شناسهٔ خبر: 59353805 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰ به چند می رسد؟

بررسی آینده ارز دیجیتال کاردانو یا هر کوین دیگری در بازار رقابتی ارزهای دیجیتال که هر روز تعداد پروژه‌های جدیدی به آن اضافه می‎شود، کار آسانی نیست. برای همگام‌شدن با این صنعت به شدت درحال‌رشد، نیاز به آپدیت کردن اطلاعات تخصصی خود به صورت روزانه دارید. در این مقاله از اقتصاد آنلاین به عملکرد رمزارز کاردانو تا به امروز و نظرات کارشناسان از آینده‌ ارز دیجیتال کاردانو می‌پردازیم.

صاحب‌خبر -
  • کاردانو (Cardano) چیست؟
  • عملکرد ارز دیجیتال کاردانو از ابتدا تا کنون چگونه بوده است؟
  • آینده ارز دیجیتال کاردانو وابسته به آپدیت‌های آن
  • عملکرد قیمتی کوین ADA تا به امروز
  • آینده ارز دیجیتال کاردانو چگونه خواهد بود؟
  • تحلیل تکنیکال آینده ارز کاردانو
  • تحلیل فاندامنتال آینده رمزارز کاردانو
  • پیش‌بینی آینده قیمت ارز کاردانو تا سال 2030
  • پیش‌بینی آینده رمز ارز کاردانو تا انتهای سال ۲۰۲۳
  • پیش‌بینی آینده ی ارز کاردانو در سال ۲۰۲۴
  • پیش‌بینی آینده ارز کاردانو در سال ۲۰۲۵
  • پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال کاردانو در سال 2030
  • تحلیل آینده ارز کاردانو از نظر کارشناسان معتبر
  • پیش بینی آینده ارز کاردانو از نظر تریدینگ بیست (Trading Beasts)
  • پیش بینی آینده ارز کاردانو از نظرکوین سوییچ (Coin switch)
  • پیش بینی آینده ارز کاردانو از نظر دیجیتال کوین (Digital Coin)
  • پیش بینی آینده ارز کاردانو از نظر ولت اینوستر (Wallet Investor)
  • سؤالات متداول

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ اگر قصد دارید روی آینده ارز دیجیتال کاردانو تمرکز کنید، توضیح کاملی درباره نحوه عملکرد این ارز دیجیتال تا به امروز، تحلیل تکنیکالی و فاندامنتالی آن تا به امروز و آینده‌ای کاردانو لازم دارید. به خاطر داشته باشید که اگر خواهان موفقیت و سود بلندمدت در بازار رمزارزها هستید، به طور کلی، تجارت ارزهای دیجیتال نیازمند یک تلاش مداوم در کنار صبر و تحقیق است. در ادامه ارز دیجیتال کاردانو را بررسی می‌کنیم.

کاردانو (Cardano) چیست؟

کاردانو که اغلب به عنوان «قاتل اتریوم» شناخته می‌شود، با فناوری بلاکچین امن، امکان ارائه قراردادهای هوشمند و موارد کاربردی دیگر در بازار ارزهای دیجیتال جایگاه بالایی از نظر ارزش بازار و محبوبیت در بین طرف‌داران خود دارد.

ارز دیجیتال کاردانو که تحت نماد ADA در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود، توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) معرفی شد و از مکانیزم «اثبات سهام» استفاده می‌کند که در آن دارندگان ارز در ازای دریافت پاداش، موظف به تأیید معاملات هستند.

تمرکز کاردانو بر روی داده‎های بادقت بررسی شده و رویکردهای مبتنی بر شواهد (Evidence-Based Approaches) در توسعه آن، این رمزارز را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند. اکثریت بازار ارزهای دیجیتال به‌سرعت پیش می‌روند، اما کاردانو رویکرد دیگری دارد و در واقع با هدف افزایش احتمال شناسایی خطرات احتمالی توسط توسعه‌دهندگان، آهسته‌تر و روشمندتر حرکت می‌کند.

عملکرد ارز دیجیتال کاردانو از ابتدا تا کنون چگونه بوده است؟

ارز دیجیتال کاردانو در سال ۲۰۱۵ تأسیس و با عرضه اولیه (ICO) ۶۲.۲ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ توسط چارلز هاسکینسون که یکی از بنیان‎گذاران اتریوم نیز بود، راه‌اندازی شد. طبق وب‌سایت رسمی این ارز دیجیتال، کاردانو خود را به این صورت معرفی کرده است: «فناوری‌های پیش‌گام را برای ارائه امنیت و پایداری بی‌نظیر به برنامه‌ها، سیستم‌ها و جوامع غیرمتمرکز ترکیب می‌کند».

هاسکینسون یک شرکت تحقیقاتی و مهندسی بلاکچین مستقر در هنگ‌کنگ با نام Input Output Hong Kong (IOHK) را تأسیس کرد که پروژه ارز دیجیتال کاردانو را همراه با بنیاد کاردانو و شرکت نرم‌افزار ژاپنی Emurgo توسعه می‌دهد.

بلاکچین کاردانو به نام جرولامو کاردانو(Gerolamo Cardano) ، یک دانشمند ایتالیایی قرن شانزدهم که دارای چند تخصص بوده، نام‌گذاری شده است. همچنین کوین اصلی این شبکه، ADA، به نام آدا لاولیس (Ada Lovelace)، ریاضی‌دان بریتانیایی قرن نوزدهم که به طور گسترده به عنوان اولین برنامه‌نویس کامپیوتر شناخته می‌شود، نام‌گذاری شده است.

این بلاکچین از پروتکل اوروبوروس (Ouroboros) استفاده می‌کند که غیرمتمرکز کردن شبکه را امکان‌پذیر می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا در عین ایمن ماندن، مقیاس‌پذیری را افزایش دهد. مانند بلاکچین اتریوم که در حال انجام یک سری ارتقاهاست، کاردانو نیز در حال پیاده‌سازی یک سری هارد فورک برای گسترش پروژه خود است. در مارس ۲۰۲۱، هارد فورک مری این شبکه را قادر ساخت تا به یک پلتفرم چند دارایی تبدیل شود.

آینده ارز دیجیتال کاردانو وابسته به آپدیت‌های آن

جدیدترین ارتقا به بلاکچین کاردانو هارد فورک واسیل (Vasil) بود که از ۲۹ ژوئن تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲ به تعویق افتاد. طبق یک پست وبلاگی از شرکت IOHK: «ارتقای واسیل از طریق ویژگی‌ها و بهبودهای جدید، عملکرد، مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری را افزایش می‌دهد». ارتقای واسیل علاوه بر بهبود قراردادهای هوشمند، بخشی از فاز باشو (Basho) در نقشه راه آینده ارز دیجیتال کاردانو است که بر مقیاس‌بندی و بهینه‌سازی شبکه و دفترکل تمرکز دارد و بهبودهای متعددی را برای دفترکل به همراه خواهد داشت.

2

هاسکینسون در یک به‌روزرسانی در ۱ آگوست ۲۰۲۲ گفت: «این پیچیده‌ترین ارتقای کاردانو در تاریخ آن است، زیرا شامل تغییرات در زبان برنامه‌نویسی آن و تغییرات در پروتکل اجماع و چندین چیز دیگر است».

نهاد IOHK علاوه بر کار روی ارتقا ارز دیجیتال کاردانو، زنجیره جانبی آلفا در بلاکچین کاردانو (Cardano sidechain Alpha) را با استفاده از ماشین مجازی اتریوم در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۲  راه‌اندازی کرد.

همچنین در ماه مارس ۲۰۲۲، زنجیره جانبی  میلکومدا سی وان (Milkomeda C1) در این پروژه راه‌اندازی شد. نیکو آرکوئروس (Nico Arqueros)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران dcSpark و یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی پروتکل میلکومدا، در ۳۱ جولای ۲۰۲۲ توییت کرد که این زنجیره نزدیک به ۷.۵ میلیون تراکنش را پردازش کرده است.

عملکرد قیمتی کوین ADA تا به امروز

ارزش کوین ADA تمایل به ردیابی روند کلی بازار ارزهای دیجیتال دارد. قیمت ADA در ۲ سپتامبر ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود یعنی ۳.۱ دلار رسید که دلیل آن ناشی از انتظارات بالای پیش از هارد فورک آلونزو (Alonzo) که قراردادهای هوشمند را به بلاکچین معرفی می‌کرد، بود.

پس از رسیدن به بالاترین سطح قیمتی فوق، ADA نزولی شد و سال ۲۰۲۲ را با قیمت ۱.۳۶ دلار آغاز کرد. سپس در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به ۰.۷۵۲۸ دلار کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال خود را در آغاز درگیری روسیه و اوکراین می‎فروختند. قیمت در اواخر مارس به سطح ۱.۲۴ دلار رشد یافت، اما نتوانست روند صعودی را حفظ کند و تا پایان آوریل ۲۰۲۲ دوباره به ۰.۷۴۲۴ دلار بازگشت.

این رمزارز در ۱۲ می ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح ۰.۴۰۶۵دلار سقوط کرد، زیرا کل بازارهای کریپتو به کاهش ارزش استیبل‌کوین UST و سقوط ارز دیجیتال ترا واکنش نشان دادند و شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین حد در ۲۰ سال اخیر صعود کرد.

نوسانات قیمتی در ADA ادامه داشت تا اینکه در سپتامبر، زمانی که سرمایه‌گذاران اجرای واسیل را پیش‌بینی می‌کردند، قیمت در ابتدا بهبود یافت و ADA در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ به بالاترین سطح دوره‌ای ۰.۵۲۳۵ دلار رسید. اما پس از آن، عوامل بازار به معنای کاهش قیمت بود. علی‌رغم اخبار مربوط به واسیل، قیمت ADA در ۲۱ اکتبر به پایین‌ترین سطح ۰.۳۳۱ دلار کاهش یافت و پس از بهبودی به سطح ۰.۴۳۶۲ دلار در ۵ نوامبر رسید.

به دنبال آن، صرافی FTX سقوط کرد  و بازار ارزهای دیجیتال دوباره سقوط کرد. به‌طوری‌که ADA را در ۲۱ نوامبر به پایین‌ترین سطح ۰.۲۹۷۳ دلار رساند، علی‌رغم اعلام اینکه استیبل‌کوین الگوریتمی DJED در بلاکچین کاردانو راه‌اندازی می‌شود.

این توکن همچنان به افت خود ادامه داد و سال ۲۰۲۲ را با ۰.۲۴۶۵ دلار به پایان رساند که نشان‌دهنده زیان سالانه بیش از ۸۰ درصد بود. بااین‌حال، از آن زمان به بعد با شروع سال ۲۰۲۳، بهبود بازار شاهد افزایش قیمت ADA بود و در ۱۶ فوریه سال جاری ارزش آن ۰.۴۱۹۲ دلار بود که بهترین قیمت آن از بعد از فروپاشی FTX بود. پس از آن، تا حدودی سقوط کرد و در زمان نوشتن این متن در محدوده ۰.۳۳۵ دلار معامله می‎شود.

3

آینده ارز دیجیتال کاردانو چگونه خواهد بود؟

برای بررسی قیمت کاردانو در آینده می‌توان به دو نوع تحلیل تکنیکالی و فاندامنتالی این ارز دیجیتال اکتفا کرد. در ادامه به بررسی هر دو مورد از ارز دیجیتال کاردانو می‌پردازیم.

تحلیل تکنیکال آینده ارز کاردانو

اگرچه گمانه‌زنی‌های زیادی در پیش‌بینی حرکت قیمت برای کاردانو و کل بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، برخی محرک‌های بزرگ برای قیمت کاردانو در آینده وجود دارد. شما می‌توانید از طریق تجزیه‌وتحلیل تکنیکال، دیدگاه روشن و مبتنی بر واقعیت را در مورد تصمیمات مربوط به معاملات خود دنبال کنید. در زیر وضعیت از پرکاربردترین شاخص‌های تکنیکالی در کاردانو آورده شده است:

  • میانگین متحرک‌ (MA)

با استفاده از میانگین‌های متحرک، معامله‌گران می‌توانند تعیین کنند که قیمت کاردانو در طول زمان چگونه تغییر کرده است و بر اساس اطلاعات در دست در آینده به کجا می‌رود. قیمت ADA پس از چند ماه در زیر میانگین متحرک ۱۰۰ روزه (MA 100) معامله‌شدن بالاخره در روند صعودی اوایل سال جاری به بالای این شاخص جهش کرد. اگر قیمت بتواند در بالای محدوده MA  ۱۰۰ روزه تثبیت شود، ادامه روند صعودی سال جاری ممکن است.

  • شاخص قدرت نسبی (RSI)

این شاخص برای بررسی این است که می‌خواهید تعیین کنید، آیا کاردانو بیش از حد خرید شده است یا بیش از حد فروخته شده است؟ می‌توانید از شاخص قدرت نسبی برای تعیین روند بازار استفاده کنید و بر اساس آن سرمایه‌گذاری یا خروج کنید. به‌عنوان‌مثال، نزول قریب‌الوقوع معمولاً با افزایش قیمت و سیگنال خرید بیش از حد پیش‌بینی می‌شود، در حالی که کاهش قیمت و سیگنال فروش بیش از حد، افزایش قیمت قریب‌الوقوع را پیش‌بینی می‌کند.

شاخص قدرت نسبی در نمودار هفتگی کاردانو پس از نزول به محدوده فروش بیش از حد به سمت بالا صعودی شده است و در حال حاضر در زیر مقدار ۵۰ ادامه می‌دهد.

  • واگرایی میانگین متحرک همگرایی یا مکدی (MACD)

شاخص واگرایی میانگین متحرک همگرایی یا MACD به مقایسه میانگین متحرک نمایی ۲۶ و ۱۲ دوره‌ای (EMA) اشاره دارد. این یک شاخص قابل‌اعتماد است که به شما امکان می‌دهد از زمانی که معامله‌گران در حال انتقال از خرید به فروش کاردانو هستند و بالعکس، مطلع شوید. در نمودار هفتگی کاردانو، شاخص مکدی یک روند صعودی را نشان می‌دهد.

تحلیل فاندامنتال آینده رمزارز کاردانو

گزاره ارزش متمایز کاردانو قدرت غیرقابل‌انکار آن است. این پروژه قصد ندارد کل بازار قراردادهای هوشمند و DApps را در اختیار بگیرد. در عوض، توسعه‌دهندگان بر ایجاد یک بخش مالی غیرمتمرکز کارآمد برای کشورهای در حال توسعه تمرکز می‌کنند.

لایه توافق کاردانو (Cardano Settlement Layer) و پیکربندی لایه محاسباتی آن همه چیز را از نظر فناوری سازماندهی شده و انعطاف‎پذیر نگه می‌دارد. تیم کاردانو به دلیل تعهدشان به شفافیت، بخش دفترکل زنجیره بلاک را متمایز از بخش محاسباتی بلاکچین حفظ می‌کنند.

علاوه بر این، ارز دیجیتال کاردانو در هفته حدود ۷۰۰ مشارکت را انجام می‌دهد و به حدود ۱۰۰ و ۱۵۰ توسعه‌دهنده دارد که به طور مداوم روی پروژه کار می‌کنند. با توجه به تعداد قابل‌توجهی از توسعه‌دهندگان، ممکن است کاردانو در تسلط بر بازار از اتریوم پیشی بگیرد و فعال‌ترین پروژه بلاکچین است.

از آنجایی که قدرت شبکه با تمرکززدایی افزایش می‌یابد و عرضه توکن ADA روی ۴۵ میلیارد واحد محدود می‌شود، مزایای بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاران در خرید، نگهداری و سپرده‌گذاری توکن‌های ADA وجود دارد.

پیش‌بینی آینده قیمت ارز کاردانو تا سال 2030

اکنون اجازه دهید به برخی از پیش‌بینی‌های قیمت ارز دیجیتال کاردانو در آینده نگاهی بیندازیم. مهم است در نظر داشته باشید که پیش‌بینی‌های قیمتی، به‌ویژه برای دارایی‌های نوسان پذیری؛ مانند ارزهای دیجیتال، اغلب دشوار است. علاوه بر این، پیش‌بینی‌های قیمت رمزارزها در بلندمدت اغلب با استفاده از یک الگوریتم خاص انجام می‌شوند که می‌توانند در هر زمانی تغییر کنند و آپدیت شوند.

4

پیش‌بینی‌های ما از قیمت ارز دیجیتال کاردانو در آینده بر اساس داده‌های فعلی بازار این ارز دیجیتال است که در حال حاضر استفاده وجود دارند. پس قاعدتاً با تغییر این داده‌ها پیش‌بینی‌ها هم باید به‌روز شوند. مجموعه اقتصاد آنلاین سعی می‌کند در آموزش‌های بعدی خود موارد لازم را به‌روز کند.

پیش‌بینی آینده رمز ارز کاردانو تا انتهای سال ۲۰۲۳

با توجه به تجزیه‌وتحلیل تکنیکالی قیمت مورد انتظار کاردانو در پایان سال ۲۰۲۳، حداقل ۰.۴۴۹۹۵۵ دلار خواهد بود. حداکثر سطحی که قیمت ADA می‌تواند به آن برسد ۰.۵۰۹۹۴ دلار است. میانگین قیمت محدوده ۰.۴۵۹۹۵۴ دلار پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی آینده ی ارز کاردانو در سال ۲۰۲۴

پس از تجزیه و تحلیل قیمت کاردانو در سال‌ قبل، فرض می‌شود که در سال ۲۰۲۴، حداقل قیمت کاردانو حدود ۰.۶۵۹۹۳۴ دلار خواهد بود. حداکثر قیمت مورد انتظار ADA ممکن است حدود ۰.۷۸۹۹۲۱ دلار باشد. به طور متوسط، قیمت معاملات کاردانو ممکن است ۰.۶۷۹۹۳۲ دلار در سال ۲۰۲۴ باشد.

پیش‌بینی آینده ارز کاردانو در سال ۲۰۲۵

بر اساس تحلیل کارشناسان ارزهای دیجیتال در مورد قیمت کاردانو، انتظار می‌رود ADA در سال ۲۰۲۵ به ترتیب حداقل و حداکثر قیمت‌های زیر را داشته باشد. حدود ۰.۹۳۹۹۰۶ دلار و ۱.۱۳ دلار. میانگین قیمت مورد انتظار ۰.۹۷۹۹۰۲ دلار است.

پیش‌بینی آینده ارز کاردانو در سال ۲۰۲۶

فرض بر این است که در سال ۲۰۲۶، حداقل قیمت کاردانو ۱.۴ دلار باشد، در حالی که حداکثر آن می‌تواند به ۱.۶۶ دلار برسد. میانگین قیمت ADA می‌تواند در سطح ۱.۴۳ دلار باشد.

پیش‌بینی آینده رمزارز کاردانو در سال ۲۰۲۷

بر اساس تجزیه‌وتحلیل کارشناسان رمزارزها پیش‌بینی می‌شود، حداکثر و حداقل قیمت ADA در سال ۲۰۲۷، به ترتیب ۲.۳۶ دلار و ۲.۰۳ دلار باشد.

پیش‌بینی آینده ی ارز کاردانو در سال ۲۰۲۸

کارشناسان کریپتو مدام در حال تجزیه و تحلیل نوسانات کاردانو هستند. بر اساس پیش‌بینی‌های آن‌ها، میانگین تخمینی قیمت ADA در سال ۲۰۲۸ حدود ۳.۰۶ دلار خواهد بود. همچنین ممکن است بازة قیمتی حداقل ۲.۹۵ دلار و حداکثر ۳.۴۹ دلار را دنبال کند.

پیش‌بینی آینده رمزارز کاردانو در سال ۲۰۲۹

تخمین زده می‌شود که ADA در سال ۲۰۲۹ بین ۴.۲۹ تا ۵.۱۲ دلار معامله شود.

پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال کاردانو در سال 2030

در انتهای دهة فعلی یعنی سال ۲۰۳۰ انتظار می‌رود قیمت کاردانو به ۷.۵۳ دلار برسد. با این حال، حداقل نرخ قیمتی برای ADA در سطح ۶.۲۹ دلار و به صورت میانگین قیمت مورد انتظار ۶.۵۲ دلار در نظر گرفته می‌شود.

5

تحلیل آینده ارز کاردانو از نظر کارشناسان معتبر

برای پاسخ به این سؤال که آیا کاردانو می‌تواند دوباره روند صعودی خود را در آینده به دست آورد؟ به بررسی چند نظر از متخصصان می‌پردازیم:

پیش بینی آینده ارز کاردانو از نظر تریدینگ بیست (Trading Beasts)

تریدینگ بیست به طور محافظه‌کارانه‌ای قیمت ADA را صعودی می‎بیند. طبق این پلتفرم، پیش‌بینی می‌شود که قیمت کاردانو تا ابتدای آگوست ۲۰۲۳ به ۰.۴۸۰۷۱۸۷ دلار برسد. تریدینگ بیست همچنین پیش‌بینی می‌کند که حداکثر قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۳ به ۰.۶۰۰۸۹۸۴ دلار صعود کند.

پیش بینی آینده ارز کاردانو از نظرکوین سوییچ (Coin switch)

کوین سوییچ معمولاً در مورد پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال کاملاً محافظه‌کار است و ما می‌توانیم آن را در پیش‌بینی قیمت ADA نیز ببینیم. این پلتفرم بر این باور است که کاردانو یک فناوری به‌سرعت درحال‌رشد است و در سال‌های آینده شاهد پذیرش گسترده‌تری خواهد بود. این به طور طبیعی باید منجر به قیمت‌های بالاتر کوین ADA شود، اما کوین سوییچ برخی از معایب را نیز ذکر کرده است که ممکن است مانع از حرکت صعودی قیمت شود.

پیش بینی آینده ارز کاردانو از نظر دیجیتال کوین (Digital Coin)

این وب‌سایت انتظار دارد که ADA در مارس ۲۰۲۳ به بالای ۰.۵۱ دلار برسد و در سطح ۰.۸ دلار تثبیت شود. طبق تحلیل این سرویس، پیش‌بینی می‌شود قیمت کاردانو پتانسیل رسیدن به بالای ۰.۸۷ دلار را در سال ۲۰۲۳ نیز دارد.

6

پیش‌بینی قیمت کاردانو توسط قیمت Digital Coin.

پیش بینی آینده ارز کاردانو از نظر ولت اینوستر (Wallet Investor)

پیش‌بینی ولت اینوستر نسبت به قیمت رمزارز ADA ضعیف است و دیدگاه نزولی دارد. این پلتفرم انتظار دارد که ارز دیجیتال کاردانو در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به محدوده ۰.۰۳ دلار کاهش یابد که کمتر از یک دهم قیمت کاردانو در محدوده‌های فعلی است؛ بنابراین سرمایه‌گذاری روی این پروژه را توصیه نمی‌کند.

پیش‌بینی برخی دیگر از پلتفرم‌های مشهور نیز در همین راستا است. به‌عنوان‌مثال کوین کدکس (CoinCodex) یک پیش‌بینی کوتاه‌مدت از قیمت کاردانو برای سال ۲۰۲۳ دارد که نشان می‌دهد این رمزارز می‌تواند تا ۸ مارس ۰.۳۴۸۱۶۵ دلار و تا ۲ آوریل ۰.۲۹۴۸۱۷ دلار معامله شود. با این حال، تا سال ۲۰۳۰، این سایت پیش‌بینی می‌کند که ADA می‌تواند به ۲.۱۱ دلار رشد کند.

در همین حال، طبق پیش‌بینی قیمتی که کاپیتان آلت‌کوین (CaptainAltCoin) از ADA داشت، کاردانو می‌تواند تا ۰.۲۱۴۷ دلار در ماه مه ۲۰۲۳ کاهش یابد و در مارس سال آینده به ۰.۴۷۷۸ دلار رشد کند. سپس این سایت قیمت کاردانو را برای سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی کرد که با ۰.۸۴۵۶ دلار معامله خواهد شد، اما گفت که ممکن است تا مارس ۲۰۲۸ به ۰.۷۳۱ دلار کاهش یابد.

طبق آخرین پیش‌بینی کاردانو از پلتفرم Changelly ، تا پایان سال ۲۰۲۳، حداقل ارزش این ارز دیجیتال حدود ۰.۴۶دلار خواهد بود. حداکثر قیمت مورد انتظار برای آن نیز حدود ۰.۵۶ دلار در نظر گرفته شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های پلتفرم GOV Capital از بازار رمزارزها، روند ارزهای دیجیتال طی ۵ سال آینده صعودی خواهد بود و به طور خاص پیش‌بینی می‌کند که قیمت ADA/USD طی ۵ سال آینده تا سطح ۹.۹۵۸ دلار رشد خواهد کرد.

سؤالات متداول

آیا کاردانو برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

کاردانو بر اساس نقشه راه، مشارکت‌های استراتژیک، برنامه‌های تجاری جهانی و جامعه آنلاین وفادار خود نشان داده است که در درازمدت سرمایه‌گذاری خوبی است. اکنون که به نظر می‌رسد کل بازار رمزارزها به طور پیوسته در حال بهبود است، رشد کاردانو می‌تواند در طول سال ۲۰۲۳ واقعاً تسریع شود.

بااین‌وجود در نظر داشته باشید سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار پرخطر و گمانه‌زنی است. معامله‌گران باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات کامل خود را انجام دهند و متناسب با مدیریت ریسک سبد سرمایه‌گذاری خود عمل کنند.

 ارز دیجیتال کاردانو بهتر است یا اتریوم؟

اتریوم و کاردانو، دو رمزارز محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال هستند که از گذشته تاکنون باهم در حال رقابت بوده‌اند. زیرساخت‌های اتریوم و کاردانو، بسیار به یکدیگر شباهت دارند. اما در مجموع در حال حاضر بین کاربران شبکه اتریوم محبوب‌تر و کارآمدتر است. هر چند که در آینده ممکن است کاردانو تسلط بازار را از اتریوم به نفع خود تغییر دهد.

آینده ارز دیجیتال کاردانو تا چه حدی قابل پیش‌بینی است؟

به‌طور‌کلی، پیش‌بینی آینده قیمتی ارزهای دیجیتال دشوار‌ است. این به آن دلیل است که این نوع دارایی‌های با چالش‌های زیادی از نظر قانون‌گذاری دولت‌ها مواجه هستند. از طرفی دیگر این بازار به‌شدت رقابتی است و روزبه‌روز تعداد پروژه‌های جدید با ایده‌های جدید به بازار عرضه می‌شوند؛ بنابراین برای پیش‌بینی آینده کاردانو لازم است که به طور مدام اخبار و موضوعات پیرامون آن را دنبال کنید.

کاردانو در سال ۲۰۲۵ چه ارزشی خواهد داشت؟

پیش‌بینی تحلیل‌گران از قیمت کاردانو متفاوت است. اما در مجموع می‌توان گفت انتظار می‌رود که قیمت ADA تا پایان سال ۲۰۲۵ به حداکثر قیمت ۱.۴۴دلار برسد و حداقل قیمت تخمینی ۱.۱۵ دلار است.

ارزش کاردانو ۱۰ سال دیگر چقدر خواهد بود؟

احتمال افزایش قیمت رمزارز کاردانو به ۱۰ الی ۱۲ دلار در ۱۰ سال آینده بسیار زیاد است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نظر شما