شناسهٔ خبر: 59327684 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

لژیونرها در سالی که گذشت / علیرضا جهانبخش؛ کاپیتانی که اسکوچیچ را نمی خواست

مهدی پورپاکار

علیرضا جهانبخش در جام جهانی 2022 قطر کم فروغ بود اما مهره کلیدی در فاینورد محسوب می شود...

صاحب‌خبر -

امروز به بررسی عملکرد علیرضا جهانبخش در فاینورد و تیم ملی در سال 1401 پرداخته ایم.

به گزارش طرفداری، علیرضا جهانبخش در مسیر صعود تیم ملی به جام جهانی فوق العاده کار کرد. او هم به عنوان کاپیتان و هم به عنوان یک گلزن تمام وظایفش را به بهترین نحو ممکن انجام داد که نتیجه اش هم شد رسیدن تیم ملی به قطر. با این حال در همان مقطع او در رده باشگاهی درگیر یک افت عجیب و غریب شده بود؛ افتی که دلیل بیرونی نمی شد برای آن پیدا کرد.

جهانبخش به عنوان آقای گل لیگ هلند راهی لیگ برتر انگلیس شد. جایی که هر فوتبالیستی آرزو دارد به آن برسد. اما او به عنوان گران ترین خرید تاریخ باشگاه برایتون نتوانست خودش را با شرایط جدید وفق دهد. گرچه او خاطرات جالبی از خودش در بریتانیا به جا گذاشت و حتی با آن گل بایسیکلی معروف به چلسی به هایلایت های اتفاقات جذاب فوتبالی در انگلیس رسید اما بالاخره تصمیم گرفت برای یک چالش جدید به لیگ هلند برگردد. همان جایی که او را به فوتبال روز دنیا معرفی کرده بود.

عملکرد ملی؛ کاپیتان، همسو با طارمی

علیرضا جهانبخش در راه رسیدن تیم ملی ایران به جام جهانی قطر نقش کلیدی داشت. او در سال گذشته مقابل لبنان یک گل به ثمر رساند و سپس مقابل سنگال در بازی دوستانه هم گلزنی کرد اما در جام جهانی عملکرد چندان خوبی نداشت. جهانبخش هم اکنون اط سوی امیر قلعه نویی به تیم ملی ایران دعوت شده است و یکی از کاپیتان های تیم ملی ایران محسوب می شود. او یکی از مخالفان اسکوچیچ برای ماندنش در تیم ملی بود.

عملکرد باشگاهی؛ تاثیرگذاری مثبت در فاینورد

علیرضا جهانبخش در هلند به طرز عجیبی می درخشد. جهانبخش در بازی فاینورد سرعت ایجاد می کند و کمتر دیداری شده که جهانبخش تاثیری روی گل های این تیم نگذاشته باشد. جهانبخش در آخرین دیدار قاینورد هم که مقابل آزاکس بود پایه گذار برد 3-2 تیمش شد و یک پاس گل برای هم تیمی اش ساخت. او در هلند بر خلاف انگلیس احساس خوشحالی می کند. جهانبخش در این فصل برای فاینورد 4 گل و 5 پاس گل ساخته است.

 

بیشتر بخوانید:

لژیونرها در سالی که گذشت / مهدی طارمی؛ سال رویایی

لژیونرها در سالی که گذشت / سردار آزمون؛ سال پر از نوسان

نظر شما