شناسهٔ خبر: 60262047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۴ مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های استان کرمانشاه فعال است 

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۳۴ مجتمع خدمات رفاهی در محورهای مواصلاتی استان در حال خدمات‌دهی به کاربران جاده‌ای است.

صاحب‌خبر -

«فریبرز کرمی» روز جمعه به ایرنا افزود: مجتمع های خدمات رفاهی، مجموعه هایی از امکانات است که در جهت ارایه خدمات متمرکز موردنیاز کاربران جاده ای در محورهای مواصلاتی احداث شده و هر مجتمع خدمات رفاهی دارای امکاناتی همچون نمازخانه، رستوران، فروشگاه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ، سرویس بهداشتی و سایر خدمات رفاهی است.

وی اظهار داشت: ۲۲ مجتمع خدمات رفاهی دیگر نیز هم اکنون در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حال ساخت است.

کرمی افزود: در فروردین ماه سال‌جاری، سه موافقت اصولی برای مجتمع های خدمات رفاهی استان کرمانشاه تمدید شده و ۱۹ مجتمع خدمات رفاهی در مرحله استعلام است.

وی گفت: به موجب قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها در راستای حفظ ایمنی مردم در محورهای مواصلاتی، کاهش تعداد دسترسی‌ها به جاده‌ها، احداث تأسیسات خدمات جاده‌ای به صورت منفرد ممنوع است و تنها در قالب مجتمع های خدمات رفاهی امکان پذیر است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه در پایان از کاربران جاده ای خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی در امر خدمات رسانی از سوی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی مراتب را از طریق شماره ۱۴۱ سامانه مرکز مدیریت راه‌ها به اطلاع این اداره کل برسانند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اکنون ۲۴۳ دستگاه اتوبوس، هزار و ۳۶۵ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می‌دهند.

همچنین بیش از سه هزار و ۵۶۱ هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

نظر شما