شناسهٔ خبر: 59498660 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تجهیزات پرواز در شب فرودگاه طبس

بهره برداری از طرح روشنایی سطوح پروازی فرودگاه طبس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در سال گذشته انجام شد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: ۱۱ فروردین ماه امسال و پس از پیگیری‌های متوالی، در طول ۳۰ سال گذشته اولین پرواز در شب با تجهیز روشنایی باند فرودگاه طبس انجام گرفت.

به گزارش تین نیوز ، عظیم طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد توسعه فرآیند پروازها، اظهار کرد: پیگیری‌ها برای تجهیز فرودگاه طبس و روشنای آن از سال گذشته در حال انجام است.

وی افزود: این پیگیری‌ها پس از حادثه خروج قطار طبس از ریل بیشتر شد و عملیات اجرایی آن به عنوان یکی از دستورکارهای مهم از آذر سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون این طرح با اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به نتیجه رسیده و با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی، فرماندار ویژه طبس و نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس اولین پرواز در شب انجام شد.

طهماسبی از بهره برداری از طرح روشنایی سطوح پروازی فرودگاه طبس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان، افزود: پروازهای یک شرکت هواپیمایی در روزهای چهارشنبه و جمعه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک شرکت هواپیمایی دیگر نیز دو پرواز رفت و برگشت را در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه دارد، تصریح کرد: تعداد پروازهای فرودگاه طبس از چهار پرواز در هفته به هشت پرواز افزایش یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی یادآور شد: به دلیل اینکه طبس در منطقه کویری واقع بوده و هوای گرمی دارد، پروازهای شب با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد.

مدت‌هاست افزوده شدن پروازهای شب در دستور کار مسئولان قرار گرفته و استاندار بارها بدان تاکید ورزیده است. استاندار خراسان جنوبی در بازدید نوروزی خود از ایستگاه‌های ستاد تسهیلات سفر مستقر در شهرستان‌های بشرویه و طبس گفت: پروژه روشنایی باند فرودگاه طبس مورد بازدید قرار گرفت و در آینده نزدیک با حضور مهمان ویژه‌ای افتتاح خواهد شد؛ همچنین دو خط پروازی برای روزهای چهارشنبه و جمعه به فرودگاه طبس اضافه شده است.

با افزوده شدن پروازهای طبس و همچنین امکان پرواز در شب باید منتظر تحولات عظیمی در حوزه توسعه گردشگری و همچنین گردشگری سلامت باشیم.

 

نظر شما