شناسهٔ خبر: 59366530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی:

۱۷۵۶ چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی پُر شد

تبریز- مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در راستای تعادل بخشی به آب های زیرزمینی تاکنون یک هزار و ۷۵۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان پُر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف غفارزاده به اقدامات این شرکت در راستای تعادل بخشی به آب‌های زیرزمینی در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: شناسایی چاه‌های غیرمجاز در حال حفاری و پرکردن این چاه‌ها، نصب کنتور هوشمند، تخریب استخرهای زهکش حاشیه رودخانه‌ها، توقیف پمپ و شناسایی تصرفات حریم رودخانه‌ها از جمله این اقدامات بود.

وی افزود: ۴۲ اکیپ گشتی و بازرسی در استان به صورت ۲۴ ساعته مشغول گشت زنی و بازرسی از چاه‌های پروانه دار و همچنین شناسایی و گزارش چاه‌های غیر مجاز هستند.

غفارزاده گفت: تاکنون ۶۸۸ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفاری گزارش شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه حفر انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین از حفاری ۴۷۵ حلقه چاه غیرمجاز جلوگیری شده و دستگاه حفاری نیز توقیف شده است.

غفارزاده افزود: با اقدامات صورت گرفته، از برداشت غیرمجاز ۴۸.۸ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی جلوگیری شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای همچنین به کنترل و بازرسی چاه‌های مجاز نیز اشاره کرد و گفت: با نصب ۱۰۰۶ دستگاه کنتور هوشمند، اضافه برداشت آب در ۹۵۳ حلقه چاه جلوگیری و تعدادی چاه نیز پلمب شد.

غفارزاده به اقدامات انجام شده در حاشیه رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا، ۷۷ دستگاه پمپ ثابت و سیار در حاشیه رودخانه‌های استان توقیف و پنج هزار و ۵۴۸ مورد تصرفات حریم رودخانه‌ها رفع و ۱۴۹ استخر زهکش حاشیه رودخانه‌ها قلع و قمع شد.

نظر شما