شناسهٔ خبر: 60092273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساختار جمعیت هلال احمر مازندران مبتنی بر شبکه‌‌های داوطلبانه است

جمعیت هلال‌احمر مازندران و سوادکوه خدمات خوبی در جایگاه خود ارائه می‌دهند و این خدمات در حوزه داوطلبان قابل توجه بوده‌ است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، نوع‌دوستی و خدمت به دیگران از خصلت‌های نیکو در بسیاری از افراد به شمار می‌آید، افرادی که در موقعیت‌های مختلف یک جامعه سعی در یاری رساندن به دیگران دارند، تشکلی همچون هلال احمر افرادی با این خصوصیات اخلاقی را گرد هم می‌آورد و با تربیت اصولی و پرورش قوای بدنی و ذهنی ، التیام دهنده آلام جامعه در موقعیت‌های مختلف می‌شود.

سازمانی مردم نهاد و عام‌المنفعه که به دور از هرگونه تعصبات و مرزبندی در خدمت عامه انسان‌ها در تمامی شرایط بحرانی و غیر بحرانی است.

شاید بسیاری تصورشان از این سازمان امداد و نجات در حوادث مختلف باشد، اما هر آنچه که بتوان در هر نقطه‌ای به انسانی یاری رساند، پای هلال‌احمر در میان است و به صورت طبقه‌بندی شده هر حوزه آن خدمات قابل توجه و سازمان‌دهی شده‌ای ارائه می‌دهد از جمله حوزه داوطلبان این سازمان که فعالیت‌های گسترده‌‌ای در امور کمک‌های معیشتی، درمانی و دارویی‌، خیریه، کارهای عام‌المنفعه و کارهای جهادی دارد.

امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر مازندران نیز در حوزه‌های مختلف سازماندهی و خدمات‌رسانی قابل توجهی داشته و جایگاه حوزه داوطلبی این جمعیت در مازندران در شرایطی قرار دارد که جزء پنج استان برتر کشور در این حوزه و دارای مقام مشورتی در کشور است.

از میان شهرستان‌های مختلف استان، جمعیت هلال‌احمر سوادکوه باتوجه به بودن در محور مواصلاتی و ورودی استان، خدمات ویژه‌تری به مردم و مسافران ارائه می‌دهد و جزء سه شهرستان برتر مازندران در اجرای برنامه ایستگاه آموزش طرح ملی خدمات مسافرین نوروزی شناخته شده  و علاوه بر آن جمعیت هلال احمر این شهرستان در حوزه داوطلبان در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان در راستای اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر، ارائه خدمات داشته و امسال نیز شاهد فعالیت‌های قابل توجهی از این جمعیت در سوادکوه هستیم.

هفته هلال‌احمر فرصتی برای هم‌کلامی با معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر مازندران و همچنین رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه شده است.

ساختار جمعیت هلال احمرمازندران مبتنی بر شبکه‌‌های داوطلبانه است

معین مهدی لموکی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه داوطلبان در جمعیت هلال احمر در سه حوزه سازماندهی و خدمت‌رسانی می‌کنند ‌و در معاونت امور داوطلبان ‌نیکوکاران با سنین بالای 35 سال ساماندهی می‌شوند، گفت: در این رده سنی نیکوکاران، داوطلبین و خیرین با عضویت، آموزش و سازماندهی از مردم با مردم و برای مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، در واقع  هر اقدام نیکی که انسان‌ها می‌توانند به هم‌نوعان خود ارائه دهند در این جمعیت قابل تعریف‌، تعمیم و اجرا‌ست.

وی افزود: داوطلبان پلی مستحکم برای انتقال توان توانمندان به نیاز نیازمندان هستند و هم‌زمان توان نیازمندان هم قابل احصا و قابل استفاده است.

لموکی ساختار داوطلبی در مازندران را به طور انحصاری در کشور ساختاری مبتنی بر  شبکه‌های داوطلبانه تعریف کرد و گفت:‌ بیش از 24 هزار داوطلب به طور رسمی در جمعیت هلال‌احمر مازندران در این حوزه ساماندهی شدند که در تلاش برای ارتقاء به 67 هزار نفر  در سال جاری هستیم.

وی افزود: در ساختار شبکه‌ای افراد بر مبنای تخصص و علاقه‌مندی می‌تواند در شبکه‌های هم صنف و با رعایت شرایط حاکم در هلال احمر به‌ عنوان یک شبکه منسجم ساماندهی شده  و پس از دریافت آموزش‌های کافی خدمت‌رسانی کنند.

لموکی ادامه داد: علاقه‌مندان کافی است‌ با ثبت نام و بارگزاری مدارک خود در سامانه members.rcs.ir به عضویت ما در‌آیند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران این استان را جزء پنج استان برتر کشور در حوزه داوطلبی جمعیت هلال احمر کشور برشمرد و تصریح کرد: داوطلبان این استان در جمعیت هلال احمر کشور مقام مشورتی دارند.

لموکی خاطر نشان کرد: سال گذشته 8 هزار و 910 داوطلب با 24 هزار و 833 نفر خدمت در مازندران بیش از 100 هزار ساعت کار داوطلبی انجام دادند و خدمتی معادل 22 میلیارد تومان ارائه کردند.

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته بیش از 42 کاروان سلامت در روستاه‌های کم برخودار استان و  52 پروژه داوطلبی اجرا شد.

لموکی اظهار داشت: پروژه‌های داوطلبی یعنی هر اقدام منسجمی که یک گروه داوطلب در مناطق محروم بتوانند به جامعه مددجویان با هزینه‌ای بیش از 100میلیون ریال ارائه دهند  مثل ترمیم فضای زندگی، خدمات سلامت و بهداشت محیط‌، خدمات عام‌المنفعه به محرومان و ....

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 3 هزار و 142 سبد معیشتی توزیع و  هزار و 750 سفره گرم توسط نیکوکاران در مناطق محروم پهن شد، همچنین 3 هزار و 3 واحد خون  اهدا و  بیش از 11 میلیارد تومان کمک حمایتی دارو و درمان به 6 هزار  و 185 مددجو ارائه شد و  110 مددجو نیز برای  وام کمک هزینه درمان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران هلال احمر را بستری سالم و مستعد برای نیکوکاران به منظور خدمت به مردم توصیف کرد و اظهار داشت: در  سال جاری تلاش خود را برای عضویت تعداد کثیری از  هم‌استانی‌ها به عنوان داوطلب هلال احمر خواهیم داشت.

وی افزود: در سال گذشته تمامی 22 شعبه فعال استان  در بالاترین استاندارد داوطلبی تلاش کردند.

در سال گذشته 7 پروژه داوطلبی اجرا شد

وحید متانی رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه با توجه به ارائه خدمات واحد داوطلبان، خاطرنشان کرد: واحد داوطلبان این شهرستان در سال گذشته 11 میلیارد و 367 میلیون و 845 هزار ریال در راستای اهداف چهارگانه جمعیت هلال‌احمر ارائه خدمات داشته است.

وی افزود: در بحث مساعدت و معرفی مددجو به داروخانه هلال‌احمر برای تهیه دارو و درمان، معرفی به مراکز توانبخشی به 233 نفر در مجموع 3میلیارد و 542 میلیون و 330 هزار ریال کمک شده بود، همچنین در سال گذشته در بخش اجرای کاروان سلامت در 5 روستا و ویزیت، تعداد 328 نفر بهره‌ور از خدمات به ارزش 432 میلیون ریال استفاده کرده بودند.

متانی یادآور شد: در سال 1401 با اجرای 19 چادر سلامت در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برای تعداد 1270 نفر بهره‌ور به ارزش 255 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه با اشاره به اجرای پروژه‌های داوطلبی در سال گذشته خاطرنشان کرد: تعداد 7 پروژه داوطلبی در قالب پروژه امدادی، حمایتی، معیشتی و.. به 737 نفر بهره‌ور به ارزش 776 میلیون و 770 هزار ریال مساعدت شده و برای اجرای طرح نیابت دیدار با خانواده معظم شهداء ، نیازمندان و بیماران به تعداد 32 نفر به ارزش 160 میلیون ریال کمک شده است.

وی افزود: همچنین در سال 1401 موفق به تهیه و توزیع 155 بسته غذایی برای جامعه هدف به ارزش 775 میلیون ریال شدیم همچنین تامین و تجهیز بانک امانات تجهیزات پزشکی به ساکشن به ارزش 80 میلیون ریال انجام شده بود که 135نفر بهره ور از تجهیزات استفاده کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه با توجه به خدمات این سازمان در بخش تسهیلات، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 6 نفر از مددجویان را به بانک مهر جهت دریافت وام قرض الحسنه کم بهره 4 درصد در اقساط 60ماهه، جهت بیماران صعب العلاج و بی بضاعت معرفی کردیم که مجموع مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

متانی از کسب مقام برتر در ایستگاه آموزشی طرح ملی خدمات مسافرین نوروزی 1402 در استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: هم زمان با اجرای طرح ملی خدمات بشر دوستانه نوروز سال 1402 و ارائه خدمات متنوع از سوی جمعیت هلال احمر سوادکوه به هموطنان با حضور و همکاری مربیان مجرب و داوطلب، نسبت به برپایی ایستگاه آموزش و ارائه آموزش  CPR و کمک‌های اولیه امدادی به مسافران نوروزی در پست شهدای مدافع حرم شهرستان در منطقه آزادمهر اقدام کرده بودیم.

وی ادامه داد: پس از پایان طرح از سوی  بازرسان و ارزیابان، ارزیابی براساس شاخص‌های فضای آموزشی مجزا، تجهیزات آموزشی، تعداد افراد آموزش دیده در کل طرح و... انجام شد.

متانی یادآور شد: با اعلام رسمی معاون آموزش جمعیت هلال احمر استان مازندران، جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه جزء  3 شهرستان برتر در اجرای برنامه ایستگاه آموزش طرح ملی خدمات مسافرین نوروزی 1402 انتخاب شد.

به گزارش تسنیم، جمعیت هلال‌احمر نمادی از فرهنگ نوع‌دوستی و بشر دوستانه در راستای سلامت جسم و جان انسان‌هاست.

در بحران‌ها و غیر آن همواره مردان و زنانی را می‌بینیم که با نشان هلال قرمز بر لباسشان، مرد و زن میدان می‌شوند و همه چیز را بر دوش می‌کشند تا مبادا در گوشه‌ای کسی رنجی به خود راه دهد.

ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف و همگانی  از سوی این جمعیت آنان را همواره بهترین التیام دهندگان آلام انسانی برمی‌شمارد، هفته هلال احمر فرصتی برای قدردانی از کسانی است که همواره در هر شرایطی در کنار ما هستند .

انتهای پیام/

نظر شما