شناسهٔ خبر: 59327522 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فلسطین خواستار بازداشت وزیر دارایی رژیم صهیونیستی شد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه شب از دیوان کیفری بین المللی خواست تا دستور بازداشت «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را به خاطر اظهاراتش علیه فلسطین صادر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، ما از دیوان کیفری بین المللی می‌خواهیم بزالل اسموتریچ را پس از اظهاراتش علیه مردم فلسطین دستگیر کند.

وزارت خارجه فلسطین افزوده است: ما از اقدام مقامات فرانسوی که به اسموتریچ اجازه دادند اظهارات نژادپرستانه و فاشیستی خود را از خاک فرانسه ایراد کند، ابراز تاسف می‌کنیم.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در جریان شرکت در مراسمی که روز یکشنبه در پاریس برگزار شد، در اقدامی تحریک آمیز از نقشه رژیم صهیونیستی که شامل مرزهای پادشاهی اردن و اراضی اشغالی فلسطین است، استفاده کرد که نقض هنجارهای بین المللی و معاهده صلح اردن و رژیم صهیونیستی است. وی همچنین موجودیت مردم فلسطین را انکار کرده بود.

وزارت امور خارجه اردن دوشنبه شب در واکنش به اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، سفیر این رژیم را احضار کرد.

پیش از این نیز وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی خواستار تخریب و نابودی شهرک حواره شده بود که این اظهارات موج گسترده‌ای از انتقادات از رژیم صهیونیستی را در سطح بین‌الملل در پی داشت.

وزارت خارجه مصر نیز پیش تر اظهارات اسموتریچ درباره فلسطین را به شدت محکوم و چنین اظهاراتی را نژادپرستانه عنوان کرده بود.

نظر شما