شناسهٔ خبر: 59321149 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی به روزه‌داران

زمان خاص سال تقریباً فرا رسیده است. بزرگترین مناسبت اسلامی قرار است جشن گرفته شود. ماه رمضان در تقویم اسلامی توسط مسلمانان سراسر جهان با روزه گرفتن از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر - شفاآنلاین>سلامت> سازمان بهداشت جهانی توصیه‌هایی را برای سلامت روزه‌داران در ماه مبارک رمضان منتشر کرد. مصرف به اندازه آب و پرهیز از غذاهای سرخ شده از جمله این توصیه‌هاست.

به گزارش شفاآنلاین: ماه مبارک رمضان از هفته آینده آغاز می‌شود و مسلمانان در سراسر جهان برای آغاز این ماه مبارک لحظه‌شماری می‌کنند.

سازمان جهانی بهداشت هر سال توصیه‌هایی را برای روزه‌داری سالم در ماه رمضان ارائه می‌کند. این سازمان امسال هم این توصیه‌ها را منتشر کرده است :

زمان خاص سال تقریباً فرا رسیده است. بزرگترین مناسبت اسلامی قرار است جشن گرفته شود. ماه رمضان در تقویم اسلامی توسط مسلمانان سراسر جهان با روزه گرفتن از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب برگزار می‌شود. پس از یک ماه روزه‌داری، عید سعید فطر برگزار می‌شود. در ماه رمضان مسلمانان نمی‌توانند در فاصله زمانی بین طلوع و غروب خورشید غذا بخورند. پس روزه خود را با صرف غذا قبل از طلوع آفتاب شروع و بعد از غروب افطار می‌کنند. به‌طور سنتی، افطار شامل سه خرما و به دنبال آن یک ضیافت است.

ماه مبارک رمضان امسال از ۲۲ یا ۲۳ مارس (سوم یا چهارم فروردین ۱۴۰۲) آغاز و یک ماه بعد با رؤیت هلال ماه شوال در آسمان به پایان می‌رسد. همانطور که برای جشن گرفتن یک ماه پر مناسک آماده می‌شویم، باید دستورالعمل‌های روزه‌داری را که برای سالم ماندن در طول ماه مهم است در نظر داشته باشیم.

آب آشامیدنی: روزه با سحری شروع می‌شود و با افطار پایان می‌یابد؛ در این بین، باید به یاد داشته باشیم که مقدار زیادی آب بنوشیم تا بدن در طول زمان هیدراته بماند و مواد مغذی را که از دست رفته است به بدن بدهیم.

میوه‌ها: مصرف میوه‌ها و سبزیجات با محتوای آب بیشتر به هیدراته کردن بدن و حفظ سلامت آن کمک می‌کند.

مکان خنک و سایه‌دار: با حداقل ۱۵ تا ۱۶ ساعت روزه‌داری، مهم است که در یک مکان خنک و سایه قرار بگیرید تا بدن هیدراته و سالم بماند.

سحری: روزه با خوردن یک وعده غذایی به نام سحری درست قبل از طلوع خورشید آغاز می‌شود. ترکیب سبزیجات، یک وعده کربوهیدرات و مواد غذایی غنی از پروتئین برای تقویت انرژی بدن بسیار مهم است.

شیرینی: همچنین توصیه می‌شود بعد از افطار از مصرف زیاد شیرینی خودداری شود. مصرف مواد غذایی غنی از چربی نیز باید محدود شود.

غذاهای سرخ شده: برای حفظ سلامت بدن در ماه رمضان توصیه می‌شود از روش‌های دیگری به جز سرخ کردن برای تهیه غذا استفاده کنید.

نظر شما