شناسهٔ خبر: 59366225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بیشترین مسافران نوروزی وارد کدام استان ها شدند؟

استان گیلان در جاذبه‌های گردشگری و میراث‌ فرهنگی از تنوع بالایی بهره‌مند است. باید اطلاع‌رسانی لحظه‌ای داشته باشیم تا در بخش‌هایی که تراکم وجود دارد به مسافران اطلاعات لازم داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عزت‌الله ضرغامی گفت: دشمن تلاش می‌کند کردستان را نا امن جلوه دهد. بخش زیادی از برنامه‌های استکبار برای ایجاد ایران‌هراسی مربوط به کردستان است. تلاش می‌کنیم تا این استان را به‌عنوان مقصد طبیعت‌گردی معرفی کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشستی با اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که چهارمین روز فروردین‌ ۱۴۰۲ در معاونت گردشگری برگزار شد، به ظرفیت‌های برخی استان‌ها در گردشگری اشاره کرد و افزود:‌ استان فارس یکی از استان‌های محوری در تعطیلات نوروز است.

او در حالی‌که طبق گزارش پلیس راه کشور بیشترین مسافران ورودی و ماندگانی پس از مازندران به استان گیلان اختصاص داشته است، از استاندار و آموزش و پرورش استان گیلان برای اسکان مسافران تشکر کرد و گفت: نسبت به گیلان به خاطر انبوه ورود گردشگر حساسیت دارم و تلاش می‌کنیم که خدمات خوبی به مسافران ارائه شود.

ضرغامی اضافه کرد: استان گیلان در جاذبه‌های گردشگری و میراث‌ فرهنگی از تنوع بالایی بهره‌مند است. باید اطلاع‌رسانی لحظه‌ای داشته باشیم تا در بخش‌هایی که تراکم وجود دارد به مسافران اطلاعات لازم داده شود. گیلان در چند روز اخیر با موج گردشگران روبرو بوده و  خوشبختانه در مدیریت مسافران موفق بوده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در اهمیت گردشگری در استان سمنان، ‌ اظهار کرد: سمنان به جز این‌که در مسیر مشهد قرار دارد از اهمیت زیادی به لحاظ تنوع در ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری برخوردار است و باید به عنوان مقصد گردشگری شناخته شود. باید تلاش کنیم سمنان و شهرهای مختلف که مشحون از میراث‌فرهنگی و تمدنی است  به مقصد گردشگری تبدیل شود.  

کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان آزاد شد

او ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ایم عملیات مرمت، جاذبه گردشگری است. در حقیقت خود کارگاه میراث‌فرهنگی جاذبه گردشگری است نباید بازدید مردم به دلیل مرمت متوقف شود. از نظر من هیچ اشکالی ندارد مسیری برای تردد مردم در نظر گرفته شود. کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کاروانسراهای کشور است. با زحمتی که دستگاه قضایی برای آزادسازی این کاروانسرا کشید موجب شد مردم از آن به عنوان یک جاذبه تاریخی، بتوانند به زودی بازدید کنند، این بنا باید مرمت شود و در کنار آن جاذبه‌های تکمیلی ایجاد کنیم تا از مقاصد مهم گردشگری کشور شود.

ضرغامی سپس درباره گردشگری در استان کردستان گفت: رشد گردشگر با تنوعی که در کردستان وجود دارد، افتخارآفرین است. دشمن تلاش می‌کند کردستان را ناامن جلوه دهد بخش زیادی از برنامه‌های استکبار برای ایجاد ایران‌هراسی مربوط به کردستان است. تلاش می‌کنیم تا این استان را به‌عنوان مقصد اکوتوریسم و طبیعت‌گردی معرفی کنیم تا گردشگری کشور را مدیریت کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین بیان کرد: ماموریت‌های اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور سنگین است. از تمام اعضای ستاد که برای مردم شادی ایجاد کردند و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری موجب شادی‌آفرینی شدند، تشکر می‌کنم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما