شناسهٔ خبر: 60154519 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیبرمن: حماس از سال ۲۰۰۹ تاکنون قوی‌تر شده است

تهران-ایرنا- «آویگدور لیبرمن» وزیر دفاع اسبق رژیم صهیونیستی که دیر زمانی وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو بوده جمعه شب اعتراف کرد که جنبش حماس از سال ۲۰۰۹ تاکنون قوی‌تر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «سما» فلسطین، لیبرمن که از منتقدین سرسخت نخست ورژی رژیم صهیونیستی است، در گفت گو با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت که از زمانی که نتانیاهو در سال ۲۰۰۹ انتخاب شد، نابودی حماس هدف وی بود، اما از آن زمان تاکنون این جنبش قوی‌تر شده است.

وی ادامه داد، نیازی به ادامه عملیات نظامی علیه غزه نیست، زیرا ادامه این عملیات به ضرر اسرائیلی‌ها است.

پیش از این نیز چندین مقام صهیونیست نسبت به ادامه حملات به غزه هشدار داده بود و آن را برخلاف منافع ساکنان سرزمین‌های اشغالی دانسته بودند.

«تساحی هنگبی» رئیس شورای موسوم به «امنیت ملی» رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گفت که ادامه نبرد با گروه‌های فلسطینی به سود اسرائیل نیست.

از سوی دیگر «رونین مانلس» سخنگوی پیشین ارتش رژیم صهیونیستی افزود که اگر در چند ساعت اخیر آتش‌بس برقرار شود، هر سه گروه اسرائیل، جنبش جهاد و جنش حماس فلسطین اعلام پیروزی خواهند کرد.

وی افزود: با وجود آن که جهاد سه تن از فرماندهان و افراد دیگری از خود را از دست داد، اما توانست به مدت ۴۸ ساعت اسرائیل را فشل کند و تل آویو را آماج حملات موشکی و راکتی قرار دهد.

از سحرگاه روز سه‌شنبه هفته جاری جنگنده‌های ارتش رژیم اسرائیل حملاتی را به غزه انجام داده‌اند که بر اثر آن ۳۳ فلسطینی از جمله ۶ تن از فرماندهان گردان‌های قدس شاخ نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسیدند.

در پاسخ به این حملات، گروه‌های مقاومت فسلطینی نیز «تل آویو» و سایر شهرهای صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی را با موشک هدف قرار دادند که در جریان آن شمار زیادی از صهیونیست ها زخمی و خسارت مادی زیادی به این مناطق وارد شده است.

نظر شما