شناسهٔ خبر: 59366609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس راه کرمانشاه مطرح کرد؛

توصیه های پلیس راه به مسافران در پایان نیمه اول تعطیلات نوروزی

کرمانشاه- رئیس پلیس راه کرمانشاه گفت: با توجه به پایان نیمه اول تعطیلات نوروزی و شروع موج بازگشت مسافران به شهرهای خود ترافیک جاده‌ها پر حجم شده که نیازمند رعایت قوانین رانندگی است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسافران مدت زمانی بیشتر از آنچه را که تا رسیدن به مقصد خود طی خواهند کرد در نظر بگیرند تا در مواردی مانند ازدحام جاده‌ها و کندی حرکت دچار کمبود وقت نشوند.

وی افزود: رانندگانی که قدرت بینایی و یا مهارت رانندگی آنان در شب کمتر است طوری برنامه ریزی کنند که سفر خود را در طول روز انجام دهند تا در تاریکی هوا مشکلاتی همانند اختلال در مسیریابی برای آنها پیش نیاید.

رئیس پلیس راه کرمانشاه تصریح کرد: رانندگان قبل شروع سفر از خوردن غذاهای سنگین و پر چرب و همچنین مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی می‌گردد پرهیز کنند و به محض احساس خستگی حین رانندگی، در محل ایمن توقف کرده و دقایقی استراحت کنند تا این حالت برطرف گردد.

دستغیب اضافه کرد: مسافران اگر در بین مسیر با ازدحام ترافیک و کندی حرکت مواجه شدند با صبر و حوصله ادامه سفر بدهند و از رفتارهای شتاب زده مانند سبقت از سمت راست و حرکت در حاشیه و شانه راه‌ها خودداری نموده تا موجب بی نظمی ترافیکی نشوند.

وی ادامه داد: ارتکاب تخلفات حادثه ساز و انجام اعمالی ماننده استفاده از تلفن همراه و تجهیزات مشابه هنگام رانندگی به صورت مستقیم زمینه ساز وقوع تصادفات است با اینکه بستن کمربند ایمنی راننده و همه سرنشینان مورد تأکید است.

نظر شما