شناسهٔ خبر: 59366559 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گلکسی S23 FE سامسونگ؛ مشخصات فنی، تاریخ رونمایی، قیمت و تفاوت‌ها با S23

صاحب‌خبر -

گوشی گلکسی S23 FE سامسونگ امسال قطعاً عرضه خواهد شد. در اینجا به بررسی تمام شایعات آن از مشخصات فنی گرفته تا تاریخ رونمایی و قیمتش می‌پردازیم.

ظاهراً گوشی‌های پرچمدار اقتصادی سری FE گلکسی اس برای سامسونگ در اولویت نیستند. آخرین عضو این خانواده گوشی گلکسی S21 FE بود، در حالی که این شرکت در نظر داشت هر سال در کنار گوشی‌های پرچمدار سری Galaxy S خودش یک پرچمدار اقتصادی با پسوند FE را هم رونمایی کند. ولی سال گذشته خبری از گلکسی S22 FE نبود و تا اینجای سال هم هنوز محصولی به‌نام گلکسی S23 FE معرفی نشده است. ظاهراً تمام مشکلات از کمبود جهانی تراشه نشأت می‌گیرد.

اما حالا گزارش‌های جدیدی منتشر شده که از عرضه یک گوشی جدید سری FE سامسونگ حکایت دارد. محصولی که گلکسی اس ۲۳ اف ای نام دارد و جایگزین یکی از گوشی‌های خانواده گلکسی A خواهد شد. آیا سامسونگ درخشش گوشی گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن را دوباره تکرار خواهد کرد؟ ما در اینجا می‌خواهیم به بررسی هرآنچه از این دیوایس می‌دانیم بپردازیم.

گوشی گلکسی S23 FE سامسونگ چگونه موبایلی خواهد بود؟

اگر شایعاتی که می‌شنویم درست باشند، گلکسی اس ۲۳ اف ای جایگزین گوشی معرفی نشده گلکسی A74 خواهد شد و به خانواده S23 می‌پیوندد. سال گذشته سامسونگ از یک میان‌رده جذاب رونمایی کرد که رنگ و بوی پرچمداران را داشت. دیوایسی که یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی قدرتمند را در این رده معرفی کرد.

سال گذشته علیرغم شایعات فراوانی که پیرامون گوشی گلکسی اس ۲۲ فن ادیشن وجود داشت، اما سامسونگ این گوشی را رونمایی نکرد. ممکن است همین سرنوشت برای اس ۲۳ فن ادیشن هم رقم بخورد. اما رولند کوانتد، خبرنگاری که گذشته درخشانی در فاش کردن اطلاعات گوشی‌های رونمایی نشده در توییتر دارد، با اطمینان می‌گوید که «من مطمئنم این اتفاق امسال برای Galaxy S23 FE تکرار نخواهد شد».

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳

در عین حال یک نشریه نه چندان مشهور کره‌ای به‌نام SisaJournal گزارش داده که سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای عرضه گوشی اس ۲۳ فن ادیشن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ است. این بازه زمانی جایی بین اکتبر و دسامبر (مهر ماه تا آذر ۱۴۰۲) خواهد بود. البته ما نمی‌توانیم اعتبار این رسانه خبری را تأیید کنیم.

بنابراین خبر احیای گوشی گلکسی FE هنوز روی هوا است! ما همچنان منتظر سامسونگ برای تأیید تولید این محصول هستیم.

این گوشی چه زمانی عرضه می‌شود؟

سامسونگ گوشی S20 FE را در ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۲۰ و S21 FE را هم در تاریخ ۱۱ ژانویه رونمایی کرد. همانطور که می‌بینید، کره‌ای‌ها هیچ تاریخ مشخصی برای رونمایی از مدل FE ندارد. به‌همین خاطر ما نمی‌توانیم برای عرضه سومین عضو این خانواده تاریخ مشخصی را تعیین کنیم. البته رسانه Hankooki معتقد است که سامسونگ اوایل آگوست یا سپتامبر (فصل پاییز) از این محصول رونمایی خواهد کرد. اما سرنوشت بلاتکلیف این گوشی به ما امید چندانی برای پیش‌بینی زمان‌بندی دقیق عرضه نمی‌دهد.

گلکسی S23 FE سامسونگ گلکسی S23 FE سامسونگ

ما همچنان چشممان به شایعات است تا از لابه‌لای آن‌ها به تاریخ عرضه گوشی گلکسی S23 FE پی ببریم.

از مشخصات فنی و قابلیت‌ها چه‌خبر؟

طراحی

گوشی‌های سری فن ادیشن معمولاً از طراحی پرچمداران سری Galaxy S الهام می‌گیرند. در حالی که تاکنون هیچ رندر یا تصویری از گلکسی اس ۲۳ اف ای منتشر نشده، ما انتظار داریم که آن‌ها شباهت زیادی با خانواده گلکسی اس ۲۳ داشته باشند، به‌خصوص نسخه معمولی این خانواده. البته همیشه احتمال اینکه سامسونگ بخواهد طراحی این پرچمداران اقتصادی را تغییر دهد هم وجود دارد. اما شکی نداریم که این در مورد مدل S23 FE صدق نمی‌کند.

گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳

بدون داشتن اطلاعات زیادی، تشخیص اینکه پرچمدار اقتصادی جدید سامسونگ چه شکلی است، دشوار خواهد بود. اما اگر چیزی هم وجود داشته باشد، مطمئناً پیش از رونمایی رسمی شاهد لو رفتن طراحی آن خواهیم بود.

مشخصات فنی و امکانات

به‌نقل از Conner، یکی از افشاگران توییتری، پرچمدار اقتصادی سامسونگ می‌تواند به چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام مجهز باشد. این تراشه متعلق به سال ۲۰۲۲ است و قدرت‌بخش گوشی‌های پرچمدار مهمی از جمله گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ نیز هست که بررسی تمام این محصولات از عملکرد خوب آن‌ها خبر می‌دهد.

یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت گوشی‌های سری FE، مقرون به‌صرفه بودن آن‌ها است، در حالی که همان پردازنده‌های گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را دریافت می‌کنند. این امکان هم وجود دارد که سامسونگ بخواهد برای کاهش قیمت گوشی گلکسی اس ۲۳ فن ادیشن، از پردازنده رده پایین‌تری روی این گوشی استفاده کند تا به جیب مشتریانش فشار وارد نشود.

در همین راستا یک رسانه کره‌ای مدعی شده که سامسونگ در انتهای سال ۲۰۲۳ از این گوشی با یک چیپست قدیمی‌تر به‌نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رونمایی می‌کند. این همان تراشه‌ای است که در زیر قاب گوشی‌ها ی سری گلکسی S22 حضور دارد. این چیپست با مشکلاتی در عملکرد و راندمان انرژی دست و پنجه نرم می‌کرد؛ بنابراین اگر چنین اتفاقی رخ دهد، تمام کاربرانی که به این گوشی دل بسته‌اند ناامید خواهند شد.

گلکسی S23 FE سامسونگ گلکسی S23 FE سامسونگ

در گزارش دیگری، این نشریه ادعا کرده است که گلکسی اس ۲۳ فن ادیشن از یک نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی با دوربین پشتی سه‌گانه برخوردار خواهد بود.

به‌گزارش SisaJournal، انتظار می‌رود قیمت این پرچمدار اقتصادی ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از مدل پایه اس ۲۳ ۲۵۶ گیگابایتی باشد که ۷۹۹ دلار است. این یعنی قیمتش چیزی بین ۵۶۰ تا ۶۴۰ دلار خواهد بود. بنابراین حداقل ۲۰۰ دلار از گوشی میان‌رده گلکسی A54 سامسونگ گران قیمت‌تر می‌شود.

ما دوست داریم گلکسی S23 FE سامسونگ چگونه باشد؟

این‌هایی که گفتیم همگی شایعاتی بودند که در مورد این پرچمدار اقتصادی (یا به نوعی قاتل پرچمداران) شنید‌ایم. اما خود ما دوست داریم این گوشی چه شکلی باشد و چه امکاناتی داشته باشد؟

۱. چیپست آن قدیمی‌تر از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ نباشد

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با مشکلات مختلفی از راندمان انرژی گرفته تا تولید دمای بسیار گرم، دست و پنجه نرم می‌کند. سامسونگ نباید از این تراشه روی گوشی جدید خودش استفاده کند. اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، نسخه ارتقا یافته این تراشه است که از فناوری اصلاح شده TSMC استفاده می‌کند. کوالکام در تراشه نسل قبلی معیوب، از فناوری شرکت سامسونگ استفاده می‌کرد.

۲. ارتقا دوربین

مدت‌هاست که گوشی‌های FE در ارتقا دوربین‌های پشتی بی‌نصیب مانده‌اند. به‌طور مثال S21 FE از همان امکانات عکاسی S20 FE برخوردار بود، زیرا ظرفیت‌ها و توانایی این دو گوشی در حوزه عکاسی یکسان بود. ما امیدواریم که سامسونگ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی + سنسور ۸ مگاپیکسلی تله فوتو که روی دو نسل قبلی حضور داشت را کنار بگذارد و گوشی فن ادیشن جدید خودش را با دوربین‌هایی جدید روانه بازار کند.

گوشی گلکسی اس ۲۳ گوشی گلکسی اس ۲۳

خیلی جذاب است اگر سامسونگ بخواهد از همان دوربین‌های گلکسی S23 روی این گوشی استفاده کند یا حداقل اندازه سنسور دوربین آن را بزرگ‌تر از سابق کرده و مهارت‌های عکاسی مبتنی بر هوش مصنوعی را در آن تقویت کند.

۳. رم بیشتر

اس ۲۱ فن ادیشن با ۶ گیگ رم وارد بازار شد. ولی ما امیدواریم که سامسونگ نسل جدید آن را با ۸ گیگابایت رم تولید و عرضه کند تا این گوشی تواند از پس وظایف سنگین چند وظیفه‌ای نیز برآید.

نظر شما