شناسهٔ خبر: 59353708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دخترانی که حال خوب هفت‌تپه آن‌ها را چادری کرد

مسؤول فرهنگی یادمان شهدای هفت تپه با بیان اینکه جهاد تبیین را می‌توان به صورت عملی در راهیان نور دید، گفت: کاروان‌هایی به اذعان خودشان می‌گفتند ما جزو کسانی بودیم که از اغتشاشات اخیر حمایت می‌کردیم، امروز زائر یادمان شهدای هفت تپه و در این مکان مقدس چادری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سپاه کربلا، رسول بلباسی با بیان اینکه به برکت شهدا و حضور گسترده استان‌های شمالی و گروه‌های جهادی این یادمان رونق پیدا کرد، گفت: با حمایت‌های همه جانبه سپاه کربلا و  کمک‌های مردمی  امروز فضای بسیار عالی را در هفت تپه شاهد هستیم.

مسؤول فرهنگی یادمان شهدای هفت تپه با بیان اینکه فضای معنوی اینجا حاصل تلاش همه خادمینی است که سال‌ها تلاش کردند تا این یادمان برپا باشد، افزود: چند سالی این خادمی نصیب خیلی از عزیزان می‌شود؛ خادمی در این مکان نسبت به مکان‌های دیگر متفاوت‌تر است چراکه هنوز به صورت رسمی بهره برداری نشده است و هنوز در حال استخراج گنج‌های پنهان این منطقه هستیم.

بلباسی به حضور دو شهید گمنام در این منطقه هم اشاره کرد و گفت: با حضور این دو شهید خوشنام درِ این گنجینه باز شد و این دو شهید همچون نگینی بر انگشتر هفت تپه می‌درخشند و با برکاتی که به همراه خود آوردند زائرین زیادی را به این منطقه آوردند.

مسؤول فرهنگی یادمان شهدای هفت تپه در ادامه از حضور  قریب به ۱۵ هزار زائر در این منطقه خبر داد و گفت:  بیش از ۷۰ درصد آن زائر اولی و بویژه نسل جوان بودند.

برادر شهید مدافع حرم بلباسی با بیان اینکه امروز یادمان هفت تپه زحمات سال‌های گذشته شهیدان کابلی، حبیب الله پور، بریزی، رجایی‌فر و بابلسی و شهدای جنگ تحمیلی است، گفت: یکی از شگفتی‌های این یادمان این است که هنوز امتیاز شهادت نسل به نسل می‌گردد و این امتیاز این یادمان را نسبت به یادمان‌های دیگر متمایز می‌کند و هنوز بوی شهادت می‌پیچد.

مسؤول فرهنگی یادمان شهدای هفت تپه  با اشاره به اینکه  تقریبا ۳۵ سال پیش اینجا بمباران شده بود، افزود: اما شش هفت سال پیش خیلی از شهدا اینجا خادمی شهدا و نوکری زائرین شهدا را کردند و به سوریه رفتند و در خان‌طومان شهید شدند.

بلباسی خاطرنشان کرد: هنوز هم برکات این شهدا همراه است و بعد از شهادتشان، شهدای گمنام به اینجا آمدند و باید هفت تپه را از نزدیک ببینیم سرگذشت هفت تپه را مطالعه کنیم تا به گنجینه پنهان برسیم.

مسؤول فرهنگی یادمان شهدای هفت تپه با بیان اینکه امروز جوانان از این امتیاز‌ها بهره‌مند می‌شوند و از نقاط مختلف کشور به این مکان می‌آیند، اضافه کرد: هفت تپه یک حس و حال عجیبی دارد و زائران اینجا خواب نما شدند و در رویا‌های صادقانه خود به خیلی از شهدا رسیدند.

بلباسی با بیان اینکه اینجا سرزمین نور است و به گفته شهید کابلی و سردار میرشکار اگر خوزستان را کربلای ایران بدانیم و شلمچه را قتلگاه این کربلا بدانیم هفت تپه خیمه گاه این کربلا بوده، گفت: از همه دعوت میکنیم به این خیمه گاه سر بزنند تا از این گنجینه بهره‌مند شوند و این امتیاز تا ظهور حضرت حجت (اروحناه فداه) نسل به نسل انتقال پیدا کند و این اجر و شهادت نصیب همه شد تا راه شهدا را ادامه بدهیم.

مسؤول فرهنگی یادمان شهدای هفت تپه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کاروان‌هایی آمدند که  با حال و هوای راهیان  آشنا نبودند و حجاب معنوی و اسلامی نداشتند، افزود: این کاروان‌ها به اذعان خودشان نگاهشان نسبت به شهدا و برنامه‌های راهیان نور تغییر کرد و می‌گفتند ما جزو کسانی بودیم که در اغتشاشات اخیر همراهمی می‌کردیم و شعار زن زندگی آزادی می‌دادیم.

بلباسی با بیان اینکه جهاد تبیین را می‌توان به صورت عملی در راهیان نور دید، اضافه کرد: ما با کاروان هایی که به این منطقه آمده بودند و می‌گفتند معتقد به راهیان نور نبودیم، صحبت کردیم، گره‌های ذهنی آنها باز شد و در  این مکان مقدس چادری شدند؛ حال و هوای معنوی زیبا به آن‌ها دست داد و ساعت‌ها روی این خاک‌ها نشستند و اشک ریختند و از شهدا کمک خواستند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی  با خیلی از افرادی که آمدند به اینجا صحبت می‌کردیم می‌گفتند آمدیم عاقبت بخیر شویم و گذشته‌های مان را جبران کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۴۱ /غ

نظر شما