شناسهٔ خبر: 60033402 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قدرت‌نمایی باروز در پان‌آمریکا؛ زنگ خطر برای غول‌کش ایرانی به صدا درآمد

تهران- ایرنا- ملی‌پوش نامدار کشتی آزاد آمریکا در سن ۳۵ سالگی ششمین مدال طلای خود را در مسابقات پان‌آمریکن کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزراش ایرنا، مسابقات قهرمانی قاره آمریکا در دو بخش زنان و مردان کشتی آزاد در شهر بوئنوس آیرس آرژانتین در حال برگزاری است. یکی از اتفاقات این دوره ضرب ششمین مدال طلای جردن باروز بود. این آزادکار در حالی این مدال را بدست آورد که در سن ۳۵ سالگی همچنان به دنبال موفقیت و البته طلای المپیک است.

در وزن ۷۹ کیلوگرم، جردن باروز در دیدار فینال با نتیجه ۱۰ بر صفر جاسمیت فولکا از کانادا را شکست داد. او در نیمه نهایی نیز الکساندر گومز از پرو و نستور باریوس از کلمبیا را با نتیجه مشابه ۱۰ بر صفر شکست داده بود.

پیروزی‌های مقتدرانه باروز نشان داد که او به دنبال کسب مدال طلای المپیک پاریس است و این هدف را در دستور کار خود قرار داده است. باروز بعد از شکست مقابل کایل داک در انتخابی تیم ملی آمریکا برای حضور در المپیک توکیو، به وزن ۷۹ کیلوگرم رفت که ۲ مدال طلا در این وزن در پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ کسب کرد. باروز برای حضور دوباره برای المپیک باید به وزن ۷۴ کیلوگرم دوباره تغییر وزن دهد.

علی سوادکوهی تنها آزادکار ایرانی است که موفق به شکست جردن باروز شد. غول‌کش کشتی ایران در مسابقات جام جهانی آمریکا باروز را شکست داد.

جردن باروز طی سال‌های گذشته تاکنون موفق به کسب ۱۴ پیروزی مقابل کشتی‌گیران مختلف ایران شده بود و هیچ کشتی‌گیر ایرانی نتوانسته بود او را شکست دهد.

باروز در عرصه حرفه‌ای تاکنون توانسته مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۶ طلای جهان (۲۰۲۲ بلگراد، ۲۰۲۱ اسلو، ۲۰۱۷ پاریس، ۲۰۱۵ لاس‌وگاس، ۲۰۱۳ بوداپست و ۲۰۱۱ استانبول) و سه برنز قهرمانی جهان (۲۰۱۹ نورسلطان، ۲۰۱۸ بوداپست و ۲۰۱۴ تاشکند) را بدست آورد.

همچنین رقابت‌های وزن ۹۲ کیلوگرم پان امریکن نیز برگزار شد که میچل ماچیاولو از آمریکا حریف کانادایی خود را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و طلا گرفت.

بر خلاف اعلام قبلی اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر حضور دیوید تیلور در این مسابقات، مارک هال در وزن ۸۶ کیلوگرم نماینده کشتی آزاد آمریکا در آرژانتین است.

نظر شما