شناسهٔ خبر: 59327664 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

موج هشتم کرونا با تاخیر وارد کشور شده است

19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موج هشتم کرونا در روزهای پایانی اسفند ماه امسال با تاخیر وارد کشور شده است.

صاحب‌خبر -
دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از پایگاه های اورژانس ۱۱۵ مستقر پیرامون حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون مهمترین راهکار در پیشگیری از این بیماری است.
وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی ها بنا بود موج هشتم کرونا از بهمن ماه امسال وارد کشور شود که با تاخیر اکنون شاهد ورود این موج به کشور هستیم.
وزیر بهداشت بیان کرد: تمامی سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای باید نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه جدی داشته باشند و در صورت گذشت ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون نسبت به دریافت دز یادآور اقدام کنند.
دکتر عین اللهی گفت: در شرایط کنونی استفاده از ماسک به ویژه در اماکن عمومی و سربسته امری ضروری است و عموم مردم در صورت ابتلا به علائم سرماخوردگی باید آن را کرونا تلقی نمایند و تا زمان اطمینان از بهبودی نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از دست دادن و دیده بوسی و استفاده از ماسک توجه ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به حضور میلیونی زائران در مشهد مقدس و آغاز سفرهای نوروزی در سایر مناطق کشور، به عموم مردم توصیه کرد در راستای پیشگیری از بروز مسمومیت، نسبت به رعایت بهداشت مواد غذایی توجه داشته باشند و مواد غذایی مورد نیاز خود را فقط از مراکز معتبر تهیه کنند.

نظر شما