شناسهٔ خبر: 59557258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

چین در اقدامی تلافی‌جویانه در اطراف تایوان رزمایش برگزار کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- چین از برگزاری یک رزمایش بزرگ در اطراف جزیره تایوان خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس24؛ چین در اقدامی تلافی‌جویانه علیه دیدار رییس مجلس نمایندگان آمریکا با رییس جمهور تایوان، امروز شنبه یک رزمایش بزرگ در اطراف این جزیره ترتیب داد.

ارتش آزادیبخش خلق گفت که «گشت‌های آمادگی رزمی» سه روزه هشداری برای تایوانی‌هایی است که می‌خواهند استقلال جزیره را دائمی کنند. هنوز معلوم نیست حجم واقعی این رزمایش پکن چقدر است و آیا مثل رزمایش گذشته شامل شلیک موشک زمین به دریا است یا خیر. در رزمایش قبلی شلیک این نوع موشک‌ها باعث اختلال در پروازهای کشتیرانی و خطوط هوایی شد.

«کوین مک‌کارتی» روز پنجشنبه در کالیفرنیا با رئیس‌جمهور «تسای اینگ‌ون» گفت‌وگو کرد. پکن روز جمعه با اعمال ممنوعیت سفر و تحریم های مالی علیه گروه ها و افراد آمریکایی مرتبط با سفر تسای به ایالات متحده پاسخ داد.

در بیانیه ارتش چین آمده است: این یک هشدار جدی در برابر تبانی و تحریک بین نیروهای جدایی طلب «استقلال تایوان» و نیروهای خارجی است. رزمایش «شمشیر مشترک» «اقدامی ضروری برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی» است.

در همین حال 42 جت جنگنده چینی روز شنبه برای مدت کوتاهی از خط میانی حساس تنگه تایوان عبور کردند.

چین تایوان را جزیی جدایی ناپذیر از خاک خود دانسته و بر بازگشت مسالمت‌آمیز آن به خاک اصلی اصرار دارد. آمریکا اصلی‌ترین حامی تایوان است.

این خبر را در فرانس24 ببینید

نظر شما