شناسهٔ خبر: 59353910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس:

هدایت نقدینگی به سمت تولید به کنترل تورم منجر می‌شود

مشگین‌شهر- نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی مردم به سمت تولید و حمایت از این بخش، کنترل تورم را در جامعه زمینه‌ساز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در کنار اصلاح ساختار بودجه کشور و کاهش کسری در روند بودجه سالانه، باید زمینه و بستر حمایت همه‌جانبه از تولید فراهم آید تا منابع مردم به جای خرید کالاهای غیرضرور و تورم‌زا به سمت تولید هدایت شود تا بستر اشتغال و تحول اقتصادی در جامعه شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های مردم باید به شکل صحیح و اصولی از سمت خرید و فروش مسکن، ارز، طلا و سایر کالاهای سرمایه‌ای به سمت کالاهای تولیدی سوق پیدا کند تا ما بتوانیم با حمایت و پشتیبانی از تولید و رشد مناسب آن تورم را نیز کنترل کنیم.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نگاه عالمانه مقام معظم رهبری را به حوزه اقتصادی به ویژه مهار تورم و توجه به رشد تولید یادآور شد و گفت: ما زمانی می‌توانیم اقتصاد سالم همراه با مؤلفه‌های رشد واقعی را داشته باشیم که سرمایه‌های مردم و همچنین نظام پولی کشور به درستی به سمت تولید آن هم تولید مولد حرکت کرده و در بلند مدت بتوانیم تورم را نیز با هوشمندی کنترل کنیم.

عباس‌زاده مشکینی افزود: در کنار تقویت پایه‌های پولی کشور، ما به شدت نیازمند نگاه علمی و کارشناسی به سیستم بانکی و تسهیلات‌دهی آنها داریم تا جلوی خلق پول جدید با همراهی و نظارت بانک مرکزی گرفته شده و یک حرکت معقول و منطقی را در سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی شاهد باشیم.

وی ضرورت تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیربنایی کشور را با همکاری بخش خصوصی به شکل سودآور یادآور شد و خاطرنشان کرد: با واقعی کردن قیمت اجرای این پروژه‌ها و سودآوری آن به نفع بخش خصوصی می‌توانیم منابع کشور را به این سمت هدایت کرده و با شفافیت و سودآوری بیشتر به تقویت نظام اقتصادی نیز کمک کنیم.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از راه‌های مؤثر در این زمینه را توجه دولت به مولدسازی به شکل آشکار و شفاف اعلام کرد و ادامه داد: از این منبع نیز می‌توان منابع خوبی را تأمین کرده و در مسیر ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اقتصادی به کار گرفت.

نظر شما