شناسهٔ خبر: 59353906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با ماه مبارک رمضان انجام شد؛

برپایی ۲۰۰ محفل قرآنی در اردبیل

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ۲۰۰ محفل و مجلس جمع‌خوانی قرآن در شهرهای مختلف استان اردبیل برپا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر پنجشنبه در مراسم آغازین محفل جزءخوانی در مصلای اردبیل اظهار کرد: در این محافل و مجالس قرآنی تلاش بر این است تا آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان حضور پرشور داشته و پیام و مفاهیم قرآنی را با قرائت و درک آن به شایستگی دریافت کرده و در مسیر قرآنی گام بردارند.

وی تصریح کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان شهرهای مختلف استان با محوریت مساجد حال و هوایی متفاوت پیدا کرده و حتی شاهد حضور میهمانان و گردشگران نوروزی هستیم که با رغبت و انگیزه‌ای مضاعف در این مجالس و محافل حاضر شده تا در این ماه با آداب و سنن اردبیلی‌ها در پاسداشت ماه رمضان و ضیافت الهی آشنا شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در کنار جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی نیز برگزار می‌شود و قرار شده در ۳۰ محله، ۳۰ مسجد برپایی سفره‌های افطاری را نیز با محوریت میهمانان و گردشگران نوروزی شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: هیئت رزمندگان نیز مراسم جزءخوانی را بعد از نماز صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء با حضور اساتید برجسته در مهدیه اردبیل برگزار می‌کند تا در تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، روح و جان انسان‌ها طراوتی متفاوت پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از امروز تا آخر ماه مبارک رمضان محفل جزءخوانی قرآن در مصلای بزرگ اردبیل برپا شده که این محفل از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به مدت ۱.۵ ساعت برگزار می‌شود که علاوه بر جمع‌بندی و جزءخوانی قرآن کریم، سخنرانی علما و ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی را برای مراجعین شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از ماه رمضان به عنوان فرصتی استثنایی برای راز و نیایش با معبود و بازگشت به مسیر حق و حقیقت یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم در سایه این ماه با عظمت، جامعه ما روح با طراوت معنوی پیدا کرده و از برخی معاصی و انحراف‌ها به دور باشیم.

وی برپایی ۲۰۰ مجلس ترتیل و جزءخوانی قرآن و سایر مجالس سخنرانی و محافل معنوی را در این ایام یادآور شد و اضافه کرد: ۷۵۰ مبلغ و مبلغه نیز با حضور در مساجد و محافل مختلف زمینه و بستر همدلی بیشتر را در سطح جامعه به ویژه محلات مختلف فراهم می‌آورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم خروجی این برنامه‌های معنوی در این ماه با عظمت به نزول رحمت الهی و نشر مفاهیم ارزشی منجر شود.

نظر شما