شناسهٔ خبر: 60004153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میانگین تردد روزانه از مرزهای آذربایجان غربی به حدود ۱۱ هزار نفر رسید

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به افزایش حدود ۳۲ درصدی تردد مسافر از مرزهای استان در فروردین امسال گفت: روزانه بطور متوسط نزدیک به ۱۱ هزار نفر از مرزهای استان تردد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

پیمان آرامون روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان حدود ۶ هزار مسافر ورودی و نزدیک به پنج هزار مسافر هم خروجی است که نشان دهنده فعالیت قابل توجه پایانه‌های مسافری استان است.

وی اضافه کرد: در فروردین امسال بیش از ۳۳۵ هزار نفر از پایانه‌های مسافری پنجگانه آذربایجان غربی تردد کردند که از این میزان افزون بر ۱۲۴ هزار نفر شامل ۳۷ درصد به مرز رازی خوی با کشور ترکیه اختصاص داشت که نشان دهنده تردد حدود چهار هزار مسافر به صورت روزانه از این مرز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین ۱۱۷ هزار تردد شامل حدود ۳۵ درصد کل ترددها هم به مرز بازرگان شهرستان ماکو در مرز با ترکیه اختصاص داشت.

آرامون با اشاره به اینکه روند نزولی در تردد از مرز پلدشت را شاهد بودیم، گفت: در فروردین امسال حدود ۴۹ هزار تردد هم از مرز تمرچین و نزدیک به ۴۰ هزار تردد را از مرز سِرو شاهد بودیم که به ترتیب با شمال عراق و کشور ترکیه هم مرز هستند.

وی اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای تردد مسافر از مرزهای آذربایجان غربی تا حدود بسیار زیادی تامین شده و سعی داریم این زیرساخت‌ها را با توجه به افزایش روزانه حجم تردد، بیش از پیش بهبود ببخشیم تا خدمت رسانی به این میزان مسافر به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای پنج پایانه رسمی شامل سِرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو با کشور ترکیه، تمرچین پیرانشهر با شمال عراق و پلدشت با نخجوان است.

نظر شما