شناسهٔ خبر: 59353301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازدید ۲۰۵ هزار گردشگر از جاذبه‌های دیدنی همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان همدان از بازدید بیش از ۲۰۵ هزار مسافر از جاذبه‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن معصوم‌علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از ستاد خدمات سفر نوروز اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲، بیش از ۲۰۵ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، تفریحی، مذهبی و دست‌ساز استان همدان بازدید کردند.

وی افزود: در طول این مدت جاذبه‌های تاریخی با بیش از ۱۰۸ هزار بازدید در رتبه اول بازدیدهای استان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار کرد: سه جاذبه پربازدید استان همدان به ترتیب غار علیصدر، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر است و تپه هگمتانه بعد از این سه اثر جزو آثاری است که مسافران علاقه‌مند به بازدید از آن هستند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۳۳ هزار مسافر در استان اسکان داشتند افزود: ۴ هزار و ۸۳۵ نفر در هتل‌ها، یک‌هزار و ۱۲۶ نفر در مهمانپذیرها، یک‌هزار و ۶۱۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۸۶۹ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۹۸۸ نفر در بوم‌گردی‌ها، ۲۱۳ نفر در متل‌ها، ۷ هزار و ۱۲۳ نفر در خانه‌مسافرها، ۱۳ هزار و ۶۵ نفر در مراکز وابسته به آموزش و پرورش، ۲ هزار و ۸۱۱ نفر در چادرهای مسافرتی و ۱۹۵ نفر در سایر مراکز اقامتی اسکان پیدا کردند.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه ۹۶ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری داشتیم گفت: هشت مورد تذکر و دو مورد تشویقی طی این بازدیدها صادر شده است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

نظر شما