شناسهٔ خبر: 59966176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

جلب ، جذب و توزیع بیش از 48 میلیارد ریال کمک های مردمی به ولی نعمتان تحت پوشش در ماه مهربانی

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اجرای برنامه های مشارکت های مردمی با شعار " لبخند بسازیم" در ماه مبارک رمضان در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان در خصوص اجرای برنامه های مشارکت های مردمی در ماه مبارک رمضان گفت: بهزیستی استان همواره تلاش می کند با اتخاذ رویکرد تعاملی، با برگزاری برنامه های متعدد جذب مشارکت و بهره مندی از ابزارهای سنتی و نوین مبتنی بر خلاقیت و نوآوری نسبت به جذب شرکای اجتماعی بویژه گروه های جهادی، کنشگران اجتماعی و... با هدف ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری و نوع دوستی درجهت حل مسائل و مشکلات خانواده های تحت پوشش مبادرت نماید.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار نمود: با توجه به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن (ماه مبارک رمضان)، برنامه های متنوعی از جمله؛ (برنامه ضیافت مهربانی، برنامه در مححضر ولی نعمتان، برنامه ضیافت افطاری ساده، برنامه ضیافت خانه خدا، پویش ضیافت همدلی، برنامه میزبان همدلی و عید همدلی) در سطح استان و شهرستان ها اجرا گردید و همکاران بهزیستی توانستند با تعامل سازنده با شرکای اجتماعی برنامه های مد نظر را به نحو مطلوب اجرا نمایند.

حامد رضایی در رابطه با  برنامه میزبان همدلی افزود: این برنامه از اواخر اسفند ماه سال 1401 تا 15 فروردین ماه سال جاری با هدف تشریح و تبیین شرح خدمات بهزیستی برای مسافرین نوروزی و تبیین مسائل، مشکلات جامعه هدف برای مسافرین، جذب خیرین و جلب مشارکتهای مردمی در 61 پایگاه مبادی ورودی و خروجی شهر ها اجرا گردید.

رضایی در ارتباط با برنامه ضیافت افطاری ساده هم خاطر نشان شد:  برنامه مذکور با حمایت خیرین، گروه های جهادی، موسسه های خیریه و صنوف رستوران دارها، تعداد 68 سفره افطاری  و با حضور بیش از 4470 نفر از ولی نعمتان بهزیستی برپا گردید .

 وی در خصوص اجرای برنامه پویش همدلی تصریح کرد: گفت: این برنامه با هدف کمک به بهبود وضع زندگی، تامین هزینه های درمان و تجهیزات پزشکی خانواده های دارای حداقل سه معلول با حضور خیرین، مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، ائمه جمعه شهرستان ها و روسای شهرستان ها انجام شد و مبلغ 12،013،700.000 ریال به صورت نقدی و غیر نقدی هم جمع آوری و تحویل عزیزان تحت پوشش شد.

از دیگر برنامه های اجرا شده در ماه رمضان  برنامه ضیافت خانه خدا بود که در این برنامه برای کمک به مشکلات جامعه هدف محلات، معرفی خدمات بهزیستی به مردم از طریق حضور مدیران استانی و شهرستانی بهزیستی در جمع نمازگزاران محلی صورت گرفت. این برنامه در 28 مسجد استان با برپایی سفره افطاری، برگزاری جلسات میز خدمت جهت بررسی و رفع مشکلات مددجویان ساکن در هر محله با حضور مدیرکل، معاونین و رؤسای بهزیستی شهرستان انجام شد.

این مسئول در اجرای برنامه مهرواره در محضر ولی نعمتان هم یادآور شد: در این طرح که با هدف ایجاد تعامل بین مراکز مثبت زندگی با مجموعه ها و کنشگران مردمی محله برای حل مشکلات جامعه هدف با رویکرد محله محوری صورت گرفت تعداد 31 مورد مجالست با ولی نعمتان و رفع مشکل آنها در مساجد محلات کم برخوردار برگزار گردید .

 وی با اشاره به برنامه ضیافت مهربانی که در مراکز نگهداری جامعه هدف صورت کرفت از برپایی سفره افطاری با حضور خیرین، مسئولین استانی ، شهرستانی و مراکز شبانه روزی به تعداد 54 مورد خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: در عید سعید فطر تعداد 150 پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری زکات فطر، کفاره و نذورات مردم مومن و روزه دار سطح استان دایر شد که این امر با همکاری موسسات خیریه تحت پوشش بهزیستی انجام شد و مبلغ 000/711/743/16 ریال مشارکت نقدی جذب و بین خانواده های نیازمندان بر اساس موازین شرعی توزیع گردید .

رضایی در پایان از مجموعه شرکای اجتماعی بهزیستی، گروههای جهادی، کنشگران و فعالان اجتماعی، موسسات خیریه قدرانی کرده و اظهار داشت: مردم عزیز همواره می توانند از طریق کد دستوری #98900*6655* و یا از طریق شماره حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی استان، به شماره کارت 6367957094604167 و شماره شبا 750100004175034541871919  IRنسبت به واریز مشارکت های خود اقدام نمایند .  

گفتنی است مجموع میزان مشارکتهای مردمی بهزیستی استان در حدود 000/411/333/50 میلیارد ریال می باشد که در ماه مبارک رمضان در بین افراد جامعه هدف از طرق مختلف توزیع گردید .

نظر شما