شناسهٔ خبر: 59353759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین نوروزگاه در هشت پایگاه میراث فرهنگی خراسان‌شمالی برگزار شد

بجنورد- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای نوروز تاکنون هشت آیین نوروزگاه در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و افزایش ماندگاری مسافر در استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این آیین در شهرستان های بجنورد، فاروج، گرمه و جاجرم برگزار شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری آیین ملی نوروزگاه در ایام نوروز علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر مسافران و گردشگران با فرهنگ بومی، آداب و سنن و جاذبه‌های تاریخی، جذب گردشگر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی یادآور شد: برپایی بازارچه صنایع دستی و سوغات، برگزاری بازی های بومی محلی، جشنواره های کودک و توزیع بروشور اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری از برنامه های برگزاری این نوروزگاه ها بود.

برگزاری تورهای رایگان

اسماعیلی با اشاره به برگزاری تورهای رایگان استان‌شناسی در خراسان شمالی، گفت: با شروع سفرهای نوروزی تورهای رایگان استان‌شناسی باهدف معرفی جاذبه گردشگری و تاریخی خراسان شمالی و افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در استان، با مشارکت شهرداری و همکاری راهنمایان گردشگری برگزار شد.

وی افزود: این تورها از عمارت مفخم و آینه‌خانه شروع و پس از بازید از اسب‌های اصیل ترکمن، پارک خانوادگی آفرینش ماهیگیری و قایق‌سواری، پارک بش قارداش، خانه صنایع‌دستی، المان‌های زیبای پارک‌شهر و پارک زیبای باباامان و بازدید از ظرفیت های اقامتی استان در نهایت به بازارچه صنایع و نوروزگاه های سطح استان در دو نوبت صبح و عصر ختم می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: طرح بزرگ اجرای تورهای استان‌شناسی تا ۱۴ فروردین‌ ماه با تعداد ۶ نفر از راهنمایان گردشگری در حال انجام است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملوس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است.

این استان دارای ۶ موزه در شهرستان های بجنورد، فاروج، شیروان، گرمه و جاجرم است.

نظر شما