شناسهٔ خبر: 59487209 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگیُ گردشگری و صنایع دستی:

باید با مردم گفتگو کرد

به گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گسل بین جامعه و حکومت بیش از اندازه استاندار است.

صاحب‌خبر -
باید با مردم گفتگو کرد
کد خبر: 605202
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۲۱:۳۵:۱۹

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اعتقاد من این است که گسل اجتماعی و گسل بین عرف و حاکمیت بیش از اندازه دارد استاندارد می‌شود، زیرا این یک استانداردی دارد و در همه جای دنیا هم وجود دارد، اما به دلیل بعضی از رفتارها این گسل اجتماعی بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، ضرغامی گفت: بزرگان ما و حتی رهبر انقلاب هم نسبت به خطر این مسئله به همه تذکر دادند و در جلسات خصوصی و عمومی این مساله را مطرح کردند. ما باید این مسئله را حل کنیم. یعنی عرف و قرائت رسمی باید به یکدیگر نزدیک شوند.

او گفت: هرچقدر که این فاصله بیشتر شود، آسیب‌های جبران ناپذیری برای کشور به وجود می‌آید. هنگامی که اعلام می‌کنم، دهه هشتادی‌ها حرف حاکمیت را نمی‌فهمند و ما هم حرف آن‌ها را نمی‌فهمیم، منظورم همین است.

او گفت: یک عده از دوستان به من خورده گرفتند که منظور شما این است با این کسانی که اغتشاش می‌کنند، برویم و حرف بزنیم به جای اینکه برخورد سخت کنیم؟ من به آن‌ها گفتم به هیچ وجه بحث من این نیست. در مورد هرکسی که امنیت را برهم می‌زند، بروید و وظیفه قانونی خودتان را انجام دهید، اما هنگامی که جوانان همراه می‌شوند و معترض هستند و حرف ما را درک نمی‌کنند با این‌ها باید گفت‌وگو کرد. 

ضرغامی تاکید کرد:  مردم نباید حاکمیت را از خودشان دور ببینند. ما باید این سوءتفاهمات را از بین ببریم و باید مراقب کسانی به تعبیر مهندسان، منحنی خراب‌کن هستند یعنی در یک نُرم منحنی قرار ندارند که راجع به آنها صحبت کنیم، باشیم.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا به لحاظ منطقی منحنی خراب کن‌ها چه آن‌هایی که بالا هستند و چه آن‌های که پایین هستند را در محاسبه حذف می‌کنند زیرا اگر آن‌ها بخواهند در منحنی باشند، همه معادلات را برهم می‌زنند. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: من به عنوان مدافع جدی حجاب به عنوان کسی که معتقدم ما باید برای حجاب تلاش کنیم و زحمت بکشیم چراکه حجاب از بزرگترین ارزش های جمهوری اسلامی است، اعتقاد دارم باید تا جایی که می‌توانیم از آن پاسداری و نگهبانی کنیم. منتها همان موقع هم وقتی به حضرت امام خبر دادند در دانشگاه‌ها بعضی از دانشجویان آمدند بین دختران و پسران پرده کشیده‌اند، حضرت امام برخورد جدی کردند و گفتند چنین کاری اصلا اتفاق نیفتد، بگذارید همه در کنار هم تحصیل کنند.

 

نظر شما