شناسهٔ خبر: 60264211 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

پرفروش‌های جهان با نشر نون به نمایشگاه کتاب آمدند؛

عرضه «دنبال من نگردید» و «عمل خلاقانه»

عمده کارهایی که به نمایشگاه کتاب آورده‌ایم به نوعی کتاب‌هایی بودند که ویترین روز کتاب جهان بودند یعنی کتاب‌هایی که در 10 هفته گذشته چاپ شدند را منتشر کردیم.

صاحب‌خبر -
زهره روحانی مدیر اجرایی نشر نون در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره تازه‌های نشر نون و عناوینی که این انتشارات با آنها به سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده گفت: عمده کارهایی که به نمایشگاه کتاب آورده‌ایم به نوعی کتاب‌هایی بودند که ویترین روز کتاب جهان بودند یعنی کتاب‌هایی که در 10 هفته گذشته چاپ شدند را منتشر کردیم.

او اظهار کرد: در حوزه رمان پنج رمان جدید داریم که بیشتر معمایی - جنایی است از جمله «پنج بازمانده» از هالی جکسون، «دنبال من نگردید» از وندی واکر، «همیشه یک نفر دروغ می‌گوید» از آلیس فینی، «زمان اشتباه و مکان اشتباه» از جیلیان مک آلیستون و «آخرین پرواز» از جولی. این آثار با استقبال خوبی هم روبه‌رو شدند و حتی تعدادی از این کتاب‌ها به تجدیدچاپ هم رسید.

او ادامه داد: کتاب «پنج بازمانده» تریلر جنایی جدید و فراموش‌نشدنی از هالی جکسون یکی از بااستعداد‌ترین و جوان‌ترین نویسندگان در ژانر جنایی معمایی است که آثارش او را به یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک‌تایمز تبدیل کرد و تحسین‌های بسیاری را برایش به ارمغان آورد.

او درباره کتاب «دنبال‌ من نگردید» بیان کرد: این کتاب روایت مادری است که پس از مرگ فرزندش سعی دارد خانواده را که اکنون در مرز از هم پاشیدگی است نجات دهد و در کنار یکدیگر نگاه دارد. او رنج عمیقی را تحمل می‌کند که خود مسبب آن است و حالا باید خود را از اعماق استیصال بیرون بکشد و باقی مانده خانواده را برای ادامه راه به زندگی بازگرداند.

به گفته روحانی، «دنبال‌ من نگردید» کتابی الهام بخش و خانواده محور با ساختاری معمایی پر تعلیق و روان شناختی است. شخصیت رمان در جست وجوی هویت و مفهوم رابطه به ویژه رابطه خانوادگی خواننده را با معانی‌ای همچون زن، مادر خانواده، زنده بودن وفاداری ایثار و سرنوشت رو در رو می‌کند. معناهای عمیق زندگی همان‌هایی که همیشه در معرض خطر هستند.

او ادامه داد: در حوزه ادبیات آفریقا هم کتاب جدیدی با ترجمه علی اکبر عبدالرشیدی داشتیم نویسنده‌ای که هر سال جزو گمانه‌زنی‌های نوبل بوده است. همچنین یک کتاب هم در حوزه توسعه فردی از ریک روبین به نام «عمل خلاقانه» چاپ کردیم. این کتاب 15 هفته است که در دنیا منتشر شده و در صدر لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است.

او گفت: ریک روبین در این اثر تلاش کرده به افراد کمک کند تا از انتظاراتی که به خودشان تحمیل کرده‌اند فراتر بروند و به حال نابی دست پیدا کنند که در آن غافلگیری اجتناب ناپذیر است. کتاب عمل خلاقانه یک برنامه‌ آموزشی فوق‌العاده و پربار است و مسیر یک هنرمند را طوری روشن می‌کند که همه‌ ما بتوانیم آن را دنبال کنیم. این کتاب یک عمر دانش گردآوری شده را صیقل داده و به تجربه‌ای به شدت خواندنی تبدیل کرده است تا در آن قدرت خلق لحظات و یک عمر زندگی پرنشاط را پیدا کرده و در دسترس همگی ما قرار بدهد.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
 
 

نظر شما