شناسهٔ خبر: 60315421 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خوش شانسی و بدشانسی یاران طارمی/ بنفیکا نبرد اما بازنده هم نشد!

مرتضی احمدی

سرنوشت قهرمانی لیگ پرتغال با توقف تیم فوتبال بنفیکا مقابل اسپورتینگ لیسبون به هفته پایانی کشیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حساس‌ترین دیدار هفته سی و سوم و ماقبل پایانی لیگ فوتبال پرتغال شب گذشته بین دو تیم بنفیکا صدرنشین و اسپورتینگ لیسبون برگزار شد. این دربی هیجان انگیز پرتغال در نهایت با نتیجه تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید تا سرنوشت قهرمانی لیگ این کشور به هفته آخر کشیده بشود.

اسپورتینگ در این مسابقه میزبان بود و در همان نیمه اول دو بار دروازه رقیب همشهری خود را باز کرد. در نیمه دوم اما بنفیکا که برای قطعی کردن عنوان قهرمانی اش در این هفته نیاز به پیروزی داشت حملات زیادی را انجام داد و توانست کار را به تساوی بکشاند. گل دوم و تساوی بخش بنفیکا در دقیقه ۴+۹۰ به ثمر رسید تا اسپورتینگ یک پیروزی بزرگ را از دست بدهد.

اما این نتیجه همزمان برای تیم پورتو با مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود خبر خوب و بدی بود. خوب از این جهت که بنفیکا برنده نشد و پورتو هنوز هم می‌تواند تا هفته آخر به کسب عنوان قهرمانی امیدوار باشد و بد از این بابت که بنفیکا اگر در وقت‌های اضافه گلزنی نمی‌کرد، اختلافش با پورتو به یک امتیاز کاهش پیدا می‌کرد.

در حال حاضر بنفیکا با ۸۴ امتیاز صدرنشین است و پورتو با ۸۲ امتیاز در رده دوم قرار دارد. در هفته سی و چهارم، بنفیکا با تیم قعرنشین سانتاکلارا که از لیگ پرتغال سقوط کرده است، می‌رود و پورتو هم با ویتوریا دیدار می‌کند.

در صورتی که پورتو در بازی آخر برنده بشود و بنفیکا بازنده از زمین خارج بشود، یاران طارمی می‌توانند در اتفاقی شگفت انگیز جام قهرمانی را به دست بیاورند.

خوش شانسی و بدشانسی یاران طارمی/ بنفیکا نبرد اما بازنده هم نشد!

اما یک اتفاق مثبت دیگر در بازی بنفیکا و اسپورتینگ به عدم گلزنی «ژائو ماریو» و «راموس» دو بازیکن مدعی آقای گلی لیگ پرتغال بر می‌گردد. در حال حاضر طارمی با ۲۱ گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد و راموس با ۱۸ و ماریو با ۱۷ گل دوم و سوم هستند.

به این ترتیب در فاصله یک هفته مانده تا پایان این رقابتها، مهاجم ایرانی پورتو شانس نخست کسب عنوان آقای گلی و کفش طلا است.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

نظر شما