شناسهٔ خبر: 59353715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار: عملیات اجرایی ۱۱ هزار واحد مسکونی در لرستان آغاز شد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: عملیات اجرایی ۱۱هزار واحد مسکونی برای محرومان و طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

احمدرضا دالوند روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان شهری در استان که با حضور رییس کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در دستور کار قرار داده‌ایم تامین زمین برای احداث مسکن محرومان است.

وی بیان کرد: ۲۰۲ هکتار زمین برای احداث طرح نهضت مسکن ملی در استان تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه لرستان را از استان‌های پیشرو در این زمینه است، و در حوزه روستایی تا پایان ۱۴۰۲ مددجوی نیازمند مسکن نخواهیم داشت، افزود: در شورای مسکن همواره تاکید شده که هر کجا زمین تامین شود اولویت اول، مسکن محرومان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد: بین ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه خانوارها مربوط به مسکن است، بنابراین اگر بتوانیم این هزینه را از دوش این قشر حذف کنیم به توانمندسازی آنان کمک شایانی شده است.

وی در ادامه با اشاره به بحث نهضت ملی مسکن و بیان اینکه در آغاز کار حدود ۱۴۸ هزار متقاضی ثبت نام کرده‌اند، افزود: پس از پالایش این تعداد، ۴۰ هزار نفر تایید شد.

دالوند خاطرنشان کرد: حدود یک هزار هکتار زمین برای این تعداد نیاز است که تاکنون تقریباً ۲۰۲ هکتار زمین را به صورت قطعی تامین کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تامین ۸۶۰ هکتار زمین در دست اقدام است که مراحل پایانی آن طی می‌شود.

معاون استاندار با بیان اینکه در لرستان به ویژه خرم‌آباد به دلیل وضعیت توپوگرافی با چالش جدی تامین زمین مواجه هستیم، گفت: برای متقاضیان خرم‌آباد تقریباً ۱۷۰ هکتار مربوط به ارتش در سطح کلان از طریق توافق نامه، اقداماتی صورت گرفته که مراحل قانونی آن طی می‌شود.

نظر شما