شناسهٔ خبر: 59320923 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اگر می‌خواهید جریمه نشوید، بخوانید!

پونه ترابی

با توجه به اینکه نرخ دیه و همچنین حق بیمه شخص ثالث برای سال آینده تعیین شده است و خودروهای بدون بیمه جریمه خواهند شد، مالکان خودرو باید توجه داشته باشند حتما نسبت به تمدید بیمه‌نامه خود اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،  قوه قضائیه چهارشنبه هفته قبل نرخ دیه در سال ۱۴۰۲ را  ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که این رقم در ماه‌های حرام به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. بر این اساس جلسه شورای عالی بیمه عصر روز شنبه برگزار شد و اعضای آن  با افزایش ۳۰ درصدی تعرفه حق بیمه شخص ثالث برای سال آینده موافقت کردند. البته میزان بیمه شخص ثالت برای گروه های مختلف ماشین (دو سیلندر؛ ۴ سیلندر و ... موتور سیکلت) و سایر خودروها مثل ماشین آلات کشاورزی و... متفاوت است. برای مثال حق بیمه پایه سالیانه خودروی سواری کم‌تر از ۴ سیلندر سه میلیون و ۴۷ هزار تومان و برای خودروی بیش از ۴ سیلندر چهار میلیون و ۷۴۷ هزار تومان است.

بر این اساس، رئیس پلیس راهور فراجا از جریمه خودروهای فاقد بیمه‌ به وسیله دوربین‌های ترافیکی و ماموران راهنمایی و رانندگی خبر داده و اعلام کرده است که یکی از موارد ضروری برای تردد با خودرو داشتن بیمه شخص ثالث است و از این رو تمام خودروها باید با داشتن بیمه‌نامه معتبر در معابر و جاده‌ها حرکت کنند.

رانندگان قبل از شروع سفر و تردد در معابر از تاریخ بیمه‌نامه خود مطمئن شوند و در صورت اتمام این تاریخ نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما