شناسهٔ خبر: 59366141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده پلیس راه کندوان:

محور کندوان با هدف ایمن‌سازی مطلوب‌تر باردیگر مسدود شد

نوشهر- ایرنا- فرمانده پلیس راه کندوان از مسدود شدن این محور کوهستانی با هدف ادامه اجرای عملیات لق گیری سنگ ها برای ایمن سازی مطلوب تر از ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه صبح امروز شنبه خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرگرد محمد احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این محور از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روز جمعه از سمت شمال به جنوب برای روان سازی ترافیک در جاده های اصلی به صورت موقت بازگشایی شده بود تا این که صبح امروز مجدد مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محور چالوس - کرج محدوده کندوان روز گذشته بر اثر سقوط چند مورد سنگ از بالا دست به کف جاده در نقاطی از جمله هریجان و سیاه بیشه مسدود شده بود که پس از اطلاع از وقوع این حوادث راهداران منطقه با هماهنگی ماموران پلیس راه برای پاکسازی مسیر در نقاط یاد شده اقدام کردند.
فرمانده پلیس راه کندوان با اشاره پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی و وزش باد اظهارداشت: عابران سواره در هیچ شرایطی در نقاط حادثه خیز این محور که احتمال سقوط سنگ محتمل است، توقف نکنند.

سرگرد احمدی سقوط سنگ ها را از جمله چالش های این محور پرتردد کشور برشمرد و تاکید کرد: مسافران همچنین قبل از آغاز سفر از سامانه های هواشناسی و ۱۱۰ و ۱۴۱ پلیس نیز از وضعیت راه های مناطق کشور از جمله محور کوهستانی کندوان مطلع شوند تا با مشکل برخورد نکنند.
محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.
برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

در دور اول سفر تعطیلات نوروزی روزانه حدود ۲۵ هزار دستگاه خودرو از محور تردد داشتند.

طبق آمار اداره کل میراث فرهنگی مازندران از آغاز طرح نوروزی تا امروز افزون بر هشت میلیون مسافر و گردشگر به این استان سفر کردند.

نظر شما