبر داد و اظهار داشت: این مراکز شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه‌های سنتی و ... دارای مجوز هستند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: هم‌اکنون ظرفیت‌ واحدهای اقامتی شهرهای گردشگرپذیر سنندج، بانه، مریوان، سروآباد (هورامان) و کامیاران(پالنگان) تکمیل شده است.

وی عنوان کرد: در همین راستا شهرهای سقز، قروه، دهگلان و بیجار به‌ عنوان شهرهای مکمل انتخاب شده‌اند و مسافران و گردشگران می‌توانند در این شهرها اقامت داشته باشند.

مهرزاد در ادامه از رشد ٤٢ درصدی مسافران و گردشگران ورودی به استان از مرز بین‌المللی باشماق مریوان در بازه زمانی ٢٥ اسفند١٤٠١ تا ١٣ فرودین‌ماه ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این بازه زمانی نیز بیش از ٤١٣ هزار مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٤ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: همچنین در این بازه زمانی، بیش از دو میلیون و ٣٨هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و... بازدید کردند.

وی خواستار برنامه‌ریزی‌های لازم برای اسکان موقت و اضطراری مسافران و گردشگران در استان شد و گفت: انتظار می‌رود در خرداد ماه مراکز اقامتی موقت و دارای مجوز استان از جمله سالن‌های ورزشی، مهمان‌سراهای ادارات، مدارس، خوابگاه‌های آموزش و پرورش و ... تجهیز شود.

مهرزاد بیان کرد: بازدیدهای نظارتی ویژه توسط کارشناسان این مجموعه بر نحوه ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی آغاز شده و تا پایان تعطیلات پیش‌رو به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: امیدواریم با همکاری و تعامل میان ادارات دولتی و بخش خصوصی بتوانیم استان کردستان را آن‌گونه که شایسته است معرفی و میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

انتهای پیام/2330/74

نظر شما