شناسهٔ خبر: 59366459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امدادرسانی به ۱۲۰۸ حادثه دیده نوروزی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی خدمات امداد و نجات نوروزی از ۲۴ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان نیز آغاز شد و جمعیت هلال‌احمر در این مدت به یک‌هزار و ۲۰۸ حادثه‌دیده خدمات امدادی ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

علیرضا میربهاءالدین روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح ملی خدمات امداد و نجات نوروزی از ۲۴ اسفند ماه آغاز شد که نیروهای جمعیت هلال احمر در این مدت در ۳۳ مورد حادثه خدمات ارائه دادند.

وی ادامه داد: بیشترین حوادث این مدت با ۱۹ مورد جاده‌ای،۱۱ مورد خدمات حضوری، ۲ مورد دریایی و ساحلی و یک مورد سیل و آبگرفتگی بوده است .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹۱ نفر از حادثه دیدگان در چادرهای هلال احمر این استان اسکان داده شدند.

وی تصریح کرد: خدمات ارائه شده به آسیب دیدگان نوروزی در سیستان و بلوچستان توسط ۲۴۸ نیروی عملیاتی در قالب ۶۰ تیم انجام شده است.

میربهاءالدین بیان کرد: تمامی پایگاه‌های امداد ‌و نجات این ‌جمعیت در سراسر شعب هلال احمر سیستان و بلوچستان برای خدمت رسانی به ‌حادثه دیدگان آمادگی کامل دارند و شماره ۱۱۲ ندای امداد نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هم استانی‌ها و هموطنان عزیز است.

به گزارش ایرنا جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات درحوادث و سوانح تداعی گر زیباترین نوع خدمات عام المنفعه و بشردوستانه است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیلاب های مخرب و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه وجود دارد.
هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه‌های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.

نظر شما