شناسهٔ خبر: 59366405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری تور نوروزی سنندج‌گردی ویژه مسافران و گردشگران

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این اداره کل در راستای آشنایی بهتر گردشگران با مکان‌های دیدنی سنندج، تورهای رایگان سنندج‌گردی را راه‌اندازی کرده است.

صاحب‌خبر -

منصور مهرزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راه‌اندازی این تورها در راستای ارائه خدمات بهتر و آشنایی گردشگران نوروزی با جاذبه‌های توریستی استان و شهر سنندج است.

وی با بیان اینکه این تورها تا ۱۲ فروردین دایر است، افزود: پارک جنگلی آبیدر، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد، کاخ‌موزه خسروآباد، عمارت مشیردیوان و موزه باستان‌شناسی سنندج از جمله مکان‌هایی هستند که به گردشگران معرفی و مورد بازدید قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ادامه داد: این تورهای گردشگری با همکاری شهرداری سنندج، هتل شادی و جامعه و انجمن راهنمایان گردشگری در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر به‌ صورت رایگان و به‌وسیله ۲ دستگاه اتوبوس به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه استان کردستان همه ساله در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی از مهمانان نوروزی است، یادآور شد: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی بتوانیم جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان را به مهمانان و گردشگران نوروزی معرفی و زمینه ماندگاری بیش از پیش آنها را فراهم کنیم.

جشنواره نوروزی اقوام ایرانی در سنندج پایان یافت

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در ادامه گفت: جشنواره نوروزی اقوام ایرانی با تجلیل از هنرمندان گروه‌های مختلف حاضر در این جشنواره، به کار خود پایان داد. منصور مهرزاد گفت: در این جشنواره گروه‌هایی از استان‌های کردستان، ایلام، خوزستان و گلستان به‌مدت ۲ روز و در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر با اجرای نمایش‌های آیینی، محلی و موسیقی بومی اقوام، رنگ و بویی ملی به مراسم‌های نوروزی بخشیدند.

وی اظهار کرد: ایجاد فضای شاد و مفرح و معرفی هنرهای اصیل و محلی مناطق مختلف کشور مهم‌ترین اهدف برگزاری این جشنواره بود.

مهرزاد با بیان اینکه در پایان این جشنواره از هنرمندان گروه‌های مختلف تجلیل شد، افزود: عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، عرضه انواع غذاهای محلی، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، موسیقی و نمایش از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره در استان بود که با استقبال کم‌نظیر همشهریان، مسافران و گردشگران نوروزی روبرو شد.

نظر شما