شناسهٔ خبر: 60334854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

فرمانده کل سپاه:

تروریست‌های اجاره‌ای بدانند که انتقام خون مرزبانان غیور را خواهیم گرفت

سرلشکر سلامی در پیامی شهادت مرزبانان غیور فراجا در جنوب شرق کشور را تبریک و تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

سرلشکر سلامی در پیامی شهادت مرزبانان غیور فراجا در جنوب شرق کشور را تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت مرزبانان غیور فراجا در جنوب شرق کشور را به سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی کشور تبریک و تسلیت گفت.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سردار فرمانده محترم نیروی انتظامی کشور

برادر ارجمند سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان

سلام علیکم؛ 

شهادت پرافتخار مرزبانان غیور فراجا در جنوب شرق کشور در حمله جنایتکارانه اشرار و تروریست‌های جیره خوار و تحت حمایت سرویس‌های جاسوسی استکباری را به جنابعالی و آحاد فرماندهان و مرزداران غیور انتظامی کشور به ویژه خانواده معظم شهیدان عالیقدر تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

گروهک‌های تروریستی اجاره‌ای و دشمنان ملت عظیم‌الشأن ایران بدانند مدافعان مرزهای میهن عزیز در فرماندهی انتظامی کشور و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از مرزهای عزت، افتخار، اقتدار و سربلندی این سرزمین که همواره مورد حسد و طمع دشمنان است، ضمن تحکیم امنیت پایدار مردمی، انتقام خون‌های پاک شهدای مظلوم حادثه اخیر را از آمران و عاملان جنایت خواهند گرفت.

به روح بلند شهیدان والا مقام این جنایت درود می‌فرستم و با آرزوی بقا و دوام صبر و پایداری خانواده معظم شهدا، موفقیت و سربلندی فرماندهی انتظامی کشور در میدان‌های سترگ و خطیر ماموریت‌های محوله برای صیانت از امنیت و نظم عمومی جامعه اسلامی و انقلابی را از درگاه خدای کریم و نعیم مسئلت می‌کنم .

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

همچنین سرلشکر سلامی راز قدرت سپاه را در ناشناختگی توصیف و تاکید کرد: سپاه آموخته است که چگونه زیر دید و تیر دشمن قدرت بسازد، حال این عرصه می‌تواند اقتصادی، نیابتی یا سایر عرصه‌ها باشد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در مراسم رونمایی از ۲۲ جلد کتاب از مجموعه «سپاه در گذر انقلاب» با بیان اینکه آیات زیادی در قرآن وجود دارد که حقیقت سپاه را معرفی می‌کنند گفت: سپاه بر پایه همین آیات الهی شکل گرفته است؛ سپاه تجسم آیاتی است که خداوند در آن قومی را برای دفاع از دینش برمی‌گزیند که خود را در مقابل مردم متواضع می‌بینند اما در مقابل کفار سرسخت و نفوذ ناپذیرهستند. سرلشکر سلامی سپاه را محصول عبرت‌گیری از تجربیات دردناک تاریخ اسلام و بخش‌هایی از تاریخ ایران عنوان و اظهار کرد: با اعجاز ذهنی امام راحل سپاه شکل گرفت بر این اساس که اسلام وقتی جاری می‌شود که حکومت تشکیل شود و بدون حاکمیت نمی‌توان قوانین اسلامی را پیاده و عزت مسلمین را احیا کرد و مانایی و گسترش اسلام نیازمند سازمان است.

وی در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای از بین بردن سیطره مستکبران نیازمند قدرت است و قدرت ضامن بقای ما می‌باشد.

فرمانده کل سپاه این نهاد را سازمانی که بر مبنای سرشت تقوای الهی و ایستادگی در برابر دشمن شکل گرفته است توصیف کرد و گفت: سپاه همواره در قلب حوادث بوده و یک تاریخ مجسم است.

وی افزود: سپاه منظومه‌ای از افکار و قاعده‌ها برای رسیدن به اهداف متعالی و شکل سازماندهی شده‌ای از یک تفکر منحصربه‌فرد است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در جهان امروز برای ضعیف‌ها جایگاهی وجود ندارد اظهار کرد: ساخت قدرت برای امت در عرصه سیطره مستکبران، منطقی است که فلسفه اصلی وجودی سپاه را شکل می‌دهد و این هویت حقیقی سپاه است.

وی با تاکید بر اینکه سپاه از هیبت ظاهری قدرت‌ها نمی‌هراسد و در چشم سپاه هیچ قدرتی جز قدرت خداوند دیده نمی‌شود، گفت: سپاه تجسم این حقیقت است که همه ما ‌دون قدرت خدا تعریف می‌شوند.

سرلشکر سلامی سپاه را سیال بودن را از ویژگی‌های سپاه برشمردو گفت: سپاه بدون تغییر ماهیت تغییر شکل ماموریتی می‌دهد و بن بست‌شکنی از ویژگی‌های سپاه است.

وی با بیان اینکه سپاه از بدو شکل‌گیری همواره با قوی‌ترین قدرت‌های جهانی در تقابل بوده است گفت: سپاه در ابتدا با جنگی که دارای آرایشی از همه قدرت‌های زمان بود روبرو شدو در این تقابل نابرابر به اذن خداوند و حمایت‌های امام و مردم و همکاری ارتش نوین جمهوری اسلامی که آن هم در جنگ متولد شد؛ بر دشمنان پیروز شد.

فرمانده کل سپاه راز قدرت سپاه را در ناشناختگی توصیف و تاکید کرد: سپاه آموخته است که چگونه زیر دید و تیر دشمن قدرت بسازد حال این عرصه می‌تواند اقتصادی، نیابتی یا سایر عرصه‌ها باشد.

وی از سپاه به عنوان نهادی که با زمان رشد می‌کند اما هندسه آن تغییر نمی‌کند توصیف و خاطرنشان کرد: سپاه در سپهر هدایت یک ستاره می‌شناسد و آن هم ولایت است. سپاه در این مسیر آموخته است باید تحت تعلیم و هدایت باشد تا موفق باشد اما تا تحقق وعده‌ها از پا نمی‌نشیند و سپاه مأمن امیدواران و امید بخشان است.

سرلشکر سلامی مهم‌ترین رکن قدرت سپاه را نیروی انسانی مومن و متعهد دانست و گفت: سپاه علاوه بر اینکه از آرمان‌های خود جدا نشده است اما به ابزارهای مدرن و به روز تجهیز شده است.

فرمانده کل سپاه در پایان از زحمات دست اندرکاران تهیه مجموعه سپاه در گذر انقلاب قدردانی کرد.

   تمامی مرزهای کشور زیر پوشش

 راداری پدافند هوایی است

امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش با دارا بودن تجهیزات بومی در همه سطوح و نیروی انسانی متعهد، تمامی مرزهای کشور را تا برد ۲ هزار کیلومتر زیر پوشش راداری خود دارد. به گزارش ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان پدافندی عملیات بیت‌المقدس که صبح دیروز(دوشنبه) در ستاد این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: جنگ تحمیلی زمانی آغاز شد که انقلاب اسلامی ایران تازه به پیروزی رسیده بود و تجهیزات ما در حوزه پدافند اندک بود و بیشتر وابسته بودیم.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی به‌ویژه در عملیات بیت‌المقدس با روحیه جهادی، ایثارگری، شهادت‌طلبی و هوش و نبوغ سرشار جوانان ایرانی توانستیم سامانه‌های موجود را به کار بگیریم و علیه دشمنان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش دوران دفاع مقدس را مقتدرانه و مظلومانه پشت سر گذاشت، گفت: تعداد هواپیماهایی که در دوران دفاع مقدس سرنگون کردیم، بالای ۶۰۰ فروند بود و این در حالی بود که در آن زمان ما سامانه‌های پیشرفت‌های در اختیار نداشتیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه پدافند هوایی اولویت اول نیروهای مسلح است، افزود: در نیروی پدافند هوایی پس از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در چند سال اخیر، اقدامات بسیار خوبی در حوزه بومی‌سازی تجهیزات و سامانه و سلاح‌های پدافندی صورت گرفته است.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد عنوان کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش با دارا بودن تجهیزات بومی در همه سطوح و نیروی انسانی متعهد، تمامی مرزهای کشور را تا برد ۲ هزار کیلومتر زیر پوشش راداری خود دارد.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه سامانه‌های پدافند هوایی ارتش در مناطق و گروه‌های پدافندی در تمامی حوزه‌های فنی و تخصصی، عملیاتی هستند، خاطرنشان کرد: قطب تولید پهپاد در نیروهای مسلح هستیم و انواع پهپادها با هم‌افزایی و تبادل دانش با سایر نیروهای مسلح در داخل تولید می‌شود و در اختیار سایر نیروها قرار می‌گیرد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما