شناسهٔ خبر: 59832059 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سال بعد شما را با فولاد می‌بینم

کری سنگین منصوریان برای سپاهان، استقلال و پرسپولیس

علیرضا منصوریان پس از پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان پاسخ کری‌خوانی هواداران تیم‌های صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر را داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، علیرضا منصوریان پس از پیروزی یک بر صفر برابر نفت مسجدسلیمان در نشست خبری حاضر شد و در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت: به آقای بهلولی، برادر عزیزم که از دوستان خوب زندگی من است، به خاطر از دست دادن پسر عزیزش تسلیت می‌گویم و می‌دانم چقدر مهر و محبت این پدر و پسر به هم نزدیک بود و چقدر لذت می‌برد و افتخار می‌کرد. ما و هواداران فوتبال خوزستان را در غم خودش شریک بداند و من به نمایندگی از باشگاه به او تسلیت می‌گویم و امیدوارم بقای عمر خودش باشد و خداوند به او و همسر عزیزش و خانواده‌هایشان صبر بدهد.

او سپس در خصوص مسابقه امروز بیان کرد: دیروز هم گفتم بازی بسیار سختی داریم، چون تیم‌هایی که در انتهای جدول هستند شانس انتحاری بازی کردن دارند و البته شانس این را هم دارند که عقب بازی کنند و بخش اعظمی از دقایق بازی را کنترل کنند یا از بین ببرند. ما روی این موضوع اعتراضی نداریم و به بچه‌ها و نمیکت هم گفتم که اجازه اعتراض ندارند و حتی اگر یک بازیکن ده بار خودش را به زمین بیندازد، ما ده‌ بار توپ را به اوت می‌زنیم. این قانون فوتبال ما است و باید فیرپلی را رعایت کنیم. ما باید به قدری تاکتیک‌مان را خوب اجرا کنیم که به گل برسیم که دیگر حریف مجبور نشود این کار را کند.

منصوریان افزود: از صمیم قلبم بابت سه سهميه‌ای که خوزستان دارد و خطر دو سهمیه را تهدید می‌کند، ناراحتم و با تمام احترام به لیگ، امیدوار صنعت نفت دوست داشتنی حتما در لیگ بماند و سهميه ما حفظ شود؛ آنها دیروز یک بازی خوب انجام دادند. ما اینجا یک گنج داریم و اگر همه تیم‌ها بیفتند و فقط فولاد بماند، بخش اعظمی از فوتبالیست‌ها و استعدادهای ما از بین می‌رود. از بچه‌ها و صبر و حوصله و انضباط و عملکرد آنها در زمین خیلی راضی هستم. طبیعی بود که در بخش‌های آخر بازی حتی ممکن بود گل هم بخوریم، چون آنها فشار می‌آوردند و وارد بازی مستقیم شدند. از تعویض‌هایم، به خصوص عارف آقاسی، خیلی راضی هستم که با تحول وارد زمین شد و یک‌باره حرکت رو به جلوی خوبی به تیم ما داد.

وی با اشاره به قضاوت داور مسابقه گفت: در نیمه دوم روی صحنه سعید واسعی فکر می‌کنم سرعت توپ به قدری زیاد بود که داور ندید. ما در یکی دو صحنه شانس پنالتی داشتیم و در طرف مقابل هم من صحنه‌ پنالتی را که بچه‌هایشان به من هم گفتند، ندیدم اما چه از ما پنالتی کسر بشود و چه از تیم مسجدسلیمان، اتفاق عجیبی است. دیدید که ما هفته گذشته در بازی با گل‌گهر شانس پنالتی به دست آوردیم. پنالتی، یک موقعیت بسیار خوب است اما آقای زیاری فوق‌العاده‌ سرحال و فیزیکی عمل کردند و در صحنه‌ها حضور داشتند و داور چهارم هم ماشاالله قدش ۲/۱۰ بود و من که یک اعتراض هم نکردم و وقتی سمت آدم می‌آمد می‌گفتم حسین کاظمی و بچه‌ها اعتراض می‌کنند. هزار ماشاالله، به میز می‌زنم که چشم نخورد و فکر می‌کنم باید به داوری که چنین فیزیک خوبی دارد، بها داد.

1853063

سرمربی فولاد سپس گفت: خدا را شکر داوری در پوست اندازی است. ما در یکی دو مورد آسیب خوردیم اما من همیشه این آسیب را پای نبود VAR می‌‌گذاریم. اگر VAR باشد، خیلی از اتفاقی که برای ما و برای آقای نکونام در ابتدای فصل افتاده، رخ نمی‌داد. مثلا صادقانه داوری در حق تیم رفسنجان خیلی ظلم کرده و اگر VAR بود، این اتفاق رخ نمی‌داد و شاید جدول تکان می‌خورد اما در مجموع از بچه‌ها راضی هستم.

منصوریان در پاسخ به اینکه چقدر به جوانان خوزستانی اعتقاد دارد، گفت: همان‌قدر بگویم که در فشردگی تمرینات‌مان، از دکتر مهدی‌پور تقاضا کردم یک بازی بین تیم جوانان و امید و ما گذاشت و از بین آنها ۲۱ بازیکن را به تیم‌مان دعوت کردیم. ۷ بازیکن اول سه روز است که مینی کمپ‌ خودشان را تمام کرده‌اند و با توجه به اینکه به بچه‌ها سه روز استراحت داده‌ام، سه روز دیگر ۷ بازیکن دوم می‌آیند و در سه روز سوم هم ۷ بازیکن سوم از رده جوانان و امید می‌آیند. پس از آن منتخب نوجوانان و دو نونهال می‌آیند و بعد از آن هم ۵ نفر دیگر از نوجوانان و دو استعداد که خودم کاملا روی آنها مسلط هستم، می‌آیند. سعی‌مان بر این است که پشتوانه خوب امید و جوانان را داشته باشیم. من از تیم امید دو بازیکن برای تمرینات بزرگسالان انتخاب کرده‌ام که فکر می‌کنم از یکی از آنها یک حسین کعبی جدید در بیاید.

او ادامه داد: شما می‌دانید گذشته من چهار سال در کار آکادمیک بوده و خودم در سال‌هایی که مربیگری کردم، جرات استفاده از بازیکن را داشته‌ام. من سال قبل ممی‌زاده را به صنعت نفت آوردم و فیکس گذاشتم؛ همچنین فردین یوسفی و امید حامدی‌فر و ... را تند تند بازی می‌دادم تا وقتی یک جوان زود باتجربه شود، شما ده سال او را در فوتبال داری اما اگر یک بازیکن جوان در سطح بازیکنان کم تجربه باشد، شانس بازی او کم می‌شود. این موضوع ثابت شده است و قطعا سال آینده مینی‌کمپ‌های مختلف برگزار می‌کنم.

سرمربی فولاد در واکنش به اینکه تعدادی از بازیکنان باکیفیت خوزستانی به اجبار خارج از خوزستان بازی می‌کنند، عنوان کرد: ما قطعا آنهایی را که تاپ باشند و به درد فولاد بخورند، می‌آوریم.

او در واکنش به اعتراض سرمربی نفت مسجدسلیمان به خیسی بیش از حد زمین گفت: قانون AFC است که قبل از بازی و بین دو نیمه ۶۰ یا ۹۰ ثانیه زمین را آب بدهیم. استقلال که آمد، اولین دغدغه‌اش این بود و اعلام کردیم که آب می‌دهیم. ما برای استقلال در‌ گرم کردن، در شروع بازی و در نیمه این کار را کردیم. این قانون است و اگر نگاه کنید پرسپولیس زمانی که به کرمان رفت، چون زمین را آب نداده بودند، آقا یحیی تیمش را به زمین نبرد اما چون تیم مسجدسلیمان در زمین خشک تمرین می‌کند، وقتی ما دو ۶۰ ثانیه آب دادیم، احساس بر این بود که ما زمین را خیس کردیم. ما زمین را خیس نمی‌کنیم، بلکه ناظر مسابقه اجازه نمی‌دهد زمین را خشک نگه داریم. ما به ناظر مسابقه گفتیم هر چقدر که شما می‌خواهید و او گفت ۶۰ ثانیه و زمان گرفت و سر ۶۰ ثانیه سیستم موتور را قطع کردیم. در نیمه هم ۶۰ ثانیه آبیاری کردیم. در بازی بعدی ما میهمان اصفهان هستیم و سپس هم‌ میهمان آلومینیوم هستیم اما وقتی با آلومینیوم اینجا بازی می‌کنیم، باز هم باید دو ۶۰ ثانیه به زمین آب بدهیم.

1852781

منصوریان تاکید کرد: هیچ قصد و غرضی نیست و زمانی هم آبادان بودم، با وجود اینکه مخزن آب‌مان کم بود، از مدیر ورزشگاه خواهش می‌کردم مخزن را پر‌ کند سریعا اول تمرین، قبل شروع بازی و در نیمه باید آبیاری می‌کردیم. ما قصدی نداریم و اگر می‌خواستیم قصدی داشته باشیم، در ۷ دقیقه وقت اضافه با یک اشاره می‌توانستیم سه بار کنت را بیندازیم و دو بار ساسان را بیندازیم. من از این مدل تفکرات بیزارم و اگر دقت کنید هر زمانی که اینجا بازی می‌کنیم، امکان ندارد بگویم کنت خودش را بیندازند. باید کاملا مردانه و فیرپلی بازی کنیم و شاید حریف به خاطر جایگاهش برایش سوء تعبیر شده است.

او در واکنش به اینکه هواداران پرسپولیس، سپاهان و استقلال در واکنش به سجده شکر او نوشته‌اند قهرمانی‌تان مبارک، گفت: عیبی ندارد. من از آبادان یک درسی یاد گرفتم و این بزرگ‌ترین درس من از آنجا بود. بچه‌هایم در کنج زمین با طالب سجده می‌کردند و من هم اینجا سجده شکر به جا می‌آوردم. من به همه عزیزان می‌گویم که شما هیچکدام‌تان قهرمان نشدید اما من پشت سرم یک عالم قهرمانی خوابیده است‌. این سجده شکر را هر بار و بعد از هر گل انجام می‌دهم و اگر گل‌های قبلی فولاد را هم ببینید، من هر زمانی که پیش می‌آید سجده شکر انجام می‌دهم. من به استقلال، پرسپولیس و سپاهان هم که صدر جدول هستند، تبریک می‌گویم یک مثالی هم هست که می‌گوید صبر کنید انشاالله سال بعد، شاید شما برای ما سجده شکر کردید.

سرمربی فولاد در پایان در پاسخ به اینکه با توجه به تنها بودن ساسان انصاری آیا برای تغییر پست بازیکنان در سه بازی آینده برنامه‌ای دارد، عنوان کرد: ما ساسان را از وینگ در فوروارد بازی می‌دهیم و امروز بعد از اینکه ۱۰ دقیقه که از نیمه گذشت، یک هافبک دفاعی کم کردیم و اشکان را به زمین بردیم و سیستم‌مان را دو فوروارده کردیم که همان دقیقه بعد از گل، ساسان یک پاس تک به تک به الکس داد که می‌توانست گل بزند اما کرنر شد‌. من خیلی فوتبال دو فوروارده را دوست دارم و در همه تیم‌ها، حتی صنعت نفت، دو فوروارده بازی می‌کردم ولی جنس‌مان هنوز جور نیست و الکس هم تازه به فرم خوب رسیده و مجبوریم از ساسان خیلی ‌کار بکشیم. یک تبریک هم به ساسان می‌گویم که امروز رکورد او با جلال کاملی مفرد یکی شد که ۲۱۶ بازی برای فولاد انجام داده و انشاالله سلامت باشد. فکر می‌کنم یک رکورد تاریخی می‌گذارد و خیلی کم کسی می‌توانند این رکورد را به دست بیاورد.

نظر شما