به گزارش جامجم آنلاین، در ایام عید نوروز و ماه رمضان برنامههای مختلفی به آنتن رسیدند در این میان «زندگی پس از زندگی» میان برنامهها پربیننده شده است که بالاتر از یک میلیون بار در تلوبیون بازدید دارد و نونخ4 هم با بیش از چهار میلیون بازدید به پیشتازی خود ادامه میدهد.پیمان جبلی، رئیس صداوسیما در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره ارزیابی برنامهها و سریالهایی که در ایام عید نوروز و ماه رمضان روی آنتن رفته و در حال پخشند، تصریح کرد: به هر حال همان طور که پیش از این اشاره کردم برای محقق شدن تحول در حوزه محتوا ما در حال طی یک مسیر رو به جلو هستیم. ریلگذاریای که در طراحی رویکردها و سازوکارها انجام شده در نهایت باید منجر به تحول در محتوا شود، یک بخشی از نتایج این ریلگذاری را در برنامههای نوروزی و ویژههای ماه مبارک رمضان دیدیم.
وی با اشاره به یکی از مصادیق حرکت تحولآفرین که برنامه «محفل» شبکه سه سیماست، تأکید کرد: یکی از تأکیدات ما در حوزه تحول در موضوع محتوا، بحث سازگار کردن حوزه معارف دینی با حوزه سرگرمی و نشاط بود که بهنظر میرسد برنامه محفل، یکی از مصادیق این رویکرد جدید نوآورانه و خلاقانه است. در حوزههای دیگر هم به این ترتیب، مصادیقی وجود دارد برای استفاده از همه ظرفیتهای فرهنگی که میتواند به کمک رسانهملی بیاید و قبلا هم ما اعلام آمادگی کردیم.رئیس صداوسیما با تأکید بر این که این نقطه بهنوعی شروع ما در حوزه تحول است، افزود: امسال تلاش کردیم بخشی از این ظرفیتهای فرهنگی را که برای تولیدات فاخر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در جامعه وجود دارد بهکار بگیریم که در برخی از برنامههایی که مورد استقبال قرار گرفت آثار آن را در بازخوردهایی که از جامعه میگیریم شاهدیم و به چشم میخورد. این مسیر ادامه دارد یعنی ما امسال فقط خودمان را به برخی برنامهها چه برنامههای سال تحویل و چه برنامههایی که در طول ایام نوروز به نمایش درآمد و چه برنامههای ماه مبارک رمضان قانع نکردیم و این نقطه غایی، نهایی و هدف انتهایی ما نیست. این نقطه بهنوعی شروع ما در حوزه تحول، استفاده از ظرفیتها و محقق کردن اهداف تحولی بهشمار میرود.وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دیگر تحولی ما نگاه امتی به حوزه دین و اعتقادات دینی در ماه مبارک رمضان است؛ تلاوتهایی که در مساجد بزرگ 20کشور دنیا انجام شد، به عنوان مثال در برنامه تلویزیونی محفل و برنامههای دیگر حضور ملتهای مسلمان و کشورهای دیگر بهروشنی دیده میشود که یکی از مصادیق عملی حوزه تحول در معارف اسلامی و دینی بهشمار میرود.
وی با اشاره به یکی از مصادیق حرکت تحولآفرین که برنامه «محفل» شبکه سه سیماست، تأکید کرد: یکی از تأکیدات ما در حوزه تحول در موضوع محتوا، بحث سازگار کردن حوزه معارف دینی با حوزه سرگرمی و نشاط بود که بهنظر میرسد برنامه محفل، یکی از مصادیق این رویکرد جدید نوآورانه و خلاقانه است. در حوزههای دیگر هم به این ترتیب، مصادیقی وجود دارد برای استفاده از همه ظرفیتهای فرهنگی که میتواند به کمک رسانهملی بیاید و قبلا هم ما اعلام آمادگی کردیم.رئیس صداوسیما با تأکید بر این که این نقطه بهنوعی شروع ما در حوزه تحول است، افزود: امسال تلاش کردیم بخشی از این ظرفیتهای فرهنگی را که برای تولیدات فاخر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در جامعه وجود دارد بهکار بگیریم که در برخی از برنامههایی که مورد استقبال قرار گرفت آثار آن را در بازخوردهایی که از جامعه میگیریم شاهدیم و به چشم میخورد. این مسیر ادامه دارد یعنی ما امسال فقط خودمان را به برخی برنامهها چه برنامههای سال تحویل و چه برنامههایی که در طول ایام نوروز به نمایش درآمد و چه برنامههای ماه مبارک رمضان قانع نکردیم و این نقطه غایی، نهایی و هدف انتهایی ما نیست. این نقطه بهنوعی شروع ما در حوزه تحول، استفاده از ظرفیتها و محقق کردن اهداف تحولی بهشمار میرود.وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دیگر تحولی ما نگاه امتی به حوزه دین و اعتقادات دینی در ماه مبارک رمضان است؛ تلاوتهایی که در مساجد بزرگ 20کشور دنیا انجام شد، به عنوان مثال در برنامه تلویزیونی محفل و برنامههای دیگر حضور ملتهای مسلمان و کشورهای دیگر بهروشنی دیده میشود که یکی از مصادیق عملی حوزه تحول در معارف اسلامی و دینی بهشمار میرود.
نظر شما