شناسهٔ خبر: 59366285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وبلاگ مشرق

آزادی مجرمان اسیدپاشی روی صورت بدحجاب‌ها! / "تکرار تحریم"؛ خط و نشان چپ‌ها برای انتخابات ۱۴۰۲

چهره های ستادی جریان چپ در ادامه رفتار شریرانه تحریم انتخابات ۱۴۰۰ می گویند اگر نظام سیاسی در انتخابات ۱۴۰۲ مشارکت بالا می‌خواهد باید نامزدهای بی صلاحیت ما را تأیید صلاحیت کند و گرنه...

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی است روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حاکمیت باید بپذیرد و گرنه...

"تکرار تحریم"؛ خط و نشان چپ‌ها برای انتخابات ۱۴۰۲

آزادی مجرمان اسیدپاشی روی صورت بدحجاب‌ها! / "تکرار تحریم"؛ خط و نشان چپ‌ها برای انتخابات ۱۴۰۲محمود میرلوحی، از فعالان اصلاح طلب در اشاره به برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم در سال جدید به ایلنا گفته است: حاکمیت باید بپذیرد که میزان رأی ملت و مشارکت حداکثری راه‌حل است. این شیوه نظارت در انتخابات باید اصلاح شود و بعد از آن بپذیریم یک آشتی ملی، گفت‌وگوی ملی و همبستگی ملی شکل بگیرد.

او می افزاید: بعد از اعتراضاتی که اخیرا شکل گرفت، حاکمیت لازم است در رفتار خود اصلاحات جدی انجام دهد. در انتخابات ۱۴۰۰ دیده شد که برخی از کارشناسان و افراد دلسوز گفتند اگر مشارکت حداکثری کنار گذاشته شود، آسیب‌هایی را به دنبال خواهد داشت، اما متاسفانه مسیر انتخابات برعکس برنامه‌ریزی شد و نتیجه چیزی شد که امروز می‌بینیم. بنابراین مسئولان حاکمیت باید این موضوعات را ببینند. اگر نبینند معلوم است که آن نتیجه‌ای که در انتخابات ۱۴۰۰ رقم خورد بار دیگر تکرار می‌شود.

میرلوحی تصریح می کند: مسئولان اگر می‌خواهند ببینند، باید اعمال و رفتارشان به شکلی باشد که ظاهری نباشد و در عمل نیز این اقدامات در سطح جامعه در نزد مردم، صاحبنظران و روشنفکران و فعالان سیاسی احساس شود که قرار است به قانون اساسی عمل شود. بنا نیست تبدیل به ابزاری شود که رای و حقوق ملت نادیده گرفته شود. اگر این روند به درستی اصلاح شد و شاهد اجرای درست قانون اساسی بودیم، آن زمان، مجلس، مجلس اکثریت، دولت، دولت اکثریت، قوه قضاییه مستقل و مدافع حقوق ملت، رسانه ملی در اختیار مردم و نه در اختیار افراد و گروه خاصی خواهد بود. [۱]

*اظهارات میرلوحی اظهارات کسی است که فکر می کند در اثر رفتار شریرانه خود مبنی بر تحریم انتخابات ۱۴۰۰ و تشویق کسانی از مردم به ندادن رأی؛ اکنون به پیروزی دست یافته و میتواند از موضع بالاتر گروکشی کند و بهانه میزان مشارکت، نظام حکومتی کشور را مجبور به عقب نشینی سازد!

ولی ما این مژده را به آقای میرلوحی و دوستانشان میدهیم که همان تغییری که در رفتار نظام اسلامی پس از اغتشاشات آبان ۹۸ و یا فتنه ۸۸ دیده شد؛ پس از این هم دیده خواهد شد!

مشارکت بالای انتخاباتی اگرچه یک امتیاز است لکن میرلوحی باید بداند که قوام یک انتخابات و آبروی یک نظام سیاسی به میزان مشارکت وابسته نیست. چون میزان مشارکت تحت تأثیر عوامل بسیاری قرار دارد و ایران اسلامی هم همانند دیگر حاکمیت های پیشرفته در دنیا ممکن است هر از گاهی با مشارکت پایین انتخاباتی مواجه شود. بلکه قوام انتخابات و تبلور آبرو و قدرت نظام سیاسی در "برگزاری انتخابات قانونی و رعایت قانون" با هر میزان مشارکتی است.

مسئله ای که در تمام انتخابات های پیش از این شاهدش بوده ایم و به فضل الهی و خواست مردم؛ پس از این نیز ادامه خواهد یافت.

در بحث زمزمه های میرلوحی برای اغتشاشات نیز مردم شاهد باشند که برخی محافل تحلیلی پس از رفتار شریرانه ستاد جریان چپ در تحریم انتخابات ۱۴۰۰ تأکید کردند که هدف اینان ایجاد آشوب خیابانی است زیرا جریانی که صندوق رأی را بر زمین می گذارد قطعا اسلحه برمی دارد. اما سران جریان چپ این حقیقت را -شاید برای پنهان ماندن طرح آشوب- کتمان کردند.

پس در این فقره نیز ما با یک توطئه از پیش طراحی شده مواجهیم که عقب نشینی نظام سیاسی در مقابل آن یک بی خردی بزرگ است که قطعا رخ نخواهد داد.

گفتنیست برخی اصلاح طلبان ستادی تأکید کرده اند که انتخابات ۱۴۰۲ را نیز تحریم خواهند کرد.

***

خاطره‌ای عجیب درباره رفتار خوئینی‌ها با تندروهای مدعی مذهب

مجرمان اسیدپاشی روی صورت بدحجاب‌ها آزاد شدند!

آزادی مجرمان اسیدپاشی روی صورت بدحجاب‌ها! / "تکرار تحریم"؛ خط و نشان چپ‌ها برای انتخابات ۱۴۰۲

محمدرضا باهنر، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیرا در یک برنامه تلویزیونی، به نقل خاطره ای جالب از "محمد موسوی خوئینی ها" چهره ستادی جریان چپ و دبیر کل تشکل اصلاح طلب مجمع روحانیون مبارز پرداخته است.

او در این خاطره که در اوایل انقلاب رخ داده است، می گوید: یک سری جوان در خیابان ولیعصر روی صورت چند بی حجاب اسید پاشیده بودند. آقای ناطق-نوری- وزیر کشور بود و اینها را بازداشت کرد. آقای خوئینی ها که دادستان کشور بود اما خطاب به وزیر کشور گفته بود "تو چرا بازداشت کردی؟ اینها حزب‌الهی بودند و به وظایفشان عمل کردند" و دستور آزادی آنها را داد! [۲]

*ما قضاوت درباره این خاطره جالب مهندس باهنر را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم.

طرفه آنکه امروز می بینیم همین طیف حامیان اسیدپاشی به صورت بدحجاب ها و پونز فرو کردن روی پیشانی دختران بدحجاب؛ اما به حامیان اغتشاش "زن، زندگی آزادی" و نیز تحریم انتخابات بدل شده اند و به اسم اصلاح‌طلبی در مقابل ایدئولوژی انقلاب اسلامی قد علم کرده اند.

این نمایش جز با "جهاد تبیین" و تعقل مردم رسوا نخواهد شد.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1341383

2_mshrgh.ir/1475445

نظر شما