شناسهٔ خبر: 59354037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ماه رمضان و عید نوروز فرصت خوبی برای تقویت بنیان خانواده است...

اقتصاد ایران: قم- عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دشمنان در جنگ ترکیبی به دنبال از میان برداشتن بنیان خانواده هستند که ماه مبارک رمضان و عید نوروز فرصت خوبی برای تقویت بنیان خانواده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم بعد از ظهر پنجشنبه در سخنرانی پیش از آغاز برنامه ترتیل خوانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: تقارن نوروز با حلول ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی است تا بنیان خانواده‌ها استحکام یابند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دشمنان در جنگ ترکیبی به دنبال از میان برداشتن بنیان خانواده هستند که ماه مبارک رمضان و عید نوروز فرصت خوبی برای تقویت بنیان خانواده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ۳۵ سوره مبارکه بقره ابراز داشت: خداوند در این آیه به حضرت آدم می‌فرماید که با همسرش در بهشت ساکن شود و در ادامه نیز می‌فرماید شیطان برای وسوسه کردن هم به سراغ انسان و هم خانواده وی می‌رود و در حقیقت سعادت و شقاوت انسان‌ها در کانون خانواده رقم می‌خورد.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه تشکیل خانواده اثرات بسیاری در ساخت فردی و اجتماع دارد بیان داشت: حفظ و حراست از کیان خانواده بسیار مهم است و ولنگاری جنسی موجب تضعیف خانواده می‌شود و به همین دلیل در اسلام آمده است که افرادی که ازدواج می‌کنند نصفی از دین آنان تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه در کانون خانواده تربیت فرزندان شکل می‌گیرد به همین دلیل خانواده از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است افزود: خانواده‌ها می‌بایست به تربیت دینی فرزندان خود اهتمام داشته باشند و آنان را با فرایض دینی آشنا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خانواده‌ها می‌بایست نسبت به تربیت فرزندان خود توجه لازم را داشته باشند چرا که این امر موجب جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود و خانواده می‌بایست کانون مهرورزی و مهربانی باشد.

حجت الاسلام ابوالقاسم با بیان اینکه افرادی که تنهایی زندگی می‌کنند در معرض آسیب‌های روحی و روانی قرار دارند افزود: کسانی که در خدمت خانواده خود هستند در روایات مختلف جایگاه ویژه ای برای آنان بیان شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما