شناسهٔ خبر: 59521252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سند توسعه دانش بنیان منطقه دلوار نوشته شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های دلوار در حوزه‌های مختلف گفت: تدوین سند توسعه دانش بنیان منطقه دلوار ضروری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار مسئولان و جمعی از مردم بخش دلوار با بیان اینکه منطقه دلوار مردمانی بزرگ دارد و تاریخ باشکوهی را رقم زده است، گفت: این منطقه در تاریخ مبارزات ضد استعماری نقش مهم و تاثیرگذاری داشته است.
 
وی بهترین منطقه برای توسعه و پیشرفت را منطقه کرانه‌ای و ساحلی عنوان کرد و افزود: منطقه دلوار با توجه به همجواری با خلیج فارس ظرفیت بزرگی در این حوزه دارد و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.
 
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این همجواری با دریا برکات زیادی دارد، تاکید کرد: مسئولان باید در عرصه بازرگانی دریا نشات گرفته از نگاه مقام معظم رهبری طوری برنامه‌ریزی کنند که مردم دلوار در حوزه تجارت دریایی اشتغال داشته باشند و از طرفی کمبود‌های استان بوشهر و کشور هم در همین تجارت رفع شود.
 
وی با تاکید بر طراحی، تنظیم و نوشتن سند توسعه دانش بنیان منطقه دلوار، عنوان کرد: مردم دلوار ظرفیت خوبی در حوزه کار‌های تجاری، صید و صیادی، کشاورزی و دامپروری داشته و دارند، اما متاسفانه با وجود تمام ظرفیت‌ها از آن خوب استفاده نشده، برای این منطقه یک برنامه‌ریزی مدوّن انجام نگرفته و یک سند قوی علمی برای توسعه و پیشرفت آن نوشته نشده است.

نظر شما