شناسهٔ خبر: 59353326 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

صندوق بین‌المللی پول: لبنان در وضعیت بسیار خطرناکی است

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس هیئت اعزامی صندوق بین المللی پول به لبنان هشدار داد که این کشور در میانه تشدید بحران های بانکی، اقتصادی و سیاسی، در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA)، «ارنستو ریگو»، رئیس هیئت اعزامی صندوق بین المللی پول (IMF) به لبنان، عصر امروز (پنج شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی، تاکید کرد که در این کشور، اصلاحات به کندی پیش می رود زیرا وضعیت بسیار پیچیده بوده و یک بحران خفه کننده در جریان است.

ریگو در این باره همچنین اظهار داشت: ما از نظر تصویب و اجرای قوانین مربوط به اصلاحات مالی انتظار بیشتری داشتیم؛ تاخیر اصلاحات، هزینه را برای مردم لبنان دو چندان خواهد کرد و ما دولت را به تسریع در اجرای آنها تشویق می کنیم.

رئیس هیئت اعزامی صندوق بین المللی پول ضمن تاکید بر لزوم رسیدگی به ضررها پیش از آغاز مجدد توافق با لبنان، افزود: ما شاهد افزایش نرخ فقر و بیکاری در لبنان هستیم و بسیاری از مردم نمی توانند به پول های خود در بانک ها دست یابند.

شایان ذکر است که هیئت اعزامی صندوق بین المللی پول بیش از دو هفته است که به لبنان سفر کرده تا برای بررسی طرحی با هدف کمک به این کشور در تلاش در راستای دستیابی به راه حلی جهت خروج از بحران های مالی، اقتصادی و پولی خود، با مقامات لبنانی دیدار کند.

این در حالی است که مردم لبنان از سال 2019 تاکنون از یک بحران اقتصادی شدید بی سابقه رنج می برند که منجر به سقوط آزاد ارزش لیر و همچنین سقوط قدرت خرید و کمبود سوخت، دارو و دیگر کالاهای اساسی شده و دولت این کشور نیز در اواخر ژانویه سال گذشته میلادی مذاکره با صندوق بین المللی پول در مورد طرحی برای بهبود وضعیت اقتصادی را به طور رسمی آغاز کرد جایی که به دنبال دریافت وام از صندوق است.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما