شناسهٔ خبر: 60043869 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۸ ویژگی خاص بدن گامورا

فرزند‌خوانده‌ای که تانوس او را «تقویت» کرد / ScreenRant

صاحب‌خبر -

در همان ابتدای زندگی، گامورا یک رویداد تلخ را پشت سر گذاشت تا سرپرستی او به دست تانوس بیفتد. تایتان دیوانه نیز به عنوان پدرخوانده‌ی او به دقت باعث بهبود و تقویت روحیات و بدن گامورا شد ولی در نهایت به جای یک دخترخوانده در برابر یک دشمن سرسخت قرار گرفت. درست است که گامورا توانایی‌های ویژه و نیرومندی دارد ولی داشتن آن‌ها بهای سنگینی برای دخترخوانده‌ی تانوس داشت.

بیش‌تر توانایی‌های گامورا از دستکاری‌های بیونیک سرچشمه گرفته‌اند که لقب «خطرناک‌ترین زن کهکشان» را به او داده‌اند. ولی ویژگی‌های بدن گامورا تنها به پوست سبز رنگ و تقویت‌های اعمال شده‌ی تانوس محدود نمی‌شوند. در این نوشتار بازگو خواهیم کرد که چه چیزهایی بدن گامورا را خاص می‌کنند.

ظاهر یک ذن-هوبری

۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو ۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو

با توجه به این که سخن از کدام داستان مربوط به گامورا باشد، احتمالاً او به عنوان واپسین فرد از نژاد ذن-هوبری (Zen-Whoberi) به شمار آید. این نژاد، موجوداتی انسان‌شکل هستند ولی با یک نگاه به آن‌ها می‌توان فهمید که انسان نیستند. رنگ پوست و موی آن‌ها مشخص‌ترین تفاوتشان با انسان‌ها هستند؛ ولی فرق آن‌ها تنها به ظاهر محدود نمی‌شود.

دو کبد

۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو ۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو

همان طور که گفته شد، ذن-هوبری‌ها با انسان‌ها تفاوت‌های جزئی ولی نمایانی دارند. رنگ پوست و موی آن‌ها جزو فرق‌های ظاهریشان با انسان‌ها به حساب می‌آیند ولی حتی اعضای داخلی بدن آن‌ها نیز تفاوت‌هایی با یک انسان دارند. یکی از آن‌ها داشتن یک کبد اضافه نسبت به انسان‌هاست.

هر کدام از ذن-هوبری‌ها با داشتن دو کبد برخی توانایی‌های کارآمد برای خود دارند. با داشتن یک کبد اضافه، توانایی طبیعی این عضو بدن در پاکسازی سموم دو برابر می‌شود. به این ترتیب نژاد ذن-هوبری‌ و به طور ویژه خود گامورا پرشتاب‌تر بهبود پیدا می‌کنند و از سلامت کلی بهتری برخوردار هستند.

بازسازی به دست تانوس

۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو ۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو

پس از این که تانوس سرپرستی گامورا را پذیرفت، به طور بی‌پایانی روی بهبود و تقویت بدن دخترخوانده‌اش کار کرد. ماجرا از زمانی شروع شد که یک رویداد وحشتناک گامورا را تا یک قدمی مرگ کشانده بود و شاید اگر تانوس کاری نمی‌کرد او از بین می‌رفت. تایتان دیوانه او را نجات داد و اجرای ایمپلنت‌های بیونیک را روی گامورا آغاز کرد.

این طور بود که واپسین ذن-هوبری تبدیل به یک جنگ‌افزار شد. شاید اهداف تانوس برای این کار خودخواهانه بود و گامورا نیز عذاب سنگینی را پشت سر گذاشت ولی تایتان دیوانه به چیزی که می‌خواست رسید. او به دنبال یک ماشین مبارزه بود که می‌توانست امثال نبیولا و آدام وارلاک را شکست دهد. برای همین نیز هر بار که گامورا در مبارزه‌ای شکست می‌خورد، تایتان دیوانه می‌فهمید که نیاز دارد تا دخترخوانده‌اش را «آپدیت» کند.

ایمپلنت‌های چشمی

۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو ۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو

یکی از بخش‌های کلیدی در شکست دادن یک دشمنِ احتمالی، توانایی دیدن آن‌هاست. کسی که رقیبش را اول ببیند یک برتری تعیین کننده را در نبرد خواهد داشت. شخصیت‌های کمی با چشم‌های طبیعی هم هستند که می‌توانند با توانایی‌های دیداری گامورا رقابت کنند. یکی از بهبودهای فراوانی که تانوس برای دخترخوانده‌اش اعمال کرده مربوط به ایمپلنت‌های چشمی می‌شود تا گامورا توانایی‌های دیداری بهبود یافته داشته باشد.

نداشتن مجرای اشک

۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو ۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو

جای شکی در سرسخت بودن گامورا در مبارزات نیست و هر کس که با او جنگیده باشد می‌تواند این را تأیید کند. بخشی از این سرسختی و بی‌احساسی او نیز به این برمی‌گردد که هیچ گاه اشک نمی‌ریزد. ولی اشک نریختنش واقعاً دست خودش نیست.

یکی از بهبودهای اعمال شده توسط تانوس برای این شخصیت، برداشتن مجراهای اشک اوست تا عملاً او هیچگاه نتواند گریه کند. شاید حتی اگر مجراهای اشک او باقی مانده بودند نیز گریه کردن گامورای سرسخت را نمی‌دیدیم ولی در هر صورت بی‌احساسی او بیش از یک انتخاب بودن یک اجبار است.

التیام بهبود یافته

۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو ۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو

دستکاری‌های بیونیک انجام شده روی بدن گامورا باعث شده‌اند تا او هم پرشتاب‌تر و هم کامل‌تر بهبود پیدا کند. این شخصیت می‌تواند از قرار گرفتن در معرض کیهان ژرف جان سالم به در ببرد و خیلی زود آماده‌ی یک نبرد دیگر شود. افراد زیادی نیستند که فرصت دوباره برای زندگی پیدا کنند ولی گامورا یکی از آن دسته شخصیت‌های کمیک بوکی است که زیاد از این شانس استفاده می‌کند.

پایداری بالا

۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو ۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو

ترکیب ژن‌ها ویژه‌ی نژاد ذن-هوبری با بهبودهای بیونیک اعمال شده به دست تانوس، گامورا را تبدیل به یک مبارزه پایدار کرده‌اند. در کنار عامل التیام پیشرفته‌اش که صدمات او را بهبود می‌دهد، گامورا ویژگی‌های فیزیولوژیکی دارد که در مرحله‌ی نخست جلوی آسیب دیدنش را می‌گیرند.

گامورا ایمپلنت‌های تنفسی دارد تا به طور کارآمدتر اکسیژن جذب کند. به این ترتیب، این شخصیت می‌تواند مسافت‌های طولانی‌تری را بدون احساس خستگی بپیماید. دو کبدش نیز سموم را با سرعت بالاتری پاک‌سازی می‌کنند تا سیستم بدنی‌اش تمیز باقی بماند. این طور است که در معرض کیهان ژرف قرار گرفتن، برق گرفتگی، گرمای سوزان و ضربات شدید فیزیکی جلوی پایداری خطرناک‌ترین زن کهکشان کم آورده‌اند.

سرعت فراانسانی

۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو ۸ ویژگی خاص بدن گامورا - ویجیاتو

هنگامی که سخن از ابرقهرمانان می‌شود، سرعت بالا یکی از ویژگی‌های مشترک بین آن‌ها به شمار می‌آید و گامورا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در کنار بهبودهای بیونیک، باید به یاد داشت که تمرینات او نیز در فرزی فراانسانی‌اش تأثیرگذار هستند.

دانش و تجربه‌ی گامورا در انواع روش‌های مبارزه‌ای و هنرهای رزمی به او توازن بدن، میزان توجه و رفلکس‌های مورد نیاز برای جاخالی کردن در برابر کم و بیش هر چیزی که به سمتش پرتاب می‌شود را داده‌اند. مهارت‌های ژیمناستیک او نیز در این مورد تأثیرگذار هستند.

از طریق مهارت‌های ژیمناستیک، گامورا انعطاف‌پذیری و کنترلی بدنی به دست آورده است تا بتواند رفلکس‌های سریعی که از طریق مغزش به بدنش ارسال می‌شوند را باشتاب اجرا کند. وقتی ذهن و عضله به این شکل با هم همکاری داشته باشند، نتیجه‌اش سرعت گامورا است که او را تبدیل به یک قاتل مرگبار می‌کند.

ScreenRant

نظر شما