شناسهٔ خبر: 59364395 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گلکسی F14 سامسونگ با اگزینوس 1330 و باتری قدرتمند به میدان آمد

صاحب‌خبر -

پس از معرفی گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A و گلکسی M، حالا نوبت به جدیدترین گوشی از سری گلکسی F سامسونگ رسیده است. گلکسی F14، میان‌رده قدرتمند کره‌ای‌ها است که به تراشه اگزینوس ۱۳۳۰ مجهز شده است.

شرکت سامسونگ امروز رسما از گوشی گلکسی F14 در کشور هند رونمایی کرد. این گوشی از نظر مشخصات فنی و ویژگی‌ها شباهت زیادی به گلکسی ای ۱۴ و گلکسی ام ۱۴ دارد.

مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی گلکسی F14 سامسونگ

گوشی گلکسی اف ۱۴ سامسونگ به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD مجهز شده که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و رزولوشن فول اچ دی پلاس پشتیبانی می‌کند. قلب تپنده این گوشی سامسونگ تراشه اگزینوس ۱۳۳۰ است که از شبکه ۵ جی پشتیبانی می‌کند. یک لایه از گوریلا گلس ۵ از نمایشگر این گوشی حفاظت می‌کند.

گلکسی اف ۱۴ گلکسی اف ۱۴

یک باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به این گوشی نیرو می‌دهد که در مقایسه با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی گلکسی ای ۱۴ سامسونگ بزرگ‌تر است. گلکسی F14 سامسونگ از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند که یک استاندارد برای بسیاری از میان‌رده‌های سامسونگ مانند گلکسی A5x است. البته گلکسی ای ۱۴ و ام ۱۴ از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کنند که یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی و با دیافراگم f/1.8 است. در کنار این حسگر هم یک دوربین ماکرو دو مگایپکسلی قرار گرفته است. دوربین سلفی این مدل هم ۱۳ مگاپیکسلی و با دیافراگم f/2.0 است.

در زمان عرضه به بازار این مدل از اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 بهره می‌برد. البته این مدل، یک نقطه ضعف هم دارد و آن استفاده از نسخه Core رابط کاربری وان یو آی است که قابلیت‌های کمتری در مقایسه با نسخه اصلی دارد. آن طور که سامسونگ اعلام کرده این مدل می‌تواند در سال‌های آینده دو آپدیت بزرگ سیستم عامل اندروید و سه سال پشتیبانی امنیتی دریافت کند.

قیمت گوشی گلکسی اف ۱۴ سامسونگ

طبق اطلاعات منتشر شده گوشی گلکسی F14 سامسونگ در نسخه مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت حدودی ۱۵۷ دلار روانه بازار می‌شود. نسخه مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هم با قیمت حدودی ۱۷۶ دلار به فروش می‌رسد.

گلکسی F14 گلکسی F14

همان طور که گفتیم این گوشی فقط در کشور هند به بازار عرضه می‌شود و خبری از عرضه جهانی آن نخواهد بود. با این حال ممکن است مانند سال‌های اخیر، شاهد وارد شدن سری گلکسی اف سامسونگ به صورت محدود به کشور باشیم.

در صورت وارد شدن گلکسی F14 به ایران، آیا حاضر به خریدش هستید؟ نظر خود را با گجت نیوز و کاربرانش به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها:

نظر شما