شناسهٔ خبر: 59428773 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اولویت احداث بومگردی با بومیان مناطق

مدیرکل سرمایه گذاری و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: برای احداث و ایجاد بومگردی‌ها در روستا‌ها و مناطق مورد نیاز تاکید بر این است که اولویت با بومیان آن منطقه باشد.

صاحب‌خبر -

اولویت احداث بومگردی با بومیان مناطقآقای احمد تجری در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: ظرفیت بالای توسعه بومگردی، فضای خوبی برای حضور سرمایه گذاران و بومیان مناطق فراهم کرده است.

آقای تجری با اشاره به ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران در این حوزه گفت: اولویت ارائه اعتبار و تسهیلات با بومیان منطقه است.

مدیرکل سرمایه گذاری و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: بومیان با ظرفیت‌های فرهنگی منطقه بیشتر آشنا هستند و به نوعی میتوانند معرف خوبی از ارایه خدمات مبتنی بر مباحث بومی آن منطقه باشند.

وی افزود: بومگردی‌ها اساسا به عنوان یکی از تاسیسات گردشگری محسوب میشوند که مردم محور و مردم پایه است و در هر روستا و هر منطقه که بومگردی‌ها شکل گرفته محلی برای انعکاس و ارایه فرهنگها؛ آداب؛ رسوم؛ غذا‌های محلی؛ پوشش محلی و گویش‌های آن منطقه شده است و به نوعی هرکدام از این بومگردی‌ها به عنوان پایگاه فرهنگی آن منطقه محسوب میشود.

آقای تجری تصریح کرد: تنوع جغرافیایی ایران؛ معماری و اقوام مختلف باعث شده است در حوزه بومگردی از تنوع بالایی برخوردار باشیم و بر همین اساس، بیش از ۳۴۰۰ بومگردی در کشور در حال فعالیت هستند و تعداد قابل توجه هم در دست احداث داریم.

وی افزود:سیاست ما حمایت از سرمایه گذاران در حوزه بومگردی است.

آقای تجری گفت: بومگردی‌ها در مناطقی ایجاد میشوند که زیر ساخت گردشگری کمتری دارند، ولی مقصد گردشگران هستند و گردشگران به این مناطق سفر میکند و حداقل نیاز این است که فضایی را برای اقامت داشته باشند.

مدیرکل سرمایه گذاری و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه بعضا سرمایه گذاران در تامین زیرساخت‌های اقامتگاه‌های بومگردی با مشکلات متعددی روبرو می شوند، تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی در تلاش است تا بخشی از مشکلات را رفع کند، اما با توجه به حجم تقاضا و اعتبارات کم این وزارتخانه ضرورت دارد دستگاه‌های متولی و مرتبط با موضوع بومگردی با یکدیگر همکاری و هم افزایی بیشتری داشته باشند.

نظر شما